אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צעירי סין התמכרו לתה לימון: "עדיף ממריחואנה" צילום: שאטרסטוק

צעירי סין התמכרו לתה לימון: "עדיף ממריחואנה"

חברת ויטאסוי שהוקמה ב־1940 כדי לספק מוצרים מזינים וזולים להמונים, מייצרת חלב סויה ותה לימון בלבד. מנכ"ל החברה: "יותר סינים רוצים מוצרים בריאים"

02.01.2019, 21:03 | שירות כלכליסט

מותג תה בן 79 שנה מהונג קונג הפך להיות המשקה הפופולרי ביותר בקרב צעירי סין.

קראו עוד בכלכליסט

מניית חברת ויטאסוי (Vitasoy), המייצרת את תה הלימון המצליח, זינקה ב־50% כמעט מאז תחילת 2018, זאת בעוד שוק המניות הסיני נחלש ב־14%.

החברה נחשבת לשחקנית המובילה בשוק משקאות חלב הסויה הסיני, ששוויו מוערך ב־1.3 מיליארד דולר, כך לפי חברת המחקר יורומוניטור אינטרנשיונל. ההצלחה של המשקה אף גרמה לחלק מהלקוחות להשוות את החוויה לעישון מריחואנה. בהתאם הושקו סרטונים מקוונים עם הסיסמה: "לשתות תה לימון זה יותר מגניב מלעשן מריחואנה" (בסינית זה מתחרז).

תה בסין, צילום: שאטרסטוק תה בסין | צילום: שאטרסטוק תה בסין, צילום: שאטרסטוק

"עשורים של עבודה, מחקר ופיתוח והתרחבות מחוץ להונג קונג נשאו פרי", מסר השבוע מנכ"ל החברה רוברטו גוידטי בראיון ל"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט". ויטאסוי היא אחת החברות הבודדות מהונג קונג שהצליחו ללכוד נתח משמעותי משוק הקמעונאות הסיני. בחברה התבססו על מגמת הבריאות שהתפשטה בסין, ובשנים האחרונות התרחבו מהונג קונג למחוז גואנגדונג הסמוך ומשם למרכז ולמזרח המדינה.

כיום, השוק הסיני אחראי ל־69% ממכירות החברה לעומת כ־20% לפני עשור, וההכנסות בסין זינקו פי שישה מאז 2009 ל־473 מיליון דולר ב־2018. "ההתעניינות של הסינים במוצרים מזינים, בריאים ואיכותיים גדלה, וכך גם כוח הרכישה שלהם", הוסיף גוידטי.

צמיחת המסחר המקוון וההופעה של אתרי מדיה חברתית סייעו לה להתבסס במדינה, כך שהמכירות המקוונות מייצגות כעשירית מכלל המכירות בסין. בשנה שעברה היא החלה למכור דרך אתר JD.com, ובחודש הראשון מכרה 720 אלף בקבוקים של תה לימון וחלב סויה.

החברה הוקמה ב־1940 על ידי לו קווי־סאונג במטרה לספק מוצרים זולים ומזינים להמונים. היא מייצרת שני מוצרים בלבד, תה הלימון וחלב סויה, המבוססים על רכיבים טבעיים. מלבד סין היא פעילה גם באוסטרליה, סינגפור וארה"ב, אך המעבר לסין הוא שהתניע את הצמיחה המהירה.

בעקבות ההצלחה, בכוונת החברה להשקיע 145 מיליון דולר בהקמת מפעל חדש בדרום סין. המפעל, שיהיה הגדול ביותר שלה, ייחנך ב־2021.

אולם, ההצלחה של המשקאות מביאה איתה גם תחרות. ענקיות המזון הסיניות כבר משווקות משקאות דומים ואנליסטים מזהירים כי ויטאסוי תתקשה לשמור על שיעורי הצמיחה הגבוהים. "אם הם לא ירחיבו את ההיצע, השוק יגיע במהירות לרוויה", סיכם אחד האנליסטים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות