אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"דווקא כעת, כשמאוד קשה למצוא אמת, אותנטיות היא שם המשחק"

כנס העסקים הקטנים

"דווקא כעת, כשמאוד קשה למצוא אמת, אותנטיות היא שם המשחק"

עידו גרינברג יזם מותג החולצות Mismas: "המושג הכי חשוב בעידן הפרעת הקשב והריכוז הוא 'בולטות'"; שרית בן נתן, מנהלת אגף בנקאות קמעונאית בבנק הפועלים: "אנחנו דואגים להעמיד מגוון פתרונות לרשותם של בעלי העסקים הקטנים"

14.12.2018, 15:32 | נעמי צורף
"דווקא בשנת 2018, כשנורא קשה למצוא אמת, אותנטיות היא שם המשחק", אמר היום (ו') עידו גרינברג יזם מותג החולצות Mismas, בכנס השנתי לבעלי העסקים של המכון להשתלמויות העצמאים בישראל בשיתוף לשכת ארגוני העצמאים בישראל (לה"ב), קרן שכ"ל ובנק הפועלים, אשר מתקיים באילת. "המושג הכי חשוב בעידן הפרעת הקשב והריכוז הוא 'בולטות' וזה דבר שקשה לשמור עליו בעידן של מלא מסרים, צריך למצוא את היתרון היחסי של ולדבוק בו".

קראו עוד בכלכליסט

גרינברג שיתף כי הוא מעולם לא חלם לעצב חולצות, "זה קרה על הדרך ואני יודע שבעסק אסור שהפחד יפעיל אותך. לי ברור שכשיגמרו החולצות אני לא אגמר, ההומור, הרגישות הכתיבה שלי ימצאו את הדרך שלהם לבוא לידי ביטוי, היום זה חולצה ומחר זה יכול להיות טוסטר".

הדברים נאמרו במסגרת פאנל בנושא שינויים ומגמות בעולם העסקים הקטנים בו השתתפו גרינברג, שרית בן נתן מנהלת אגף בנקאות קמעונאית בבנק הפועלים, יערה קלמנוביץ יזמית "יער הקקאו" ויעקב קיסוס מייסד "קיסוסקי מקסימום כיף", המפעיל ספורט ימים באילת. את הפאנל הנחה כתב האוצר והמיסים של "כלכליסט", עמרי מילמן.

גרינברג הוסיף כי "כדי להצליח לאורך זמן צריך עבודה מאוד קשה וצריך לדאוג להמציא את עצמך ולספר את הסיפור שלך בכל פעם מחדש. אני מרוצה מאוד מהמקום שהגעתי אליו אחרי בסך הכל שבעה חודשים, יש לי הרבה שיתופי פעולה עם חברות גדולות, יכול להיות שבשנה הבאה הם יבחרו לעבוד עם מישהו אחר וזה בסדר כי אני בעוד שנה אהיה במקום אחר, אגדל ואתפתח".

קלמנוביץ, שהחליטה לעשות הסבה מקצועית מעריכת דין לייצור שוקולד שיתפה כי היא מוטרדת מהיום בו לקוחותיה יחליטו לעבור לטרנד הבא. לדבריה, "אחד הדברים שאני הכי עסוקה בהם הוא איך לא להיות רק טרנד חולף. היום אנשים מאוד אוהבים ומתלהבים מסדנאות שוקולד, אבל לעומת זאת השוקולד עצמו הוא הרבה יותר יציב - אנשים תמיד אכלו ותמיד יאכלו שוקולד ולכן אני צריכה להשקיע במוצר מעולה. עם זאת, אני מבינה שלא מספיק שהשוקולד שלי יהיה מושלם, אני צריכה כל הזמן להשקיע בשיווק כדי שכל המעטפת של המסביב תהיה מושלמת גם כן. המוצר צריך להיות מושלם מכל כיוון".

חברי הפאנל: עמרי מילמן, יערה קלמנוביץ, יעקב קיסוס, עידו גרינברג, שרית בן נתן, צילום: הרצל יוסף חברי הפאנל: עמרי מילמן, יערה קלמנוביץ, יעקב קיסוס, עידו גרינברג, שרית בן נתן | צילום: הרצל יוסף חברי הפאנל: עמרי מילמן, יערה קלמנוביץ, יעקב קיסוס, עידו גרינברג, שרית בן נתן, צילום: הרצל יוסף

קיסוס סיפר שהקים את העסק לפני כ-20 שנה. "השתחררתי מחיל הים והעסק התחיל מסירה קטנה ועובד אחד. היום אנחנו נותנים שירותים למוסדות מדינה רבים ומובילים את השוק. אחד הדברים המשמעותיים שעשינו היה לתת מבצעים ללקוחות שגרמו להם לעשות מספר אטרקציות ימיות בביקור אחד, מה שגם גרם להם להישאר אצלנו זמן רב יותר וכך גם לאכול ולשתות במזנון שלנו".

"בנק הפועלים לקח על עצמו את עולם העסקים הקטנים כאתגר וכקהל יעד חשוב ואנחנו דואגים להעמיד מגוון פתרונות לרשותם של בעלי העסקים הקטנים", אמרה בן נתן. "אנחנו רואים בעסקים הקטנים גם פוטנציאל עסקי לכל דבר וכמובן שגם תרומה לציבור, הרי בסוף העסקים הקטנים מעסיקים את רוב האנשים במדינה. החלק הכי כיף בעבודה של בנקאי עסקי זה לראות את העסק שלו צומח וגדל".

בן נתן הוסיפה והתייחסה לאתגרים שעומדים בפני בעלי העסקים הקטנים. "רוב העסקים הם עסק של אדם אחד שעושה הכל וחשוב שסביב האדם הזה יהיו אנשים מקצועיים שיתנו עצות טובות ובריאות ויעזרו להם בנקודות החולשה", אמרה בן נתן. "למשל, אנחנו הרבה פעמים נתקלים באנשים שיודעים להרוויח כסף אבל לא לנהל מזומנים ולכן חשוב להגיע לבנק ולהתייעץ".

קלמנוביץ התייחסה גם היא לאתגרים שעומדים בפני בעלי העסקים. "אחד האתגרים הכי גדולים עבורי הוא הדרישות הרגולטוריות שעומדות לעסק בתחום האוכל, אני כל הזמן מתלבטת עד כמה לעבוד לפי הספר כי המדינה מתערבת יותר מידי בחיים של העסקים, בלי סוף. לי למשל אין שלט בכניסה לעסק כי אני לא מוכנה לשם אגרת שילוט, אני משלמת מספיק מסים גם ככה. המדינה צריכה להבין שהעולם הולך למקום אחר לגמרי, למקום של חופש כלכלי וצריכה להתאים את עצמה". 
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות