אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עתירה: "להקפיא מכרזי אוטובוסים עד הסדרת רכש גומלין" צילום: צביקה טישלר

עתירה: "להקפיא מכרזי אוטובוסים עד הסדרת רכש גומלין"

בעתירה לבג"ץ שהגיעה לידי ל"כלכליסט: טוענים התעשיינים כי המדינה מפרסמת מכרזים בניגוד להוראות ביהמ"ש העליון

03.12.2018, 08:15 | ליאור גוטמן

התאחדות התעשיינים מבקשת מבג"ץ לחייב את משרד התחבורה להקפיא לאלתר את כל המכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית ‑ כך נודע ל"כלכליסט". הסיבה: המשרד ממשיך לפרסם מכרזים שאינם כוללים דרישה מיצרני אוטובוסים זרים לבצע רכש גומלין בישראל. על החובה לכלול דרישה כזו שוררת מחלוקת בין התעשיינים למשרד התחבורה; לפני כמה חודשים קבע בית המשפט העליון שעד להכרעה בסוגיה, על הממשלה להימנע ממכרזים לרכש כלי רכב והפרטת קווים.

מ־2011 נהגה המדינה לתבוע רכש גומלין במכרזי תחבורה ציבורית, אך בעקבות עתירה שהגישו במאי יבואנית אוטובוסים ומפעילת שירותי תחבורה, קיבל משרד התחבורה חוות דעת שלפיה החובה אינה חלה במכרזי שירותים. במשרדי האוצר והתחבורה טוענים שוויתור על הסעיף יוזיל את הציוד ולכן את העלות לנוסעים.

אילוסטרציה, צילום: נמרוד גליקמן אילוסטרציה | צילום: נמרוד גליקמן אילוסטרציה, צילום: נמרוד גליקמן

אף שהסוגייה תלויה ועומדת בבית המשפט, לפני כשבוע נודע להתאחדות התעשיינים שהמדינה הוציאה מכרז חדש לתחבורה ציבורית באזור רהט. כדי להתמודד עם הוראת בית המשפט שלא לקדם מכרזים עד להכרעה, הסתייעה המדינה בפתרון מקורי: הבהרה שלפיה "הוראות בעניין חובות החלות על ההצטיידות תתווספנה בהמשך כפי שתקבע ועדת המכרזים".

בהתאחדות התעשיינים מאשימים שסעיף זה אינו אלא "ישראבלוף", ושהמדינה מנסה לקבוע עובדות בשטח עוד בטרם הנושא יידון. במשרד האוצר דחו על הסף את טענות התעשיינים, והדגישו כי במכרז שפורסם להפעלת שירותי תחבורה ציבורית ברהט צוין מפורשות שסוגיית רכש הגומלין תיקבע בכפוף להכרעת בית המשפט.

תגיות