ועידת כלכליסט
"ישראל היא יותר סטארט-אפ מטרופוליס מסטארט-אפ ניישן"
דפנה גבר ליפשיץ, מנכ"לית עמותת תפוח, סיפרה בכנס תשתיות תקשורת 2030 של כלכליסט על הפריפריה הדיגיטלית - ציבור גדול שלא מצליח ליהנות מהקידמה הטכנולוגית, בשל מקום מגוריו. כמו כן, סיפרה על הפרויקטים של העמותה ברחבי הארץ, שנועדו לתקן את המעוות
"ישראל היא יותר סטארט-אפ מטרופוליס מאשר סטארט-אפ ניישן", כך פתחה את דבריה היום (ד') דפנה גבר ליפשיץ, מנכ"לית עמותת תפוח, בכנס תשתיות תקשורת 2030 של כלכליסט. "אחת המטרות שלנו היא לוודא שישראל באמת תהיה סטארט-אפ ניישן, לכל התושבים שלה, לכל המגזרים שלה, ללא תלות במקום בו הם גרים. המציאות שתפוח רואה היא הפער בין חורה לתל אביב, בבניין הזה בלבד יש הרבה יותר חברות מאלו שיש בחורה ורמלה יחד".
קראו עוד בכלכליסט
אחד הפרויקטים שהזכירה גבר ליפשיץ הוא הפרויקט בעיר רמלה. "למרות שרמלה נמצאת במרחק רבע שעה נסיעה מתל אביב, יש אולי רק שלושה רוכלים בכל שוק רמלה שאפשר לשלם להם באשראי. המציאות שם היא אחרת ממה שאתם מכירים - אנשים הולכים לדואר ולבנק ומחכים שעות בתור, אין שימוש באפליקציות האלה שכאן מקלות על החיים של כולנו. מעבר לנגישות שעושה חיים קלים בכל תחום, הכי חשוב לי שהאוכלוסיה תבין שאם הם רוצים שישמעו אותם הם צריכים להיות נוכחים ברשת ולהשמיע שם את הביקורת ולהציף את הקשיים שלהם".
לדבריה, בשנה שחלפה גייסה תפוח כ-7 מיליון שקל מכספים ממשלתיים במטרה ליצור פרויקטים טכנולוגיים חברתיים. "נקים בית ספר חברתי שמכשיר עובדים בעולם של סייבר וביג דאטה, ומאיץ בשיתוף משרד הכלכלה. רוב האנשים שמגיעים למרכז שלנו ברמלה כדי להעביר שיעורים וסדנאות לא ביקרו בעיר מעולם". בנוסף סיפרה גבר ליפשיץ על תנועת הנוער: "זו תנועה שגם מלמדת טכנולוגיה וגם הופכת אותם ל'מענטשים'. אנחנו דואגים לשמור על קשר עם הבוגרים שלנו שמהווים דוגמה חיה לחניכים שאכן אפשר להצליח בתחומי הטכנולוגיה גם את אתה מגיע מקריית שמונה או מחורה".
2 תגובות לכתיבת תגובה