אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברי נירוונה הנותרים תובעים את מעצב העל מארק ג'ייקובס על הפרת זכויות יוצרים

חברי נירוונה הנותרים תובעים את מעצב העל מארק ג'ייקובס על הפרת זכויות יוצרים

ג׳ייקובס מואשם בשימוש בהדפסים הדומים לאייקון הסמיילי המפורסם של הלהקה, שנוצר במקור על ידי הסולן קורט קוביין ועיטר במרוצת השנים אלבומים ומרצ'נדייז שונים שהלהקה משחררת

02.01.2019, 12:16 | מורן לונדון
באוקטובר האחרון השיק מחדש מעצב העל מארק ג'ייקובס את קולקציית הגראנג' המפורסמת שלו מ-199. כעת הוא נתבע על ידי החברים הנותרים בלהקת הגראנג' נירוונה בשל הפרת זכויות יוצרים.

ג׳ייקובס מואשם בשימוש בהדפסים הדומים לאייקון הסמיילי המפורסם של הלהקה, שנוצר במקור על ידי הסולן המנוח, קורט קוביין, ועיטר במרוצת השנים אלבומים ומרצ'נדייז שונים שהלהקה משחררת.

קראו עוד בכלכליסט

מימין: חולצה של הלהקה. משמאל: חולצה של ג מימין: חולצה של הלהקה. משמאל: חולצה של ג'ייקובס מימין: חולצה של הלהקה. משמאל: חולצה של ג

לעניינו של ג'ייקובס ייאמר שהוא לא עשה מאמץ מיוחד להסוות את הדמיון בין שני האיורים: גם אצלו הודפס הסמיילי הצהוב על טי שירט שחורה, ממש כפי שנוהגת נירוונה עד היום ובנוסף, כחלק מהקמפיין נעשה שימוש במילים בשירי הלהקה וכן, בכרטיס הפריט בחנות המקוונת של ג'ייקובס מתוארת החולצה בין היתר בעזרת המילים ׳מריח כמו רוח נעורים׳; כשמו של אחד מהלהיטים המוכרים ביותר של נירוונה.

חברי להקת נירוונה הנותרים טוענים שיש להם את הזכויות לסמל משנת 1992 והוא מזוהה עם הלהקה ופעילותה, שהמוצרים של ג׳ייקובס, לא חלק מהם. "ההתנהגות של ג'ייקובס" הם טוענים "מעיקה, זייפנית וזדונית והיא מהווה איום לערך של הרשיונות הרשומים של נירוונה". כעת הם מחפשים הוכחות שהפריטים של מארק ג'ייקובס הטעו צרכנים לחשוב שמדובר בקולקציה משותפת ולא זו בלבד, אלא שנירוונה, כאחת מחלוצות זרם הגראנג', מנסה כעת לנכס לעצמה את היווסדות הגראנג' כמונח וכתנועה חברתית שהובילה למגמות אופנה כמו אלו שבאות לידי ביטוי, ניחשתם נכון, בקולקציית הגראנג' של מארק ג'ייקובס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות