אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שת"פ מפתיע: אייטיונס של אפל תגיע לטלוויזיות סמסונג צילום: Samsung

שת"פ מפתיע: אייטיונס של אפל תגיע לטלוויזיות סמסונג

השותפות החדשה בין היריבות הגדולות של עולם הטכנולוגיה תאפשר לסמסונג להגדיל את היצע התוכן שלה בסדרות וסרטים, ולאפל - להעצים רווחים ולהאיץ צמיחה

07.01.2019, 09:01 | עומר כביר

שיתוף פעולה מפתיע בין שתי היריבות הגדולות של עולם הטכנולוגיה: סמסונג הודיעה אתמול שתספק גישה לסדרות וסרטים מאייטיונס ותתמוך בפרוטוקול AirPlay 2 של אפל בכל דגמי הטלוויזיות החכמות החדשות שלה וכן בדגמי 2018.

מדובר בחיבור יוצא דופן בין שתי חברות שעד לא מזמן ניהלו זו נגד זו קרבות פטנטים יקרים ומתוקשרים. סמסונג אמנם סיפקה לאורך השנים רכיבים שונים למכשירי אפל, ובעיקר לאייפונים של החברה, ואולם זהו כנראה שיתוף הפעולה הראשון בין השתיים ברמה הצרכנית. תכני אייטיונס יהיו זמינים לבעלי טלוויזיות סמסונג ב-100 מדינות, והתמיכה באיירפליי 2 תאפשר למשתמשים ב-190 מדינות להזרים לטלוויזיה תכנים ממכשירי אפל.

טלוויזיה של סמסונג , צילום: מבלוג Shazam טלוויזיה של סמסונג | צילום: מבלוג Shazam טלוויזיה של סמסונג , צילום: מבלוג Shazam

לפי הודעה לעיתונות שפרסמה סמסונג,לקוחות החברה יוכלו לגשת לספריית האייטיונז הקיימת שלהם ולקנות או לשכור מתוך מבחר של מאות אלפי סרטים ופרקי טלוויזיה. התכנים מאייטיונז יעבדו עם שירותים חכמים של סמסונג כמו המדריך האוניברסלי, ביקסבי וחיפוש. התמיכה באיירפליי 2 תאפשר ללקוחות להזרים וידיאו, תמונות, מוסיקה ופודקאסטים ממכשירי אפל ישירות לטלוויזיות סמסונג.

אף שההודעה לא התייחסה לכך, שיתוף הפעולה יאפשר כנראה ללקוחות סמסונג לצפות על הטלווזיות גם בשירות הסטרימינג שאפל צפויה להשיק השנה. המהלך אמנם יוצא דופן ביחס להיסטוריה של אפל, שמסורתית נוהגת להגביל את הגישה לתכנים שלה למכשירים מתוצרתה, אך מתאים לאסטרטגיה העדכנית שלה: להגביר את פעילות חטיבת השירותים שלה, שכיום היא החטיבה הצומחת בחברה.

חטיבה זו, שהכנסותיה ברבעון שעבר צפויות לחצות את קו 10 מיליארד הדולר, רשמה הצלחה מרשימה תוך שהיא מתבססת על פעילות בעיקר במכשירי אפל. ואולם, מדובר בסופו של דבר במכשירים עם נתח שוק מוגבל, ונראה שאפל מבינים שכדי להמשיך את הגידול שלה צריך לשבור מסורות ותיקות ולשחרר קצת את רסן השליטה המלאה בחוויית המשתמש. כאשר אפל נכנסת לתקופה של עצירה בגידול במכירות מכשירים, ואפילו ירידה, שימת דגש על הנגשת שירותי התוכן השונים שלה יכולה להיות בדיוק מה שהחברה צריכה כדי להגדיל את ההכנסות ואת הרווחים.

תגיות