אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטריאון מדווחת: ניסוי מוצלח בטעינה אלחוטית בישראל צילום: עמית שעל

אלקטריאון מדווחת: ניסוי מוצלח בטעינה אלחוטית בישראל

הניסוי בוצע במכונית מדגם רנו זואי; לפי החברה, מדובר בניסוי טעינה ראשון במתקניה בבית ינאי, והמכונית נסעה למרחק של 25 מטרים באמצעות חשמל שהועבר אליה ישירות באופן אלחוטי מהכביש

04.01.2019, 08:00 | תומר הדר

אלקטריאון הישראלית, המבצעת בימים אלה ניסוי בטעינת רכב חשמלי ישירות מן הכביש, מדווחת על ביצוע ניסוי טעינה ראשון במתקני החברה.

קראו עוד בכלכליסט

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", הניסוי בוצע במסלול מיוחד בבית ינאי, והוטענה בו מכונית רנו זואי חשמלית ישירות מן הכביש. לפי דיווח החברה לבורסה נסעה מכונית הרנו החשמלית למרחק של 25 מטרים באמצעות חשמל שהועבר אליה באופן אלחוטי ישירות מן הכביש - ממרחק של 26 סנטימטרים מתחתית המכונית.

לפי דיווח החברה ,בניסוי בוצעו הדמיות של מספר תנאים שונים של נסיעה, כולל מים על הכביש, אותם צלחה המערכת בהצלחה בלי שביצועי המכונית נפגעו. עוד נמסר כי לנוכח הצלחת הניסוי הראשוני יוגדל מתקן הניסוי בבית ינאי ומסלול הניסוי יוארך - מעשרות מטרים בודדות למסלול מעגלי באורך 260 מטרים. בנוסף יורחב היצע המכוניות שייבדקו - מרנו למספר דגמים גדול.

החברה מדגישה כי כל רכב חשמלי יכול להיטען אלחוטית מן הכביש באמצעות יחידת מקלט מתאימה וכי בניגוד לרנו בה הותקן מקלט בודד, בעתיד תבצע מבדקים ברכבים בהם יותקנו מספר מקלטים - כולל אוטובוסים.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
טעינה אלחוטית לרכב חשמלי קיימת כבר שנים. טעינה מכביש נבדקה כבר בעבר
מדובר באנרגיה בתדר של עשרות ומאות קילוהרץ ובהספק גבוה של מספק קילוואט. ראשית, פריסה לאורך הכביש, תחייב פתיחה של כבישים, ופריסה של מערכות אלקטרוניות שצריך לתחזק אותם. מה ההיגיון הכלכלי בזה. אם ממילא המכונית צמודה למסלול, אפשר להעביר לה את החשמל ישירות תוך כדי תנועה כמו באוטובוסים והטראמים שבחול.
טיפשות גמורה  |  05.01.19
לכל התגובות