אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלוש חטיבות בתעשייה האווירית ימוזגו לחטיבת תעופה ענקית עם 5,000 עובדים צילום: gettyimages

שלוש חטיבות בתעשייה האווירית ימוזגו לחטיבת תעופה ענקית עם 5,000 עובדים

שינוי ארגוני רחב היקף בתעשייה האווירית שיצא לדרך יוביל למיזוג של שלוש חטיבות לחטיבת ענק עם היקף פעילות של 6 מיליארד שקל. בתום מו"מ עם הוועד הושגו הסכמות ונחתם הסכם בנושא

02.01.2019, 09:02 | אמיתי גזית

מיזוג ענק של שלוש חטיבות בתעשייה האווירית לחטיבת ענק יוצא לדרך. במסגרת המהלך, שלוש החטיבות יאוחדו לחטיבת תעופה עצומה עם 5,000 עובדים והיקף פעילות כספי המסתכם בכ-6 מיליארד שקל. 

קראו עוד בכלכליסט

במקביל נחתם הסכם עם ארגון העובדים של החברה. פרטי ההסכם עדיין לא נחשפו, והוא הועבר לאישור רשות החברות.

יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר, צילום: צביקה טישלר יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר | צילום: צביקה טישלר יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר, צילום: צביקה טישלר

בראש חטיבת התעופה החדשה יעמוד יוסי מלמד והיא תעסוק בפיתוח וייצור מטוס המנהלים של גאלפסטרים. בשבוע שעבר אישר הדירקטוריון להנהלה להוציא לפועל תוכנית עסקית חדשה לייצור גירסה משדורגת של ה-G-280 שהחברה מייצרת. בנוסף החטיבה תעסוק בפיתוח וייצור מכלולים תעופתיים, הסבות והשבחות כלי טיס ותחזוקת כלי טיס.

בשנים האחרונות פעילות הסבת המטוסים ובניית מטוס המנהלים הסבה לתעשייה האווירית הפסדים של עשרות מיליוני דולרים, ובחברה מקווים כי המיזוג יביא להתייעלות תפעולית משמעותית. המיזוג יכלול גם יציאה מתחומי פעילות קיימים שאינם רווחיים שמופו בתכנית האסטרטגית 2030 של התעשייה האווירית ואושרה בדירקטוריון החברה בשבוע שעבר.

לדברי מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר, "הקמת חטיבת התעופה היא מהלך ארגוני רחב, שנוגע בשליש מעובדי החברה. 5,000 עובדים ומנהלים תרמו לביצוע המהלך בצורה מעוררת הערכה".

יו"ר התעשייה האווירית הראל לוקר הוסיף כי הוא "בטוח שחטיבת התעופה תהיה חטיבה מובילה בתעשייה האווירית. יש לנו את ההון האנושי והטכנולוגיות מהטובים בעולם, וזה מה שיאפשר לנו לממש את מלוא הפוטנציאל הכלכלי של החטיבה והחברה ולהביא לרווחים וצמיחה".

תגיות