אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ב–2019 תשלמו יותר על מכונית חדשה צילום: יובל חן

ב–2019 תשלמו יותר על מכונית חדשה

יבואניות הרכב החלו לפרסם מחירונים לשנה הבאה - ורוב הדגמים התייקרו; גל התייקרויות נוסף צפוי באפריל אחרי עידכון המיסוי הירוק. וגם: האם היברידיות נטענות יאבדו הטבת מס בשווי אלפי שקלים?

26.12.2018, 08:05 | אודי עציון

יבואני הרכב מעלים מחירים: בימים הקרובים יפרסמו היבואנים את מחירוני 2019, שצפויים להיות גבוהים ברוב הדגמים. היבואנים מנמקים את ההתייקרות בעליית שערי היורו ב־3% בשנה האחרונה, והדולר והיין בכ־10% באותה תקופה, וכן בהעלאות מחירים תקופתיות מצד היצרנים - בין השאר על רקע עדכוני הדגמים השונים לתקן הזיהום החדש WLTP, שחייב במקרים רבים התקנת ממירים קטליטיים חדשים ומערכות ניקוי פליטה באוריאה.

קראו עוד בכלכליסט

 , צילום: יאיר שגיא צילום: יאיר שגיא  , צילום: יאיר שגיא

נוסחת מיסוי חדשה

רשות המסים טרם פירסמה רשמית את הנוסחה החדשה שאמורה להתמודד עם השינויים שיצרה תקינת ה־WLTP בפליטות כלי הרכב. רשמית הכריזו ברשות שהשינוי לא נועד להגדיל את הכנסות המדינה ממס קנייה, שעומדות על כ־10 מיליארד שקל בשנה. ספק גם אם שר האוצר ירצה להציג התייקרות מחירים ערב הבחירות לכנסת. אולם לאור התחזיות על האטה בגביית המסים ובצמיחה, תחום הרכב הוא מקור זמין לאוצר לשפר את תמונת הכנסות המדינה.

בכל מקרה מסתמנים שני מועדי התייקרויות: 1 בינואר ו־1 באפריל, לאחר שיתבררו השינויים במיסוי הרכב. חלק מהדגמים ההיברידיים הנטענים עשויים לאבד את הטבת המס ולהתייקר בעשרות אלפי שקלים, ודגמים אחרים עשויים לטפס בקבוצות הזיהום, ולקבל הנחת מיסוי קטנה.

כיום מקבל כל רכב ציון ירוק המדרג אותו באחד מ־15 קבוצות זיהום, ומקבל הנחה של עד 17 אלף שקל במס הקנייה (83%). רכבים ירוקים זוכים למסלול נפרד: רכב חשמלי מחויב רק ב־10% מס קנייה, היברידי נטען ב־20% והיברידי רגיל ב־30%, אולם שני האחרונים זוכים לכך רק אם הם עומדים במגבלות זיהום מסוימות, שיוחמרו.

יונדאי תחכה לאפריל

אתמול הפיצה יבואנית קיה מחירון חדש. נירו, הג'יפון ההיברידי הפופולרי, יעלה 143 אלף שקל, התייקרות של 4,000 שקל ממחיר המחירון הנוכחי - וזאת לאחר שכבר התייקר במהלך השנה החולפת ב־2,000 שקל. הדגם ההיברידי הנטען החדש יתייקר בהפרש דומה. הסורנטו, רכב הכביש־שטח הגדול יותר, יתייקר ב־6,000 שקל. גם סיד המשפחתית, שתושק בדגם חדש בחודש הבא, תהיה יקרה מקודמתה. לעומת זאת מחירי הפיקנטו הפופולרית לא ישתנו.

יבואנית יונדאי צפויה להמתין עם ההתייקרויות לאפריל, המועד שבו תיכנס לתוקף נוסחת המס הירוק החדשה. רוב דגמי החברה יתייקרו אז ב־1,000 עד 2,000 שקל, כאשר טרם הוחלט אם ישתנה מחיר האיוניק, שצפויה להיות מוכתרת בשבוע הבא כמכונית הנמכרת בארץ ב־2018 - ההיברידית הראשונה שתזכה לתואר. יונדאי כבר הכריזה על ייקור הטוסון 2,000 סמ"ק הבסיסי ב־5,000 שקל עם השקת הדגם המעודכן בחודש שעבר. טויוטה כבר ייקרה את הקורולה 1,600 סמ"ק ב־2,000 שקל בדור החדש. כרגע נראה ששאר הדגמים לא יתייקרו.

סוזוקי צפויה לייקר את רוב הדגמים בשיעור מתון, בכ־1,000 שקל. רק ויטארה המחודש יתייקר בשיעור גבוה יותר שטרם נקבע, עם השקתו בחודש הבא. יבואנית רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי צפויה לייקר את המחירים בכ־2,000 עד 4,000 שקל. עליות מחירים צפויות גם בדמי פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה.

תגיות