אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לונדון תאסור פרסומות לג'אנק פוד ברכבת התחתית צילום: אי. פי. אי.

לונדון תאסור פרסומות לג'אנק פוד ברכבת התחתית

כחלק ממאבק הבירה הבריטית בהשמנת יתר בקרב ילדים, לא יותרו עוד פרסומות המקדמות מזון מזיק בשטחי הפרסום של התחבורה הציבורית בעיר

25.11.2018, 22:30 | שירות כלכליסט

ראש עיריית לונדון סאדיק קאן הודיע כי החל מפברואר הקרוב תיאסר הופעת פרסומות המקדמות ג'אנק פוד בשטחי הפרסום של התחבורה הציבורית בעיר. על כך דיווח אתר CNBC.

קראו עוד בכלכליסט

עם המוצרים שייאסרו לקידום שיווקי נמנים משקאות ממותקים, צ'יזבורגר, שוקולד ובוטנים מלוחים. מסעדות ושירותי משלוחים יורשו להמשיך ולפרסם בתחבורה הציבורית רק את המוצרים הבריאים שברשותם.

המגבלות יחולו על כל שירותי התחבורה המופעלים על ידי הסוכנות הממשלתית טרנספורט פור לונדון (TfL), שבאופן מסורתי ראש עיריית לונדון עומד בראשה. כך, למשל, יוסרו פרסומים המקדמים ג'אנק פוד מהאנדרגראונד, מקווי האוטובוס, מקווי הרכבת וכן מסירות השטות על התמזה ומתפקדות כמוניות.

על פי משרדו של קאן, 82% מהתושבים מרוצים מהמהלך. תמיכה זו אינה מפתיעה שכן לונדון היא אחת הערים האירופיות המובילות בהשמנת יתר בקרב ילדים. בבירת הממלכה 40% מהילדים סובלים ממשקל עודף או מהשמנת יתר. האיסור החדש הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר למיגור התופעה. טיוטה של התוכנית השלמה צפויה להתפרסם במהלך 2019, ואחד הסעיפים בה יציע לאסור על פיצוציות לפעול בטווח של 400 מטר מבתי ספר.

ראש עיריית לונדון סאדיק קאן, צילום: אי. פי. אי. ראש עיריית לונדון סאדיק קאן | צילום: אי. פי. אי. ראש עיריית לונדון סאדיק קאן, צילום: אי. פי. אי.

"ברור כי פרסום משחק תפקיד משמעותי בבחירות שאנחנו עושים", ציין קאן בהודעה לתקשורת שהתפרסמה בסוף השבוע, "בין שאנחנו מודים בכך ובין שלא". אך מה שנראה לראש העיר ולתומכים ביוזמה מובן מאליו, נתפס אחרת בעיני איגוד הפרסומאים הבריטי. לדעתם, אין הוכחה חותכת הקושרת בין פרסום להשמנת יתר בקרב ילדים. "כולנו רוצים לראות את שיעורי ההשמנה צונחים", אמר מנכ"ל האיגוד סטפן וודפורד בראיון שהעניק ל־CNBC, "אבל אנחנו מאמינים שיש דרכים טובות הרבה יותר להשגת המטרה".

דובר מטעם מקדונלד'ס הכחיש כי החברה תושפע מהמהלך, מפני שלדבריו ענקית המזון המהיר השקיעה בהעמדת טווח רחב של מוצרים בריאים. "אנחנו מאמינים שהלקוחות בוחרים בעצמם מה ומתי לאכול, ואנחנו עובדים קשה כדי שיוכלו לעשות בחירות מודעות", מסרה יצרנית ההמבורגרים. "בכל הנוגע לשיווק ופרסום, תמיד לקחנו את האחריות שלנו במלוא הרצינות. מעולם לא פרסמנו לילדים מוצרים עם אחוזי שומן גבוהים, או כאלה עם הרבה מלח וסוכר".

בתוך כך, בשבוע שעבר דיווח הגוף הממשלתי האמון על הכנסות המדינה ממסים על עלייה של 154 מיליון ליש"ט בהכנסותיו מתעשיית המשקאות הקלים. זאת, מאז אפריל האחרון, אז הוטל מס חדש על משקאות המכילים תוספת סוכר. גם מהלך זה נועד לצמצם את תופעת ההשמנה בקרב ילדים בבריטניה, באמצעות עידוד יצרני המשקאות להפחית את רמות הסוכר במשקאות המשווקים על ידיהם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות