אורקם של מייסדי מובילאיי רוצה שתסתובבו עם מכשיר מעקב שסורק פנים
החברה של אמנון שעשוע וזיו אבירם חשפה את MyMe, התקן קטן שמסוגל לזהות פני אנשים ולספר לכם מתי פגשתם בהם בעבר, לסרוק תגי שם ועוד. המוצר, שמקודם דרך קיקסטארטר, נועד לנטר ולשדרג מפגשים חברתיים.
קראו עוד בכלכליסט
MyMe הוא התקן זעיר במשקל של 17.2 גרם שמתחבר בקליפס לבגדיו של המשתמש. הוא כולל מצלמת 13 מגה-פיקסל וצירוף ייחודי של חומרה ותוכנה שנועדו לטייב את אלגוריתמי הבינה המלאכותית של אורקם ולעבד מידע חזותי. כל זה מסתכם בסופו במכשיר שמשתמש בזיהוי פנים וטקסט כדי לעקוב אחרי חיי החברה של המשתמש ולסייע לו להגיע לאיזון טוב יותר, כך לפי החברה, בין העבודה לחיי הפנאי.
גאדג'ט מגניב, או עוד גוגל גלאס?
אורקם של מייסדי מובילאיי התמקדה עד בפיתוח התקנים עבורי בעלי לקויות שונות; החברה הוקמה ב-2010 על ידי שעשוע וזיו אבירם וגייסה עד היום כ-130 מיליון דולר, הסבב האחרון בוצע לפי שווי של יותר ממיליארד דולר, מה שהפך אותה ליוניקורן נוסף של שני המייסדים. המכשיר הקודם שהציגה החברה נקרא OrCam MyEye 2.0, והיה התקן במשקל 22.5 גרם שמתלבש על משקפי הראיה של המשתמש ונועד לסייע לו להתמצא במרחב. כמו המכשיר החדש, גם MyEye צויד ביכולת קריאת טקסט וזיהוי פנים. הוא זכה גם ביכולת הקראת טקסט בדיסקרטיות ובזמן אמת וסייע למשתמש לזהות גם מוצרים, צבעים או שטרות כסף.
בעוד שהמטרה המקורית של החברה הייתה סיוע לבעלי לקויות ראייה, במהלך העבודה על המיזם הבינו שניתן להרחיב את השימוש בו גם לבעלי לקויות למידה למשל או אנשים מבוגרים. ההשקה של המכשיר החדש מצביעה על כך שהחברה החליטה לפנות גם לקהל שאינו זקוק לטכנולוגיה כדי לסייע לו להתגבר על קשיים או מוגבלויות.
"הקונספט החדשני הזה מושלם למאמצים המוקדמים שמאפיינים את הקהל של קיקסטארטר", הסביר אבירם, מנכ"ל החברה. "הם אלה שמניעים את הדור החדש של ההתקנים הלבישים שמגשרים על פערים טכנולוגיים וחברתיים ומחוללים שינוי חברתי חיובי. במאה ה-21 אנו עשויים לפגוש מאות אנשים חדשים מדי יום ויש לנו אלפי חברים מקוונים. המוח שלנו מתקשה לזכור את כל האנשים שעמם באנו במגע״. דווקא הדגש הזה והיכולות בהן מצויד ההתקן מעלים בזיכרון את אחד המוצרים הפחות מוצלחים של השנים האחרונות: משקפי גוגל גלאס הידועים לשימצה, שהושקו על ידי ענקית הטכנולוגיה ברעש גדול ונגנזו לאחר קבלת פנים צוננת במיוחד. השאלות המיידיות שההשקה הזו מעלה הן האם ההתקן של אורקם הצליח לנטרל את המוקשים שהביאו למות גוגל גלאס או שאולי הקהל עצמו בשל יותר למוצר כזה. בנוסף, יהיה מעניין לראות האם מיתוג ההתקן הזה כסייען חברתי הוא הדרך הנכונה לשווק אותו לקהל הרחב.
11 תגובות לכתיבת תגובה