אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
FANS-LEAGUE מתרחב מערוץ הספורט לליגות בברזיל וארגנטינה

FANS-LEAGUE מתרחב מערוץ הספורט לליגות בברזיל וארגנטינה

הסטארט-אפ חתם על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד השידור טרנר המחזיק בזכויות השידור של ה-NBA ושל ליגות כדורגל בדרום אמריקה

07.01.2019, 18:37 | גולן חזני

הסטארט-אפ פאנס ליג (FANS-LEAGUE) שמוכר בארץ בעיקר לצופי ערוץ הספורט, יוצא לראשונה מגבולות ישראל ומתפתח לליגות הכדורגל של ברזיל וארגנטינה. ל"כלכליסט" נודע שהסטארט-אפ שמפעיל את "ליגת האוהדים" עם ערוץ הספורט חתם על הסכם שיתוף פעולה רב-שנתי עם תאגיד השידור טרנר (Turner) מארה"ב. טרנר מחזיק בזכויות השידור של ליגות הכדורסל והבייסבול בארה"ב וכן של ליגות הכדורגל בדרום אמריקה, ובראשן ברזיל וארגנטינה.

קראו עוד בכלכליסט

הפלטפורמה שפיתחה פאנס ליג הופכת את פעולות האוהד למשימות ששוות ניקוד, ואת האוהד מצרכן פסיבי למתחרה אקטיבי. המודל של החברה מאפשר לאוהדים להרוויח נקודות, לעלות בדירוג ולזכות בפרסים. לשם כך, על האוהדים צריכים להשלים "משימות יומיות" - לקרוא כתבות, לענות על סקרים ולפתור שאלות טריוויה, ו"משימות ביום המשחק" - כמו לעשות צ'ק אין באצטדיון או להוכיח שהם צופים בקבוצתם משחקת בטלוויזיה. העיקרון פשוט: ככל שאתה אוהד "שרוף" יותר, כך הסיכוי שלך להצליח בתחרות הוא גדול יותר. ליגת האוהדים הושקה בשיתוף ערוץ הספורט בתחילת העונה שעברה, עונת 2017/18. לדברי אורי דגון, עורך אתר ערוץ הספורט, הערוץ האמין בחברה מהרגע הראשון.

הקשר עם טרנר נוצר כשפאנס ליג נטלה חלק בתוכנית הסטארט-אפים היוקרתית The Bridge, שהיא שיתוף פעולה של קוקה-קולה, Turner Broadcasting ו-מרצדס, ובמסגרתה מקבלות 12 חברות ישראליות גישה ישירה לשלושת התאגידים הבינלאומיים. החברה ביצעה פיילוט מוצלח עם NBATV השייך ל-Turner בארה"ב. לאחר מכן סגרה החברה הסכם שיתוף פעולה רב שנתי עם תאגיד השידור Turner.

צוות פאנס ליג צוות פאנס ליג צוות פאנס ליג

ליגת האוהדים בערוץ הספורט ליגת האוהדים בערוץ הספורט ליגת האוהדים בערוץ הספורט

לפי ההסכם, טרנר תהיה אחראית בברזיל להפצת האפליקציה, תחת השם המחודש "Fanaticos״, אשר קנתה את הזכויות הבלעדיות לאמריקה הלטינית כך שהיוזמה תתפשט במהלך 2019 לארצות נוספות באזור. "ביצענו מחקר פנימי כדי לגלות מה הרצונות והצרכים הדחופים ביותר של האוהדים, ושמנו לב שאוהדי הספורט, הרבה פעמים, מרגישים שהתשוקה שלהם לקבוצה לא זוכה להכרה מהמועדון עצמו ומאוהדים אחרים. אפליקציית ליגת האוהדים מתאימה למטרות האלה, ובגלל זה שיתוף הפעולה עם הסטרטאפ הישראלי הוא מאוד חשוב עבורנו", אמר פאביו מדיירוס, ראש תחום הספורט ב-Turner ברזיל.

עומר חומסקי, מנכ"ל ומייסד החברה: "לפני שנתיים ערוץ הספורט האמין בנו ובחזון של החברה, והעניק לנו את המקפצה שאפשרה לנו להגיע להסכם הנוכחי, עם אחד מתאגידי המדיה החשובים והמשפיעים בעולם. ההסכם הנוכחי מהווה גושפנקא למוצר הייחודי שלנו, בדרכו להפוך לחוט המקשר המאגד תחתיו עשרות מיליוני אוהדים ברחבי העולם".

FANS-LEAGUE הוקמה ב-2016 ומשרדיה בת"א, במדריד ובסאו-פאולו. בימים אלה משלימה החברה סבב גיוס בשביל להרחיב את הפעילות הגלובלית בדגש על אמריקה הלטינית וארה"ב.

תגיות