אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היהלום שבגומי: הקרוקס כבשו את  דור ה-Z צילום: גיל נחושתן

היהלום שבגומי: הקרוקס כבשו את דור ה-Z

דגמים במאות דולרים, עיצובים מפתיעים והופעות על מסלולי בתי אופנה יוקרתיים. איך הצליחו נעלי הקרוקס המגושמות להפוך למותג נחשק כל כך בקרב דור ה־Z, שגם ריהאנה ומדונה מוצאות בו עניין?

05.12.2018, 08:44 | מורן לונדון

אם עוד לא נאמר מספיק על הורים שלא מבינים את הבחירות האופנתיות של הילדים שלהם, חכו לזה: קרוקס, נעלי הגומי שכולם אוהבים לשנוא, מתמקמות יותר ויותר גבוה כנעליים החביבות על בני דור ה־Z, שממש כמו כל הדורות לפניהם, מחפשים את פריט הלבוש שהכי יכאיב לאמא בעיניים ונצמדים אליו (ראו ערך הבגדים הקרועים בניינטיז והמכנסיים הנמוכים בתחילת המילניום).

הרבה טרנדים בגזרת הנעליים כבר עברו בעולם האופנה, חלקם באמת מכוערים (מי אמר Ugg ולא קיבל?), אבל באשר לקרוקס הקונצנזוס ברור. הנעל, שהומצאה ב־2004 בכלל למטרת חופשות ים ושיט, קיבלה את המקום ה־22 המכובד במדרג ההמצאות הגרועות של מגזין "טיימס", עומדת במרכז הבלוג הפופולרי "I hate crocs", והעסיקה בכירי אופנה, שמנסים להעביר למתלבשי העולם את המסר המובהק: קרוקס — מחוץ לתחום.

בעיצובו של פוסט מאלון. גרם למדונה לחשוק בזוג, צילום: אי.אף.פי בעיצובו של פוסט מאלון. גרם למדונה לחשוק בזוג | צילום: אי.אף.פי בעיצובו של פוסט מאלון. גרם למדונה לחשוק בזוג, צילום: אי.אף.פי

ובכל זאת, היא מספקת חוויה אנתרופולוגית, שכן אף שהיופי הוא לא הצד החזק שלה, בשנה החולפת יותר ויותר כוכבים ובתי אופנה מוצאים בה עניין.

לפני חודש השיק הראפר פוסט מאלון שני דגמים שעיצב בשיתוף פעולה עם המותג, ואלה אזלו מהמלאי בתוך עשר דקות בלבד. כל כך נחשקות הן היו שבעמוד האינסטגרם של מאלון תהתה לא אחרת מאשר הזמרת מדונה איך תוכל לשים יד על זוג. ואם מאלון פחות מדבר אליכם כי אתם לא בני דור ה־Z, אז נזכיר שהקרוקס כבר הופיעו על מסלול התצוגה היוקרתי של כריסטופר קיין, ובאביב האחרון הפלטפורמות שיצרו בבלנסיאגה נמכרו בהיסטריה ב־850 דולר לזוג.

הבחירה של ריהאנה. מיצבה את המותג כאופנת סטריט לצעירים, צילום: גיל  נחושתן הבחירה של ריהאנה. מיצבה את המותג כאופנת סטריט לצעירים | צילום: גיל נחושתן הבחירה של ריהאנה. מיצבה את המותג כאופנת סטריט לצעירים, צילום: גיל  נחושתן

גם המותג ALIFE הניו־יורקי השיק עם קרוקס שלושה דגמים שנמכרו ב־140 דולר עד 600 דולר — כולם אזלו מהמלאי — ואפילו הזמרת ריהאנה נתפסה בהן. שני האחרונים, אגב, עזרו למצב את קרוקס כנעלי אופנת סטריט מן המניין ופריט נחשק בקרב צעירים. וכך, בסקר שערכה חברת המחקר פיפר ג'פריי בקרב 8,600 מתבגרים עלה המותג בשנה האחרונה מהמקום ה־27 למקום ה־13 בקטגוריית מותגי הנעליים הנחשקים.

הגרסה של כריסטופר קיין. כיכבו על המסלול של המעצב היוקרתי, צילום: גיל  נחושתן הגרסה של כריסטופר קיין. כיכבו על המסלול של המעצב היוקרתי | צילום: גיל נחושתן הגרסה של כריסטופר קיין. כיכבו על המסלול של המעצב היוקרתי, צילום: גיל  נחושתן

הצצה חשאית לקולקציה עתידית של קרוקס מגלה נעליים צבעוניות עוד יותר עם אמרת פרווה סינתטית. "הן לא מצליחות להיות יפות", אני חושבת לעצמי כשאני מתבוננת בהן. אבל זה לא משנה, כי קרוקס, יפות או לא, הן אמירה. תופסים אותן כעבירה חברתית, ומי שנועל אותן דווקא רוצה להתריס.

קו האופק של ניו־יורק. דגם של ALIFE ב־600 דולר קו האופק של ניו־יורק. דגם של ALIFE ב־600 דולר קו האופק של ניו־יורק. דגם של ALIFE ב־600 דולר

הפלטפורמות של בלנסיאגה. נמכרו בהיסטריה ב־850 דולר הפלטפורמות של בלנסיאגה. נמכרו בהיסטריה ב־850 דולר הפלטפורמות של בלנסיאגה. נמכרו בהיסטריה ב־850 דולר

עם גרביים בילט אין. 140 דולר עם גרביים בילט אין. 140 דולר עם גרביים בילט אין. 140 דולר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות