אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון חושפת: עד כה נמכרו 100 מיליון מכשירים מבוססי אלקסה צילום: royal cyber

אמזון חושפת: עד כה נמכרו 100 מיליון מכשירים מבוססי אלקסה

הסייענית החכמה, שהושקה ב-2017, זמינה בעיקר במכשיריה אמזון עצמה, ולפי הערכות הכניסה בין 3 ל-5 מיליארד דולר ממכירתם; ואולם, משתמשי אלקסה לא מרבים להיעזר בה כדי לקנות מוצרים. בתוך כך, נודע שדווקא חנויות אמזון Go צפויות להפוך לאפיק רווח משמעותי

06.01.2019, 09:18 | רפאל קאהאן

אמזון פרסמה לראשונה נתוני מכירות של מכשירים שמפעילים את הסייענית החכמה אלקסה. לפי נתונים שנמסרו לאתר The Verge, מאז הושקה אלקסה ב-2017, נמכרו 100 מיליון מכשירים שמשתמשים בה.

קראו עוד בכלכליסט

אם משתמשים בהערכות שמרניות שמבוססות על מכירות של רמקולי אקו דוט, הדגם הזול ביותר שעולה 30 דולר, ניתן להעריך שמכירות מכשירי אלקסה הכניסו לאמזון כ-3 מיליארד דולר לכל הפחות. אם משקללים גם את מחיריהם של רמקולים יקרים יותר, אז ניתן להעריך שההכנסות עומדות על כ-5 מיליארד דולר.

אמזון אקו דוט, צילום: slashgear אמזון אקו דוט | צילום: slashgear אמזון אקו דוט, צילום: slashgear

רוב מכשירי אלקסה בשוק הם מתוצרת אמזון עצמה, אך הסייענית החכמה זמינה גם ברמקולים חכמים של וואווי, סמארטפונים של HTC ועוד. הבעיה המרכזית של אמזון בכל הנוגע לאלקסה היא שהלקוחות לא נעזרים באלקסה כדי לרכוש מוצרים: לפי נתוני the Information, רק כ-100 אלף מבין 50 מיליון רוכשי הרמקולים החכמים של החברה בארה"ב השתמשו בהם כדי לקנות דבר-מה - וכ-90% מהרוכשים לא ביצעו דרכם קנייה נוספת.

המספרים של אלקסה אמנם מרשימים, אך לפי מחקר שנערך על ידי RBC קפיטל מרקט - זרוע ההשקעות של הבנק הגדול בקנדה - מנוע הצמיחה המשמעותי יותר של אמזון היא רשת החנויות ללא קופות אמזון גו. כיום הרשת מונה שמונה סניפים בלבד, אך אמזון מעוניינת להרחיב אותה ולהגיע ל-3,000 חנויות עד 2021. לפי המחקר של RBC, שניתח את הרגלי הקנייה של לקוחות הרשת כיום ושפורסם אמש (ש') באתר Recode, כל חנות אמזון גו יכולה לייצר הכנסות בהיקף של 1.5-2.5 מיליון דולר בשנה. החוקרים התבססו על מצב שבו לכל חנות נכנסים כ-550 לקוחות שכל אחד מהם קונה בה בסכום של 10 דולר לפחות.

המסקנה של עורכי המחקר מביאה בחשבון את עלות ההקמה של כל חנות, שעומדת על 3 מיליון דולר, אולם היא לא מביאה בחשבון את עלויות התפעול שלה, שכוללות את העסקת עובדי החנות. אם אמזון תצליח להפוך את אמזון גו לפלטפורמה שתמכור גם לקמעונאים אחרים, הרשת עשויה להניב לה אף הכנסות גבוהות יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות