אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משנה למנכ"ל הפועלים: דווקא לעסקים קטנים יש יתרונות תחרותיים של ממש צילום: הרצל יוסף

כנס העסקים הקטנים

משנה למנכ"ל הפועלים: דווקא לעסקים קטנים יש יתרונות תחרותיים של ממש

רונן שטיין אמר בכנס השנתי לבעלי עסקים באילת: "יותר ויותר צרכנים מעוניינים לקנות בעסקים בקהילה הקרובה אליהם. אנחנו עדים למגמה הזאת בעולם, שמותגים מקומיים גדלים על חשבון המותגים הגדולים בשל שירות אמין ואישי, שיווק שמגיב מהר, טריות ואיכות"

13.12.2018, 17:15 | עמרי מילמן

"אנו משקיעים ומלווים כבר שנים את קידומם והצמחתם של העסקים הקטנים בישראל, ומתוך הבנה ואמונה שמדובר באוכלוסייה שהיא מנוע צמיחה מרכזי, והבסיס לצמיחתו של המשק הישראלי. העסקים הקטנים מהווים כ-99% מכלל העסקים בישראל, אחראים למחצית ממקומות העבודה במדינה ותורמים כ-54% מהתוצר העסקי." כך אמר היום (ה') רונן שטיין, משנה למנכ"ל בנק הפועלים. בכנס הכנס השנתי לבעלי העסקים באילת של המכון להשתלמויות העצמאים בישראל בשיתוף להב, קרן שכ"ל ובנק הפועלים.

שטיין סיפר כי "למשפחה שלי היה עסק קטן, את רוב ילדותי ביליתי בבית שבו ההורים היו בעלי עסק קטן על כל המשתמע מכך,. בחופשות של בית הספר נהגתי לעבוד בעסק ולסייע ככל יכולתי. כבר אז הבנתי שעסק קטן הוא לא רק עבודה. הוא החיים. חוויתי מיד ראשונה את הקשיים האדירים שבעל עסק קטן צריך לצלוח: ההתנהלות מול הספקים, מול הבנקים, מול הלקוחות. ראיתי את השוק ההפכפך, את האירועים הבלתי צפויים משאירים אותך חסר אונים, את הקשיים הבירוקרטים, קשיי מימון, רגולציה, בעיות ניהול ועוד. היום עשרות שנים לאחר מכן, אני מבין עד כמה תרמו חוויות הילדות של בעסק קטן לנקודת המבט שלי כיום על מגזר העסקים הקטנים ולהבנת החשיבות הרבה בסיוע לצמיחתם".

רונן שטיין משנה למנכ"ל הפועלים, בכנס , צילום: הרצל יוסף רונן שטיין משנה למנכ"ל הפועלים, בכנס | צילום: הרצל יוסף רונן שטיין משנה למנכ"ל הפועלים, בכנס , צילום: הרצל יוסף

לדבריו, "מעבר לקשיים, יש גם הרבה הזדמנויות. מנסיוני והיכרותי רבת השנים עם עולם העסקים הקטנים, למדתי שבעולם המודרני בו אנו חיים, לעסקים קטנים יש גם יתרונות גדולים ואחד מהם הוא דווקא יתרון הקוטן. נשמע מוזר? לאו דווקא. קוטנם של עסקים יכול להוות יתרון תחרותי של ממש, יותר ויותר צרכנים מעוניינים לקנות בעסקים הפועלים בקהילה שלהם, אנו עדים למגמה זו בעולם, שמותגים מקומיים גדלים על חשבון המותגים הגדולים, בשל לוקאליות, שירות אמין ואישי, פיתוח נישות, טריות ואיכות. החשיבות של המגע האישי וההיכרות חוזרת ותופסת מקום, ערכים כמו אמון, בריאות וטריות גוברים לעתים על שיקול המחיר".

עוד הוסיף כי "בנק הפועלים זיהה את המגמה כבר לפני שנים רבות והציב לעצמו יעד אסטרטגי ברור: להוביל את מגזר העסקים הקטנים בישראל לצמיחה והצלחה. אנחנו עושים זאת מתוך אמונה כי עסקים קטנים מהווים גורם מרכזי בצמיחת המשק הישראלי. רק החודש השקנו שוב את קרן פועלים לעסקים בשיתוף רועי כהן נשיא להב. בהדרכה והכשרה במכרזים לצמיחה פיננסית (בשיתוף קרן שכ"ל), המרכז נותן כלים להתנהלות עסק קטן בסביבה משתנה, עד היום השתתפו כ-6,000 לקוחות ב-150 סדנאות. המרכז פתוח לכלל הציבור, ללא עלות. במתן פתרונות דיגיטלים חדשניים כמו הביזנס גרו, מוצר חשוב מעין כמוהו לעסק קטן- זירה דיגיטלית מתקדמת המאפשרת פרסום, מכירות, ניהול לקוחות, ניהול פיננסי, הטבות ועוד. גולת הכותרת של הבנק הוא יום העסקים הקטנים. העסקים הקטנים מייצגים בעיני את מה שיפה בחברה הישראלית- יזמות, יצירתיות, נחישות ושאיפה לעצמאות כלכלית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות