אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: שיטת המיטה החמה

אימון מתקדם: שיטת המיטה החמה

גם אם נדמה לנו שהגוף יכול עוד קצת, סממני מחלה ראשונים הם סיבה מספקת לעצור את שגרת האימונים לאלתר ולהחלים

08.01.2019, 08:32 | ארי תדהר

החורף הסוער שרובץ לפתחנו מביא איתו גם מחלות. ילדינו שהולכים לגן, תקופת אימונים קשה שמחלישה את המערכת החיסונית, אימון רטוב וקר שלא התלבשנו בהתאם בסופו - בתקופה זו אנו חשופים יותר ועלולים להידבק.

כספורטאים יש לנו נטייה להתעלם מהסממנים או למתוח את קצה גבול היכולת כדי לא לפספס אימון ולא לשבש את השגרה. אבל בהתנהלות מעין זו רק נאתגר את גופנו, וכך נחליש את המערכת החיסונית, נאריך את זמן ההחלמה ולפעמים נחמיר משמעותית את המצב.

אז איך נתמודד עם המחלה כדי לגרום לה להיות נחלת העבר הכי מהר שאפשר? הצעד הראשון הוא להבחין שהגוף לא כהרגלו. דופק מנוחה גבוה, חולשה לא מוסברת, כאבי שרירים שלא נובעים מאימון קשה, לא כל שכן חום גבוה או תחושת כאב חזקה - כל אלה יאותתו לנו שמשהו לא בסדר.

כאבי שרירים. סממן לזיהוי חולי, לצד חולשה ודופק מנוחה גבוה צילום: שאטרסטוק, צילום: שאטרסטוק כאבי שרירים. סממן לזיהוי חולי, לצד חולשה ודופק מנוחה גבוה צילום: שאטרסטוק | צילום: שאטרסטוק כאבי שרירים. סממן לזיהוי חולי, לצד חולשה ודופק מנוחה גבוה צילום: שאטרסטוק, צילום: שאטרסטוק

ברגע שזיהינו את החולי, נגזור על עצמנו תקופת החלמה: ננוח, נשמור על חום הגוף, נאכל בריא, נשתה הרבה וניתן לעצמנו את כל הזמן שהוא צריך.

זכרו: במצב של הזנחה גם התקררות קלה עלולה להתגלגל לדלקת ריאות.

המנוחה חשובה כאין כמותה, ובזכותה נחזור לשגרה מאוששים וחזקים יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות