אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צפו: איך זה לנסוע במנהרה שחפר אלון מאסק? צילום: רויטרס

צפו: איך זה לנסוע במנהרה שחפר אלון מאסק?

חברת The Boring Company של מייסד טסלה וספייס X הציגה את המנהרה הראשונה שלה בהות'ורן, קליפורניה. מדובר בסנונית ראשונה של תחבורה תת קרקעית שמעלה מכוניות על מסילות, ויתכן שתשמש גם לרכבות ואקום

19.12.2018, 13:45 | שירות כלכליסט

אלון מאסק הציג את המנהרה הראשונה של חברת The Boring Company, מיזם החפירות שלו שהוקם לבניית תשתיות תחבורה חדשות.

המנהרה האמורה יוצאת מהמטה של ספייס X בהות'ורן שבקליפורניה ואורכה 3.2 ק"מ. דומותיה יוכלו לשמש בעתיד גם לתחבורה תת קרקעית רגילה, וגם למיזמי הייפרלופ - רכבת הוואקום שמפתחות חברות שונות, על פי חזון שהעלה מאסק לכותרות.

המנהרה של מאסק, צילום: רויטרס המנהרה של מאסק | צילום: רויטרס המנהרה של מאסק, צילום: רויטרס

מלבד המנהרה הזו, החברה הוזמנה לבנות מנהרות דומות גם בשיקגו ובוושינגטון, ומתכננת לבנות רשת מנהרות גדולה יותר בלוס אנג'לס עצמה. המנהרה כוללת מערך מסילות, עליו יכולות לנסוע מכוניות באמצעות מתאם מיוחד. בצורה זו, נשמרת מהירות נסיעה גבוהה תוך התעסקות מינימלית מצד הנהג.

מכונית טסלה, עליה חיבור למסילת תנועה, צילום: רויטרס מכונית טסלה, עליה חיבור למסילת תנועה | צילום: רויטרס מכונית טסלה, עליה חיבור למסילת תנועה, צילום: רויטרס

מכונית טסלה עולה על המסילה, צילום: רויטרס מכונית טסלה עולה על המסילה | צילום: רויטרס מכונית טסלה עולה על המסילה, צילום: רויטרס

תנועה במסילה של מאסק, צילום: רויטרס תנועה במסילה של מאסק | צילום: רויטרס תנועה במסילה של מאסק, צילום: רויטרס

 , צילום: רויטרס צילום: רויטרס  , צילום: רויטרס

מאסק באירוע הצגת המנהרה, צילום: רויטרס מאסק באירוע הצגת המנהרה | צילום: רויטרס מאסק באירוע הצגת המנהרה, צילום: רויטרס

החזון של מאסק הוא צמצום פקקי התנועה והורדת העומס בכבישים, אך הרעיון של בורינג מעלה לא מעט שאלות.

למשל, איך תתאפשר סלילת נתיבים מתחת לרכוש פרטי, כמה זיהום ורעש תייצר התשתית התת-קרקעית, והאם לא ישתלם יותר לערים להשקיע בשיפור התשתיות הקיימות מלחפור תשתית חדשה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אין לי מושג איך מרגיש לנסוע בחפירה שלו
אבל אני יודע מה ההרגשה להקשיב לחפירות שלו. זה שטות אחת גדולה. אמור להיות ואקום לכל אורך המנהרה - זה לא קורה ולא יקרה. הבטיחו מהירויות של מעל 1000 קמ"ש, בפועל לא עולים מעל 240. יש רכבות מלפני יותר מחמישים שנה שנוסעות במהירויות כאלה ויותר גבוהות על תשתית הרבה פחות יקרה והרבה יותר בטוחה. לכל יזם יש פרוייקטים כושלים לאורך השנים וההייפרלופ זה אחד הכשלונות של מאסק.
שתול  |  20.12.18
לכל התגובות