אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כבל: "הממשלה לא משלבת מספיק חברות ישראליות במיזמי תשתיות" צילום: עמית שאבי

כבל: "הממשלה לא משלבת מספיק חברות ישראליות במיזמי תשתיות"

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים במהלך דצמבר סדרת דיונים שיעסקו בשילוב בחברות סיניות בפרויקטי תשתיות תחבורה בשוק המקומי

02.12.2018, 16:03 | ליאור גוטמן

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל (מחנה ציוני) תקיים במהלך דצמבר סדרת דיונים שיעסקו בשילוב בחברות סיניות בפרויקטי תשתיות תחבורה בשוק המקומי.

סדרת הדיונים נולדה לאחר הפרסום בכלכליסט לפיו חלק ממכרזי בניית קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עלולים להדיר חברות ישראליות בשל שורת תנאי סף שמעניקים לכאורה יתרון לשחקנים זרים. התנאי הראשון הוא חובה ותק וניסיון בחפירות בשכבות חול רוויות מים, והתנאי השני שזוכה במכרז יחזיק במינימום 51% מכל פרויקט, מציאות שהופכת את הקבלנים הישראלים ל"קבלני משנה".

אילוסטרציה, צילום: עמית שעל אילוסטרציה | צילום: עמית שעל אילוסטרציה, צילום: עמית שעל

כבל פנה לאחרונה לחברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) שאמורה לנהל את הקמת רשת הרכבות העירונית בשאלה האם חברות ישראליות מודרות מפרויקטים שמתוכננים לצאת בקרוב, וזכה למענה ש"מדובר בספין תקשורתי שגובל בדיבה". לפי נת"ע "האחריות לבטיחות הציבור ולאיכות הפרויקט מחייבת שהקבלן המבצע יעמוד בקריטריונים מקצועיים מחמירים ומכאן הדרישה לתנאי סף למומחיות וניסיון רב". עוד אומרים בנת"ע שחברות ישראליות יוכלו להשתתף כקבלני משנה ובכלל ריבוי העבודות שם מעניק "שפע של הזדמנויות לקבלנים מקומיים".

התשובה לא סיפקה את כבל מה שכאמור הוליד כוונה לערוך שורת דיונים אצלו בוועדה. בשיחה עם "כלכליסט" הוא מדגיש  שהנושא מטריד אותו, ובכוונתו לערוך דיון גם על מכרזי התחבורה הקרובים ובעתיד להרחיבו לסוגיית השילוב של חברות סיניות במשק. "הממשלה היא העבריינית הכי גדולה בשילוב חברות ישראליות במיזמי תשתיות מקומיים. לא ייתכן שחברות ישראליות ידחקו החוצה ויש לשלב אותם תוך שמירה על תנאי מחיר וביצוע הוגנים", הוא מסכם.

תגיות