אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדיטיישנס: כשמשחקי וידאו מתחברים לחיים עצמם צילום: My Memory of Us

מדיטיישנס: כשמשחקי וידאו מתחברים לחיים עצמם

מפתח הולנדי משיק פלטפורמת משחקי אינדי בשם Meditations, בה יוצגו משחקים קצרצרים של יוצרים קטנים, אשר יהיו זמינים לקהל רק יום אחד בכל פעם. התכנים שלהם ייגעו באהבה, דיכאון, מין, התמכרות ועוד רכיבים מורכבים בהוויה האנושית

02.01.2019, 16:59 | רפאל קאהאן

במבט ראשון, נראה שעולם הגיימינג מורכב רק מאולפני ענק שפולטים כותרים בסדר גודל הוליוודי, ומשחקי מובייל קטנים ופשטניים. ואולם, לצידם קיים סוג אחר של משחקים ויוצרים, שמנסים לבנות ולקדם כותרים חדשניים ומקוריים, גם ללא תקציבי העתק של אולפני הפיתוח המרכזיים: תחום משחקי האינדי. פלטפורמה חדשה, Meditations שמה, מאפשרת לאנשים להיחשף למשחקים הללו בצורה חטופה ועדינה - משחק אחד ביום, ובצורה חד-פעמית.

קראו עוד בכלכליסט

אלו משחקים קטנים במיוחד, שמפותחים במסגרת זמן של שש שעות בלבד עבור הפרויקט ונועדו להציג תכנים שאולפנים גדולים בדרך כלל לא מתעסקים בהם: רגשות אנושיים. מאחורי מדיטיישנס עומד רמי איסמעיל, מפתח משחקים מהולנד. "ב-2017 שיחקתי משחק קצר שגרם לי להשתוקק שהיה לי אחד כזה חדש בכל יום של השנה", סיפר בטוויטר. איסמעיל מינף את היכרותו עם קהילת מפתחי האינדי העולמית וביקש ממאות מהם להצטרף אליו ולהעלות את יצירותיהם למדיטיישנס.

משחק האינדי My Memory of Us, שמתאר חוויות של ילדים בסביבה של טיהור אתני, צילום: My Memory of Us משחק האינדי My Memory of Us, שמתאר חוויות של ילדים בסביבה של טיהור אתני | צילום: My Memory of Us משחק האינדי My Memory of Us, שמתאר חוויות של ילדים בסביבה של טיהור אתני, צילום: My Memory of Us

ההשראה לפיתוח יכולה לבוא מתאריך הפיתוח או מנושא שקרוב לליבו של המפתח, ורוב הכותרים כלל לא מכילים טקסט. יותר מ-350 מפתחים כבר הצטרפו לפרויקט ולדברי איסמעיל מדובר גם בסוג של מיצג אמנותי.

איסמעיל כתב בטוויטר שכל המשחקים נבדקו והם נקיים מנוזקות ופרצות אבטחה. מעבר למשחק, הפלטפורמה מנסה להעביר מסר פילוסופי, רוחני או סתם יצירתי כדי לספק ערך מוסף. לפעמים המסר יוכמן במשחק עצמו או יופיע בהצהרת הכוונות של המפתח. תוכן המשחקים לא תמיד קל לעיכול או ידידותי למשתמש. באזהרת התוכן מסביר איסמעיל שחלק מהמפתחים בוחרים נושאים קשים כגון דיכאון, מוות, אלימות, מין או התמכרות. עם זאת הוא מסביר שלרוב הסבר התוכן שמופיע לפני כל משחק אמור לכלול מידע על כך לפני שהשחקן מריץ את האפליקציה.

כדי לקבל את המשחקים היומיים, על המשתמש להוריד את רכיב התוכנה המקומי של הפלטפורמה באתר הייעודי ולהתקין אותו על המחשב. בינתיים הרכיב זמין לווינדוס ומק בלבד, ויתכן שבעתיד יגיע גם למובייל. 

הפרויקט של איסמעיל מראה כיצד ניתן למנף את עולם הגיימינג ולספק לשחקנים ולאלה שמעוניינים חווייה שהיא מעבר ליריות או ספורט. במקביל לכך ניתן למצוא יוזמות כאלה אצל מפתחים נוספים ואם אתם רוצים קצת להתנסות בחוויות גיימינג שחורגות קצת מהמיינסטרים, נסו את הכותרים הלא-שגרתיים שברשימה זו.

תגיות