אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: מנוחה של אלופים

אימון מתקדם: מנוחה של אלופים

כדי למצות את יכולותיו, לפני תחרות ייכנס הספורטאי לטייפר - אימונים קצרים, מנוחות ארוכות ואורח חיים בריא במיוחד

02.01.2019, 08:23 | ארי תדהר
ספורטאי העומד לפני תחרות נדרש לבצע תהליך הורדת עומס וחידוד כדי להגיע אליה בשיא היכולת. תהליך מעין זה נקרא טייפר, ומטרתו למלא את השרירים בגליקוגן, אנזימים, הורמונים ונוגדי חמצון ולהביא את הגוף לתחושה של אנרגיה מקסימלית ומוכנות לקרב. אורכו משתנה ונקבע לפי משך ואופי התחרות, סוג הספורט ויכולות המתחרה. ככל שהתחרות ארוכה יותר, הטייפר ארוך יותר. שחייה היא יוצאת דופן מבחינה זו, והטייפר שלה מתארך ככל שהתחרות קצרה.

קראו עוד בכלכליסט

ריצת מרתון ירושלים במרץ. מצריכה טייפר של שלושה שבועות, צילום: אלכס קולומויסקי ריצת מרתון ירושלים במרץ. מצריכה טייפר של שלושה שבועות | צילום: אלכס קולומויסקי ריצת מרתון ירושלים במרץ. מצריכה טייפר של שלושה שבועות, צילום: אלכס קולומויסקי

בניגוד לדעה הרווחת, בטייפר אנחנו לא נחים ועצימות האימונים לא פוחתת, אבל המנוחות מתארכות והאימונים מתקצרים. כמו כן, בתקופה זו יש להקפיד על שינה ותזונה נכונה ולתת לגוף כל שהוא צריך כדי להתאושש לקראת התחרות. פעמים רבות, דווקא בגלל ירידת המתח של האימונים, המערכת החיסונית נחלשת ואנחנו חשופים יותר למחלות. לכן יש לשים לב להתנהלות שלנו במפגשים עם הסביבה ולשמור על היגיינה.

מי שבכוונתו לרוץ מרתון לדוגמה יתחיל את הטייפר שלושה שבועות לפניו בדרך כלל, אחרי הריצה הארוכה האחרונה. בכל שבוע יקטן נפח הריצה (המרחק) ב־%20–25% ותישמר עצימות האימונים וכן יתארכו המנוחות בין אינטרוולים ויפחתו חזרות. בתקופה זו גם יתווסף יום מנוחה בשבוע.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות