אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייצבים דופק צילום: שאטרסטוק

מייצבים דופק

כל שגרת אימונים מצריכה במהלכה ניטור עומסים, אם באמצעות הקשבה לגוף ואם בעזרת כלי מדידה ייעודי

25.12.2018, 08:38 | ארי תדהר
כל ספורטאי בשגרת אימונים צריך להקשיב לגוף שלו ולדעת לנטר את העומס כדי להימנע מפציעות.

בניגוד למה שחלקנו חושבים, העומס לא קשור רק לאימונים בפועל. גם המצב המנטלי, הלחץ בעבודה או בבית, שינה, מנוחה או מחלה — כולם גורמים המשפיעים באופן ישיר על העומס שלנו וצריכים להיכלל בעת תכנון עומסים של ספורטאי.

דופק כאינדיקציה לעומס. נגרם גם בשל מצב מנטלי ירוד וחוסר שינה , צילום: שאטרסטוק דופק כאינדיקציה לעומס. נגרם גם בשל מצב מנטלי ירוד וחוסר שינה | צילום: שאטרסטוק דופק כאינדיקציה לעומס. נגרם גם בשל מצב מנטלי ירוד וחוסר שינה , צילום: שאטרסטוק

יש כמה דרכים למדוד עומס יתר. דרך אחת היא ההרגשה הסובייקטיבית שלנו: מצב רוח ירוד, עצבנות יתר, אנרגיה נמוכה או חוסר חשק להתאמן; גם דופק מנוחה גבוה מהממוצע הרגיל שלנו, אותו רצוי למדוד בשכיבה עם הקימה בבוקר. אלה יכולים להוות אינדיקציה לעומס ולצורך במנוחה. עבור הספורטאים שרוצים לקחת את מדידת העומס צעד אחד קדימה ישנו מדד בשם HRV (Heart Rate Variation), המתייחס להפרשי הדופק הקטנים בין כל שאיפה ונשיפה שלנו. לפי מחקרים מהשנים האחרונות, מדובר בכלי הערכה מצוין למידת המוכנות של הספורטאי להתאמן חזק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות