אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאנדקס קיבלה אישור לבצע ניסויי רכב אוטונומי בישראל צילום: יאנדקס

יאנדקס קיבלה אישור לבצע ניסויי רכב אוטונומי בישראל

החברה מפתחת פלטפורמה שתאפשר להפוך מכוניות סטנדרטיות לאוטונומיות, ובוחנת אותה ברוסיה ובארצות הברית. בישראל יפעל הכלי במסגרת ניסויים אוטונומיים עם נהג בטיחות מאחורי ההגה

25.12.2018, 14:18 | מאיר אורבך

יאנדקס, חברת האינטרנט הרוסית שנכנסה לישראל בשנה האחרונה עם שירות המוניות יאנגו ואפליקציית הסטרימינג יאנדקס מיוזיק, הודיעה היום (ג') כי משרד התחבורה אישר לה לבצע נסיעות מבחן בכלי רכב אוטונומיים.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בניסויים בתצורה אוטונומית מלאה, עם נהג בטיחות מאחורי ההגה - בדומה לניסויים שעורכות וויימו ואובר בארצות הברית. יאנדקס כבר בוחנת את המכונית האוטונומית שלה ברוסיה ובארה"ב.

מכונית יאנדקס, צילום: יאנדקס מכונית יאנדקס | צילום: יאנדקס מכונית יאנדקס, צילום: יאנדקס

בניגוד לייצור מכוניות ייעודיות, יאנדקס עובדת על פיתוח פלטפורמות תוכנה וחומרה אותן ניתן להתקין כמעט בכל רכב וכך להפוך אותו לאוטונומי. מכיוון שיאנדקס התחילה את המו"פ עבורה כבר ב-2016, כלי הרכב האוטונומיים שלה כבר פעילים ברחובות מוסקבה ומבצעים גם נסיעות בין עירוניות.

כמו כן, מתבצעת הסעה יומיומית ללא נהג בטיחות באינופוליס וסקולקובו, שתי ערים טכנולוגיות ברוסיה. לאחרונה השלימה יאנדקס 2,000 נסיעות עם נוסעים (אוטונומיות) ברוסיה, וכך אינופוליס הפכה לעיר הראשונה באירופה בה נוסעים כלי רכב אוטונומיים באופן קבוע.

מכונית יאנדקס בת"א, צילום: יאנדקס מכונית יאנדקס בת"א | צילום: יאנדקס מכונית יאנדקס בת"א, צילום: יאנדקס

דימיטרי פולישוק, ראש מערך מחקר ופיתוח הרכב האוטונומי בחברת יאנדקס, מסר: "לא יכולנו לחכות כדי להתחיל ולבחון את טכנולוגיית הרכב האוטונומי שלנו ברחבי העולם – לבחון את ביצועי המערכת וגמישותה לתפקד במגוון מכשולים גיאוגרפיים ותעבורתיים ומתוכם לקבל תובנות לטובת המשך הפיתוח של המערכת. ישראל נבחרה כיעד מובהק מבחינתנו להמשך בחינת המערכת מכמה סיבות עיקריות: בראש ובראשונה, זו אחת מהמדינות הראשונות בעולם עם חקיקה ורגולציה מוסדרות בכל הנוגע להיתרי נסיעה ברכב אוטונומי בכבישי המדינה. כמו כן, מספר יצרנים של ציוד מתאים למערכת האוטונומיות מקורם מישראל או בעלי מרכז מו"פ בישראל, כך נוכל לשתף איתם פעולה עם המערכות והרעיונות שלנו וגם ליישם אותם במהירות וביעילות".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
לא הייתי נותן להם להתקרב לישראל
לא כי הם לא יכולים, אלה בגלל רוסיה עצמה. אני יודע מה קורה באירופלוט, חברה באמת טובה שמדורגת במקום ה25, הבעיה היא שכשאתה מקורב לפוטין כבר לא אכפת לך מהשירות, אתה יודע שלא משנה מה יש לך את הקרמלין מאחוריך, ואפשר לחסוך בבטיחות, ואפשר להעלים עין. אין לי שום בעיה עם החברות הרוסיות, יש לי בעיה עם זה שחברות גדולות = פוטין = אסון. ותאמינו לי שזה פוגע גם בחברות עצמם, יאנדקס יכלה לפרוץ בקנה מידה עולמי, אבל פוטין כמובן סיפח את החברה.
ל  |  16.05.20
לכל התגובות