אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מועדון הוט עושה שריר לבנק הבינלאומי צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

מועדון הוט עושה שריר לבנק הבינלאומי

מועדון הצרכנות השני בגודלו בישראל, שבו כ־225 אלף חברים, שוקל להחליף את הבנק שמנהל את חשבונות העו"ש של חבריו כדי להשיג תנאים משופרים

19.12.2018, 09:27 | רחלי בינדמן

מועדון הצרכנות הוט, השני בגודלו בישראל אחרי מועדון חבר, שוקל להחליף את בנק "הבית" שלו ‑ הבינלאומי ‑ בבנק אחר, כך נודע ל"כלכליסט". בהשראת ההישגים של מועדוני לקוחות המופעלים מול חברות כרטיסי האשראי כמו זה של רשת הקמעונאות שופרסל, מועדון הנוסע המתמיד פליי קארד של אל על, מועדון פוקס וכן סופר־פארם, גם מועדונים פרטיים המאגדים כמות גדולה של אנשים רוצים למנף את כוח המיקוח לשיפור בתנאים, ובמקרה הנוכחי מול הבנק שמציע הטבות לניהול חשבון לחברי המועדון.

מועדון הצרכנות הוט הוקם ב־1996 על ידי הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, וחברים בו כיום כ־225 אלף איש. למועדון זכאים להצטרף ללא עלות ציבור ההנדסאים והטכנאים, אקדמאים במדעי החברה והרוח וכן עובדים סוציאליים. החברים נהנים מהטבות בניהול החשבון שלהם בבנק, שעוגנו בהסכם שחתמו הוט והבינלאומי ב־2008 ויפוג בינואר הקרוב.

ההטבות כוללות מענק של 2,100 שקל בפתיחת חשבון עו"ש, או הלוואה של 30 אלף שקל ללא ריבית, או לחלופין מסגרת משיכת יתר בגובה של עד 10,000 שקל ללא ריבית למשך שנה. בנוסף, נהנים החברים מניהול תיק השקעות בעמלות מוזלות (למשל, פטור מדמי משמרת ועמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך בעלות של 0.15%) ומפטור מעמלות עו"ש למשך חמש שנים. עוד זוכים החברים בפטור מדמי כרטיס אשראי של ישראכרט, עד שישה פנקסי צ'קים בחינם בשנה, פטור מעמלת המרת מט"ח לשתי המרות בשנה עד לסכום של 2,000 דולר לרכישה והטבות בריבית על פיקדונות.

חברי המועדון המשתמשים בכרטיס האשראי של המועדון שמונפק על ידי ישראכרט נהנים מהנחות במעמד הקנייה בכ־־10,000 בתי עסק. בשלב זה הוט ממשיכה את ההתקשרות מול ישראכרט, ובוחנת חלופות רק לבנק.

מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר־צדיק. תפעל לשימור הלקוחות , צילום: אוראל כהן מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר־צדיק. תפעל לשימור הלקוחות | צילום: אוראל כהן מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר־צדיק. תפעל לשימור הלקוחות , צילום: אוראל כהן

 

המעבר יצטרך להשתלם

ההטבות אמנם משמעותיות מאוד, וחוסכות מאות שקלים בשנה למשק בית. אבל על רקע הטבות אחרות שמעניקים הבנקים ללקוחותיהם, שוויין הולך ומצטמצם. כך, למשל, ההטבה של פטור מעמלות עו"ש הפכה לפחות אקוטית, כשבשנתיים האחרונות הבנקים מחויבים להציע ללקוחותיהם חבילות עו"ש בעלות של 10 שקלים בחודש לפעולות בסיסיות, בעקבות הוראות הפיקוח על הבנקים. כך ששווי הפטור מעמלות עו"ש שווה 120 שקל בשנה בלבד.

אם מועדון הוט יקבל הצעה לתנאים אטרקטיביים יותר מבנק אחר, ויחתום איתו על הסכם, התנאים של הלקוחות הקיימים של הבינלאומי שהם חברי מועדון יישמרו למשך חמש שנים ולאחר מכן הם יצטרכו להתמקח עצמאית מול הבינלאומי כדי לשמר את התנאים, או לחלופין להתמודד עם התהליך הבירוקרטי המעיק של מעבר בנק.

למרות מאמצי הפיקוח על הבנקים לפשט את תהליך המעבר, עדיין מדובר באחד החסמים התחרותיים המשמעותיים ביותר במערכת הבנקאית. לכן, ההטבות החדשות שיקבלו חברי המועדון צריכות להיות דשנות במיוחד על מנת שיהיו מוכנים לעבור את המשוכה של מעבר בנק.

מלחמה על לקוחות חזקים

 

עבור הבנקים, מועדוני צרכנות הם כלי חשוב למשיכת לקוחות חדשים ולשימור לקוחות קיימים. בדרך כלל מדובר בלקוחות חזקים יחסית, שלוקחים הלוואות, נוטלים משכנתאות או מנהלים תיקי ניירות ערך. המועדון מצדו שואף להצטרף לגל ההצלחות של מועדונים אחרים בשיפור תנאים, כמו ביחד בשבילך של ההסתדרות וקרנות השוטרים מול לאומי קארד, ולרשום אף הוא הישגים משמעותיים.

לדוגמא, חברת כרטיסי האשראי כאל נאלצה לתת לאל על הטבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים כדי לשמר את מועדון פליי קארד. באל על אמנם הבטיחו כי רוב הסכום יתורגם להטבות לחברי המועדון, בעיקר דרך צבירת נקודות טיסה, אך בפועל חלק לא מבוטל מהסכומים שמעבירות חברות כרטיסי האשראי משרת בעיקר את הגופים העסקיים עצמם ‑ אל על, סופר־פארם, שופרסל ואחרים. לעומת זאת, במועדון פרטי כמו הוט, כל ההטבות שישיג המועדון יגיעו לחבריו.

לאחרונה חתם הבינלאומי על הסכם עם מועדון הייטקזון. ההסכם כולל מענק הצטרפות של 1,600 שקל, פטור מעמלות עו"ש לשלוש שנים ומסגרת משיכת יתר של עד 10,000 שקל למשך שנה. ההסכם כולל גם הטבות בריביות על הלוואות, כמו הלוואה לרכישת רכב פרטי חדש בסכום של עד 150 אלף שקל בתמורה לריבית של פריים פלוס 0.2% לתקופה של עד 60 חודשי החזר, או הלוואה לכל מטרה, בסכום של עד 150 אלף שקל, בתמורה לפריים פלוס 0.25% למשך שנתיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות