שיעור המשתמשים בשירותי הזמנת נסיעות בארה"ב יותר מהכפיל את עצמו בתוך שלוש שנים, וכיום 36% מהאמריקאים הזמינו נסיעה בשירותי דוגמת אובר, ליפט או ויה לפחות פעם אחת - כך לפי סקר של מכון Pew.
במקביל, גם המודעות לשירותים עלתה משמעותית ורק 3% מהנשאלים סיפרו שמעולם לא שמעו או השתמשו בשירותים כאלה, לעומת 33% בסקר הקודם. עם זאת, רוב האמריקאים, 61%, מעולם לא השתמשו באפלקציית הזמנת נסיעות, אף שהם מודעים לקיומן.
שלא במפתיע, השימוש נפוץ במיוחד בקרב צעירים בני 18 עד 29 (51% אמרו שהתנסו לפחות פעם אחת), אקדמאים (55%) ובעלי הכנסה גבוה של 75 אלף דולר בשנה או יותר (53%). קיים בתוך הקבוצות הללו פער ניכר בשימוש בקרב תושבי ערים לעומת תושבי כפרים: 55% מהצעירים העירוניים השתמשו בשירות לעומת 36% מהצעירים הכפריים, וכ-70% מהאקדמאים ובעלי ההכנסה הגבוהה בערים לעומת 32% ממקביליהם באזורים הכפריים. לדברי עורכי המחקר, הבדלים אלו נובעים מכך ששירותי הזמנת הנסיעה פחות זמינים מחוץ לעיר.
ואולם, לשירותים אלה יש עדיין בעיה מהותית אחת: אף שרבים התנסו בהם, רק מעטים הפכו את השימוש בהם לחלק משגרת יומם. רק כ-10% אמרו שהם משתמשים בשירותים כאלה על בסיס שבועי, ו-2% בלבד אמרו שהם עושים זאת על בסיס יומי או כמעט יומי. 22% משתמשים בהם על בסיס חודשי, ומרבית הנשאלים (67%) משתמשים בהם פחות מפעם בחודש.
יש כמה קבוצות שנוטות להשתמש בשירותים בתדירות גבוהה יותר: 19% מתושבים האזורים העירוניים משתמשים בהם על בסיס שבועי (לעומת 5% מתושבי האזורים הכפריים), וכך גם 12% מבני 18 עד 49 (לעומת 7% מבני 50 ומעלה).
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה