אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
230 ק"מ ב־17 שקל: יונדאי איוניק החשמלית תעלה 160 אלף שקל צילום: יונדאי

בלעדי לכלכליסט

230 ק"מ ב־17 שקל: יונדאי איוניק החשמלית תעלה 160 אלף שקל

את האיוניק החשמלית אפשר יהיה לטעון מהרשת הביתית, תוך שימוש בשקע כוח. טעינה ביתית אורכת כ-8 שעות לסוללה ריקה ו־4.5 שעות במטען 32 אמפר. ניתן יהיה לטעון 80% מנפח הסוללה בחצי שעה בעמדות טעינה מהירה

06.01.2019, 08:14 | אודי עציון

לראשונה מזה חמש שנים מושקת בישראל מכונית משפחתית חשמלית. יונדאי איוניק חשמלית תצטרף לגרסה ההיברידית הפופולרית ותימכר ב־160 אלף שקל, כ־20 אלף שקל יותר מהאיוניק ההיברידית, שמצוידת גם במנוע חשמלי וגם במנוע בנזין. כך עולה ממחירון חדש שהפיצה יבואנית כלמוביל לסוכניה בשבוע שעבר.

קראו עוד בכלכליסט

האיוניק החשמלית מצוידת בסוללת ליתיום יון בהספק 28 קילוואט שעה, ובמנוע בהספק 120 כ"ס. נתון הטווח הרשמי עומד על 280 ק"מ, אולם במבחן היא רשמה כ־230 ק"מ בפועל, כאשר עלות ההטענה לסוללה מלאה עומדת על 17 שקל, כרבע מעלות הבנזין במכונית משפחתית ממוצעת לטווח נסיעה דומה. היא תזכה לאחריות של 7 שנים על הסוללה והמערכת החשמלית ו־5 שנים לשאר המערכות.

יונדאי איוניק חשמלית, צילום: יונדאי יונדאי איוניק חשמלית | צילום: יונדאי יונדאי איוניק חשמלית, צילום: יונדאי

את האיוניק החשמלית אפשר יהיה לטעון מהרשת הביתית (מוד 2), תוך שימוש בשקע כוח (כמו של מזגן). טעינה ביתית אורכת כ-8 שעות לסוללה ריקה ו־4.5 שעות במטען 32 אמפר. ניתן יהיה לטעון 80% מנפח הסוללה בחצי שעה בעמדות טעינה מהירה, כמו 15 העמדות שהחלה כבר לפרוס בארץ חברת ג'ינרג'י. משרד האנרגיה פירסם לאחרונה מכרז להקמת עשרות עמדות נוספות כאלה, שאמורות לשרת נהגי חשמליות בנסיעות בין עירוניות ארוכות, לצד 2,000 עמדות הטענה ציבוריות רגילות.

רמת האבזור תהיה דומה לדגם המאובזר של האיוניק ההיברידית שעולה 140 אלף שקל, עם מערכות בטיחות אקטיביות (בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית), בקרת שיוט אקטיבית, בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי, מושב נהג בכיוונון חשמלי, משטח טעינה לסמארטפון חישוקי 16 אינץ' קלים, מסך מולטימדיה 8 אינץ', עם רדיו אינטנטי, waze, ואפליקציות נוספות.

איוניק ההיברידית הייתה ב־2018 המכונית הנמכרת בארץ, עם 10,120 מסירות. ההערכה היא שהשנה יימכרו בארץ כמה מאות יחידות מהדגם החשמלי, ושלכלמוביל יש כבר הזמנות גם מחברות שהזמינו את החשמליות לעובדיהן.

האיוניק היא החשמלית השנייה הכי זולה בארץ, אחרי דגם הסופר מיני רנו זואי שמצויד בסוללת 44 קוט"ש, ועולה 125 אלף שקל. במהלך השנה צפים להגיע לארץ דגמים חשמליים נוספים, כמו ניסאן ליף, יונדאי קונא, קיה נירו, MG ZS, שברולט בולט, וגם דגמי יוקרה חשמליים מאאודי ומרצדס.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
ל- 2 אתה טועה החשמלית חוסכת יותר מההיברידי מההתחלה
החשמלית יקרה יותר מהבנזין בעשרים אלף שקל. זה אומר שלפי ירידת ערך שנתית ממוצעת של 10 אחוז לשנה, החשמלית תפסיד 2,000 ₪ יותר כל שנה מההיברידית בירידת ערך. העלות לק״מ בחשמלית הוא כ-7 אגורות לקילומטר (17 ₪ חלקי 230 ק”מ). העלות לק״מ בהיברידית הוא 26 אגורות לקילומטר (6 ₪ חלקי 230 ק״מ). כלומר בהיברידית העלות היא 19 אגורות יותר לק״מ. תכפיל אפילו בקילומטרז שנתי ממוצע לאדם פרטי ולא יותר מכך תגיע לסכום של 2,850 ₪ עלות גבוהה יותר בהיברידית. כלומר החשמלית תחסוך 850 ₪ בשנה. בקילומטרז גבוה יותר החסכון יהיה גדול יותר.
אסף  |  06.01.19
6.
אפילו בגזרת המכוניות החשמליות מייבאים מוצרים נחותים.
המתינו בסבלנות ליונדאי קונה או לקיה נירו חשמלית טווח של 400 ק"מ בתנאי אמת! וגם מערכת בקרת טמפרטורה אקטיבית שמשפר דרמטית את הטווח ואורך החיים של מערך הסוללות . לרכב שמוצג בכתבה יש קירור פאסיבי - לא לגעת! אתם תודו לי אחר כך.
הפסיכיאטר המחוזי, המחוז הפסיכי  |  06.01.19
לכל התגובות