אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוגים לילדים – למה ואיך? צילום: pexels

חוגים לילדים – למה ואיך?

מתכננים לשלוח את הילדים לחוג? תשמחו בוודאי לדעת כי לפעילויות רבות יש יכולת לשפר כישורים מוטוריים, קוגניטיביים וחברתיים, לצד הענקת סט כלים שישמש את הילד בעתיד גם בחייו כמבוגר

03.01.2019, 10:06 | בשיתוף טבע
עבור ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, לחוגים השונים משמעות רבה יותר משום שהם מסייעים לטפל במגוון סימפטומים הנלווים ללקות כמו בלימת תגובות אימפולסיביות, חוסר שקט ושיפור יכולת הריכוז.

היתרונות הקוגניטיביים של חוגים רבים

חלק מהחוגים המותאמים לילדים בגילאים שונים כוללים יתרונות רבים לשיפור היכולת הקוגניטיבית. חוגים כמו קראטה, שח או מדעים מאפשרים לילדים להתמודד עם אתגרים מחשבתיים ולהתחיל רצף של הצלחה הממשיכה גם לאחר מכן כאשר הוא חוזר למחרת לבית הספר. יתרונות קוגניטיביים נמצאו גם בקרב ילדים שערכו פעילויות דומות עוד לפני שהחלו ללמוד בבית הספר.

פעילויות ספורט מעניקות שלל יתרונות פיזיים

שעות הלימוד בבית הספר מתאפיינות בשעות רבות של ישיבה. חוגים בהם לילדים יש אפשרות לעסוק בפעילות גופנית בנוסף לשיעורי הספורט המעטים מעניקה יתרונות רבים לכל ילד ובמיוחד לילדים הלוקים ב ADHD. ברחבי העולם ניתן לגלות יתרונות אלה במהלך לימודי קראטה, כדורגל, בייסבול ופעילויות ספורט נוספות. אפילו הליכה בפארק הוכיחה כשמשרת את יכולות הריכוז בקרב ילדים עם ADHD.

שיפור כישורים חברתיים

בבית הספר הילדים פוגשים חברים ומפתחים קשרים במהלך ההפסקות. אך בחוגים הפעילות הקבוצתית היא לעתים חלק בלתי נפרד מהפעילות. לדוגמה במשחק כדורגל או כדורסל נבנים הקשרים החברתיים המהותיים הדרושים לניצחון משותף של הקבוצה כיחידה אחת.

לסיכום, לחוגים במהלך שעות הלימודים ואחריהם משמעות רבה מעבר לניצול זמן הפנאי של הילדים מחוץ לבית. עבור ילדים הלוקים בהפרעות קשב וריכוז לפעילות זו גם יתרונות טיפוליים בסימפטומים הנלווים ל ADHD כמו התנהגות אימפולסיבית, קשיים חברתיים וחוסר יכולת להתרכז. גלו את החוגים שהילדים שלכם אוהבים והעניקו להם שלל כלים שיסייעו להם גם בעתיד.

 , צילום: pexels צילום: pexels  , צילום: pexels

 

Diamond, A., Barnett, W. S., Thomas, J., & Munro, S. (2007). Preschool program improves cognitive control. Science (New York, NY), 318(5855), 1387.

Dale, D., Corbin, C. B., & Dale, K. S. (2000). Restricting opportunities to be active during school time: do children compensate by increasing physical activity levels after school?. Research quarterly for exercise and sport, 71(3), 240-248.

McKune, A. J., Pautz, J., & Lomjbard, J. (2003). Behavioural response to exercise in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. South African Journal of Sports Medicine, 15(3), 17-21.

Pelham, W. E., McBurnett, K., Harper, G. W., Milich, R., Murphy, D. A., Clinton, J., & Thiele, C. (1990). Methylphenidate and baseball playing in ADHD children: who's on first?. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 58(1), 130.

Faber Taylor, A., & Kuo, F. E. (2009). Children with attention deficits concentrate better after walk in the park. Journal of attention disorders, 12(5), 402-409. 

Pfiffner, L. J., & McBurnett, K. (1997). Social skills training with parent generalization: Treatment effects for children with attention deficit disorder. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 65(5), 749.

תגיות

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות