אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כנף, מעבר או מה שנשאר: כך תבחרו את המושב הכי טוב בטיסה צילום: שאטרסטוק

סודות הטיסה

כנף, מעבר או מה שנשאר: כך תבחרו את המושב הכי טוב בטיסה

היכן כדאי להתמקם במטוס? זה משתנה לפי ההעדפות שלכם: אנשים שרוצים לישון בטיסה, נוסעים שמפחדים ממערבולות אוויר, ואפילו כאלה ששונאים שעגלת המזון מגיעה אליהם מאוחר - לכל אחד יש אזור אופטימלי בתא הנוסעים

22.12.2018, 08:10 | שירות כלכליסט

גם אלה מאיתנו שלא מפחדים לטוס מודעים לעובדה שתא הנוסעים אינו שיא הנוחות; המושבים קטנים וצפופים מדי, הטמפרטורה מקפיאה והאוויר יבש, אין שליטה על רמת הרעשים והתאורה המקיפה, והעובדה שתקועים במצב הזה שעות ארוכות אינה סימפטית. מי שטס במחלקה ראשונה יכול להקל על עצמו, אך כמובן שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו טיסה שכזו.

קראו עוד בכלכליסט

למרבה המזל, יש כמה דרכים זולות יותר לאפשר נוחות מרבית במטוס, בין אם על ידי הפחתת הרעש או על ידי מציאת יותר מקום לרגליים, וכולן קשורות לבחירת המושב הנכון.

באתר ביזנס אינסיידר פרסמו עצות לבחירת המושב, בהתבסס על הידע והניסיון של הדייל קאיפו קאוקה מחברת התעופה הוואיאן איירליינס.

היכן כדאי לשבת?, צילום: שאטרסטוק היכן כדאי לשבת? | צילום: שאטרסטוק היכן כדאי לשבת?, צילום: שאטרסטוק

אם אתם רוצים לישון, בחרו מושב ליד החלון: שינה היא האופציה הטובה ביותר במהלך טיסה ארוכה. אך קשה להיכנס לשינה כשלא מצליחים למצוא תנוחה נוחה. קאוקה ממליץ לבחור במושב ליד החלון כדי להבטיח שינה עמוקה יותר. "אני אוהב להשתמש בחלון כדי להישען עליו. והנוסע במושב ליד יודה לכם על שאתם לא נשענים עליו", הסביר.

אם אתם צריכים שקט, בחרו במושב ליד החלון המרוחק מהמטבחון: בין אם אתם רוצים לישון או רק מעדיפים טיסה שקטה ככל האפשר, לפי קאוקה מומלץ להתרחק מאזור המטבחון, זאת מכיוון שהדיילים עובדים שם "וזה יכול להיות רועש".

הצוות מסתובב הרבה בקרבת המטבחון, צילום: שאטרסטוק הצוות מסתובב הרבה בקרבת המטבחון | צילום: שאטרסטוק הצוות מסתובב הרבה בקרבת המטבחון, צילום: שאטרסטוק

אם אתם יודעים מראש שתצטרכו ללכת הרבה לשירותים במהלך הטיסה, לקום ולחלוץ רגליים, או ללכת ולדבר עם אנשים עמם טסתם ויושבים באזור אחר, טבעי שתבחרו במושבי מעבר - וקאוקה אף ממליץ לבחור שורה שקרובה יותר לשירותים. אם אתם בדרך כלל מעבירים את הטיסה צפונים בתוך הסוודר ורועדים מקור, אז עדיף שתתרחקו מהחלונות ליד יציאות החירום, כך לפי קאוקה. "היציאות הללו מאפשרות לאוויר הקר מבחוץ להיכנס למטוס. יש אמנם מקום לרגליים, אבל קר שם".

אם אתם רוצים מרחב לרגליים אבל לא מעוניינים לשלם עבורו, בחרו במושבים ליד המעבר ביציאות החירום: "השורות הללו מחויבות להיות עם מרחק גדול יותר בין המושבים כדי לאפשר גישה קלה במהלך פינוי", הסביר. עם זאת, הוא מציין כי המרווחים אינם שווים בין כל המושבים. "כשיש שתי שורות ליד יציאות חירום, המושבים בשורה הקדמית לא נשענים אחורה כדי לא להפריע לגישה לשורה השנייה במהלך פינוי".

מערבולות? ביחרו במושב קדמי והדקו חגורות, צילום: שאטרסטוק מערבולות? ביחרו במושב קדמי והדקו חגורות | צילום: שאטרסטוק מערבולות? ביחרו במושב קדמי והדקו חגורות, צילום: שאטרסטוק

אם אתם צריכים להניח את הרגליים על משהו, הימנעו ממושבים מאחורי המחיצות: המושבים הללו ממוקמים בין המחלקות, ומכיוון שאין לפניהם שורות נוספות של מושבים הם מאפשרים יותר מרחב לרגליים, אבל הם לא מומלצים אם אתם אוהבים להרים קצת את הרגליים או להניח אותם על משהו. אם אתם שונאים מערבולות אוויר, הישארו קרובים לקדמת המטוס: אחד הדברים המעצבנים ביותר בטיסות הוא ההתמודדות עם התנודות והקפיצות במטוס. לפי קאוקה, בקדמת המטוס התנועות הללו מורגשות פחות: "כמה שיותר קדימה, יותר טוב", הדגיש.

אם אתם רוצים ליהנות ממבחר המזון הטוב ביותר, תשארו מקדימה: בדרך כלל חלוקת החטיפים והמשקאות מתבצעת מקדמת המטוס אחורה, ולכן אם אתם רוצים להבטיח שתקבלו את החטיף או השתייה שאתם רוצים, פשוט הישארו מקדימה.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
מסכימה שהכי באסה זה לטוס עם ישראלים
חצופים ואנויפתים. לא שאני נחמדה אבל הם משתדלים לעשות הכל אבל הכל בטיסה בשביל הנוחות שלהם-אבל לא תמיד זה מצליח להם. ישבו עם ידים על המושב שלידך, וישלבו את הרגל שלהם כך שתפריע לאותו צד. ואם לא מעירים להם- ישבו ככה כל הטיסה. אבל אני מעירה להם. שמיכות באל על מביאים רק למי שמפחיד את הדיילות... אני לא מפחידה מה לעשות. זה מה יש.בהחלט רצוי לא לטוס בחברה ישראלית.
אלה  |  23.12.18
לכל התגובות