אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל הנחות הענק בנובמבר: אסוס חותכת את תחזית ההכנסות צילום: fashionnetwork

בגלל הנחות הענק בנובמבר: אסוס חותכת את תחזית ההכנסות

ענקית הסחר המקוון דיווחה שהמכירות הידרדרו משמעותית בחודש נובמבר, שנחשב מהותי מבחינת הכנסות; ההנחות סביב הבלק פריידי הורידו את המחירים, אך לא עודדו את הצרכנים להגדיל את סל הקניות; מניית אסוס צונחת לרמתה הנמוכה מזה כמעט שלוש שנים

17.12.2018, 12:20 | שירות כלכליסט

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

קמעונאית האופנה המקוונת אסוס חתכה את תחזית ההכנסות לשנה הנוכחית, על רקע ההנחות הכבדות שהציעה בנובמבר שפגעו ברווחיות.

בחברה דיווחו כי על אף עלייה של 14% במכירות בין ספטמבר ונובמבר, נרשמה "הידרדרות משמעותית" בנובמבר.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הודעת החברה, חוסר הוודאות הכלכלית בשילוב עם ירידה באמון הצרכנים הוביל ל"שיעור הצמיחה הנמוך ביותר במכירות הבגדים המקוונות בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, אנחנו מנמיכים את הציפיות".

עוד הוסיפו כי בעוד שהמסחר בספטמבר ובאוקטובר עמד בתחזיות, נובמבר הנחשב לחודש מהותי מבחינת מכירות ומבחינת שולי רווח, היה נמוך במידה משמעותית מהציפיות.

הזמנה מאסוס, צילום: cameronproffitt הזמנה מאסוס | צילום: cameronproffitt הזמנה מאסוס, צילום: cameronproffitt

        

"הייתה פעילות גבוהה של הנחות וקידומי מכירות בכל רחבי השוק. העלינו את פעילות קידום המכירות שלנו גם כן, מה שהוביל להנחות גבוהות יותר", נמסר עוד. "ההנחות הכבדות, בשילוב עם הטמפרטורות הגבוהות באופן חריג לעונה בשלושת החודשים האחרונים הפחיתו את מחיר המכירה הממוצע שלנו (ASP), אך ההנחות הללו לא קוזזו על ידי סלי קניות גדולים יותר". מזג האוויר הרגוע פגע באסוס, שנאבקה למכור את קולקציות הסתיו והחורף שלה. לפי הודעת החברה, מחיר המכירה הממוצע ירד ב-6%, בעוד שסל הקניות הממוצע עלה ב-3% בלבד.

מנכ"ל החברה ניק בייטון ציין כי בתעשיית האופנה נרשמו הנחות בשיעורים חסרי תקדים, בעיקר סביב הבלק פריידי. "זה בהחלט לא משהו שנתקלתי בו בעבר, וזה לאורך כל התעשייה".

עבור שלושת החודשים המדוברים, ההכנסות עמדו על 656 מיליון פאונד, עלייה מ-576.7 מיליון פאונד בתקופה המקבילה אשתקד. מניות החברה צונחות היום בצהריים בלונדון ב-41% על רקע הורדת התחזיות, והגיעו לרמתן הנמוכה ביותר מאז פברואר 2016.

"אם אסוס מתקשה, אז פחות או יותר לכל המניות של החברות הקמעונאיות יש בעיה", סיכם האנליסט ניל וילסון מ-Markets.com. "חברות הסחר המקוון נתפסו כחסינות למשבר, אבל האזהרה שפרסמה אסוס מצביעה על כך שגם הן בסיכון בהאטות מחזוריות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות