אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מירוץ מכשולים: כך תמנעו מפציעות במהלך אימון צילום: שאטרסטוק

מירוץ מכשולים: כך תמנעו מפציעות במהלך אימון

שיבושים של שגרת האימונים, כמו פציעות או אכזבות גדולות, הם מקרי מבחן, שרק אם נתייחס אליהם, נוכל להימנע מהם

04.12.2018, 08:58 | ארי תדהר
המשכיות והתמדה הן עקרונות חשובים ביותר עבור ספורטאי שרוצה לנהל שגרת אימונים קבועה. ואולם, הציפיות שהן מביאות עמן כרוכות גם באכזבות, וכמו כל שגרה, גם כאן יש שבירת שגרה, או במקרה שלנו — פציעה.

להתמודדות עם אותם מכשולים ולהפקת הלקחים מההתנסויות יש השפעה רבה על האופן שבו נתנהל בעתיד. אם נלמד מטעויות, נשתפר ונתחשל.

פציעה במהלך אימון. בדרך כלל נגרמת בשל עומס, צילום: שאטרסטוק פציעה במהלך אימון. בדרך כלל נגרמת בשל עומס | צילום: שאטרסטוק פציעה במהלך אימון. בדרך כלל נגרמת בשל עומס, צילום: שאטרסטוק

פציעה באימון לתחרות ברוב המקרים תיווצר בגלל עומס רב מדי. נרצה לזהות אותה כמה שיותר מוקדם ולכן יש להיות ערניים ולהקשיב לגוף. מרגע הזיהוי יש לטפל בה באופן מיידי. הטיפול בפציעה צריך להיות מסור כמו התייחסות לתחרות מטרה. בשלב הבא נרצה להבין אילו גורמי עומס גרמו לה, וכך נוכל לנסות להימנע ממנה בפעם הבאה.

מכשול נוסף שמשבש את שגרת האימונים הוא אי־עמידה ביעד שהצבנו לתחרות או תוצאה שאינה משביעת רצון. ניתוח מדויק של שלבי ההכנה ושל התחרות עצמה ובדיקת הנתונים עם המאמן יכולים לעזור לנו להפיק לקחים. אפילו ריצה ארוכה או רכיבת שבת ששובשו יכולות ללמד אותנו משהו על תכנון מוקדם והתמודדות עם מקרים לא צפויים. גשם שתפס אותנו לא מוכנים, חברים שהבריזו ברגע האחרון, אלה יהפכו אותנו לגמישים יותר ויגרמו לנו למצוא פתרונות ובטווח הארוך להיות ספורטאים טובים ויצירתיים יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות