אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממשלת אוסטרליה שוקלת: קולר רגולוטורי על צווארי גוגל ופייסבוק צילום מסך גוגל

ממשלת אוסטרליה שוקלת: קולר רגולוטורי על צווארי גוגל ופייסבוק

דו"ח שפרסם רגולטור הצרכנות במדינה המליץ לחקור את שתי החברות, שחשודות בניצול כוחן לפגיעה בתחרותיות, בחופש הצרכנים ואף בחופש העיתונות. הדו"ח כולל המלצות כאיסור התקנה מראש של דפדפן כרום במכשירי אנדרואיד, והטלת מגבלות על איסוף מידע אישי, כדי לתת לצרכנים יותר כוח

10.12.2018, 10:45 | עומר כביר
רגולטור הצרכנות האוסטרלי אומר שיש לחקור ולנטר את האופן שבו גוגל ופייסבוק מדרגות ומציגות חדשות ופרסומות - כך לפי דו"ח מקיף שפרסמה הלילה נציבות התחרות והצרכנות של המדינה (ACCC).

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדו"ח, גוף רגולטורי חדש או קיים צריך לבדוק לעומק את הפרקטיקות העסקיות של שתי החברות ואת האופן שבו הן מנצלות את מעמדן הדומיננטי בשווקים כמו פרסום דיגיטלי או תחומי פעילות כמו מנועי חיפוש ורשתות חברתיות. כן הביעה הנציבות דאגה מחוסר השקיפות שבפעילות האלגוריתמים השונים של החברות.

עוד מתריע הדו"ח שגוגל ופייסבוק הפכו להיות שומרות סף דומיננטיות ושפעילותן פגעה בהכנסות מפרסום והביא לקיצוץ במספר העיתונאים שיכולים לחשוף שחיתות ושמחייבים ממשלות, חברות, אנשים בעל עוצמה ומוסדות לתת דין וחשבון. "צרכנים נאלצים להתמודד עם סיכון אפשרי של בועת פילטר או תיבת תהודה, ופחות חדשות אמינות בפלטפורמות דיגיטליות", נכתב בו.

חשד לפגיעה בפרטיות, בתחרותיות ובחופש הצרכני. גוגל, צילום: siciliapress חשד לפגיעה בפרטיות, בתחרותיות ובחופש הצרכני. גוגל | צילום: siciliapress חשד לפגיעה בפרטיות, בתחרותיות ובחופש הצרכני. גוגל, צילום: siciliapress

כמו כן, כולל הדו"ח המלצות מעשיות כאיסור על גוגל להתקין את כרום ואת מנוע החיפוש שלה כשירותי ברירת מחדל במכשירי מובייל ובמחשבים, שינוי חוק הפרטיות כך שצרכנים יוכלו לקבל החלטות מודעות ויצירת קוד התנהגות לאיסוף מידע על ידי פלטפורמות דיגיטליות באופן שיגדיל את כושר המיקוח של צרכנים.

המהלך החדש מצטרף לשורה של מהלכים וביקורות שמופנים כלפי פייסבוק וגוגל בעולם המערבי, תוצאה של שערוריות שונות שפרצו בשנה האחרונה ועלייה במודעות הציבורית לאופן שבו החברות מתייחסות למידע פרטי של משתמשים. "מדובר בסימן שאוסטרליה רוצה ללכת בעקבות אירופה ולהטיל מגבלות על שתי החברות האלו", אמר לבלומברג אנדרו יוז מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה. "קשה לחשוב שזה יפגע בדומיננטיות שלהן, אבל לפחות מדובר בהתחלה של סימון גבולות ואמירה שצריך להיות יותר פיקוח".

מגוגל נמסר בתגובה לבלומברג: "פיתחנו מוצרים חדשניים שמטיבים עם צרכנים, עסקים והכלכלה, ואנחנו עובדים ביחד עם מפרסמים ומו"לים בכל אוסטרליה". פייסבוק לא הגיבה לדיווח.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות