ירידה של 5% במסירת מכוניות חדשות בינואר-נובמבר
לפי הערכות גורמים בענף הרכב, בשנת 2018 כולה צפויות להימסר כ-272 אלף מכוניות חדשות. יונדאי מובילה את טבלת המסירות עד כה, עם כ-38 אלף. פורד ופיאט מתרסקות, כמו גם רוב מותגי היוקרה
בשנת 2018 צפויות להימסר כ-272 אלף מכוניות חדשות, כך מעריכים גורמים בענף הרכב לנוכח פרסום נתוני המסירות של 11 החודשים הראשונים של השנה. כך, לפי איגוד יבואני הרכב, בחודשים ינואר-נובמבר 2018 נמסרו בישראל 262,390 מכוניות חדשות - ירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נמסרו 275,765 מכוניות.
מניתוח נתוני המסירות עולה כי אין חדש תחת השמש בענף הרכב הישראלי: יונדאי מובילה את טבלת המסירות, עם 38,285 מסירות מתחילת השנה. במקום השני נמצאת קיה, שמסרה 35,122 מכוניות מתחילת השנה, ואילו במקום השלישי נמצאת טויוטה, עם 26,657 מסירות.
קראו עוד בכלכליסט
לקראת סוף השנה כבר ברור: פורד ופיאט מתרסקות. אסטון מרטין גם
מאחר וסוף השנה קרב, ודצמבר נחשב לחודש שאינו עמוס בענף הרכב הישראלי, ניתן כבר בשלב זה לאפיין מספר מגמות שחלו בקרב כמה מותגים, שחלקם - במפתיע - רשמו ירידות ניכרות בנתוני המסירות.
כך, אסטון מרטין, יצרנית מכוניות העל הבריטית, מסרה אשתקד 21 מכוניות ב-11 חודשי השנה הראשונים. השנה צנח מספר מסירות המכוניות החביבות על ג'יימס בונד לשבע בלבד, ירידה של 67%. קרייזלר, מותג אמריקאי שמדשדש בשוק מזה שנים, מסר בשנה שעברה 31 מכוניות בלבד. השנה צנחו מסירות קרייזלר ל-18 יחידות, ירידה של 42%. אבארט, מותג ספורטיבי איטלקי, צנח גם הוא: מ-54 מכוניות אשתקד ל-36 השנה, נפילה של 33%. גם סמארט, יצרנית שנערכת למעבר לרכבים חשמליים, רשמה ירידה ניכרת של 21% במסירות: מ-72 יחידות אשתקד ל-57 השנה. מסירות מזראטי צנחו ב-39%: 74 השנה לעומת 121 אשתקד. גם מותגים גדולים יחסית ספגו פגיעה ניכרת. פורד, שמסרה אשתקד 2,882 מכוניות, צנחה ל-1,673 מסירות - ירידה של 42%. פיאט שמסרה אשתקד 4,258 מכוניות ירדה ב-35%, ל-2,748 מסירות.
לעומת זאת, מותגים אחרים רשמו זינוקים: DS הצרפתית ו-MG רשמו שתיהן עליות - מ-56 יחידות אשתקד ל-108 השנה במקרה של DS (עלייה של 93%), ומ-257 אשתקד ל-499 השנה במקרה של MG (עלייה של 94%). מכירות יגואר עלו גם הן, ב-42% - מ-111 יחידות אשתקד, ל-158 השנה.
5 תגובות לכתיבת תגובה