אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרנית עמדות הטעינה הגדולה בעולם לא תפעל בישראל

יצרנית עמדות הטעינה הגדולה בעולם לא תפעל בישראל

ל"כלכליסט" נודע כי צ'ארג'פוינט, שיוצגה על ידי חברה בבעלות בכירי יבואנית טויוטה, החליטה לבטל את ההתקשרות משום שסיכויי הפעילות בארץ מעורפלים

08.01.2019, 08:44 | תומר הדר

דווקא לפני פריצת הרכב החשמלי בישראל החליטה צ'ארג'פוינט, יצרנית ומשווקת עמדות הטעינה הגדולה בעולם, שלא לפעול בשוק הרכב הישראלי. כך נודע ל"כלכליסט".

צ'ארג'פוינט יוצגה בישראל על ידי EVedge, חברה פרטית שהוקמה בשנה שעברה. עם בעלי מניותיה נמנים אנדרו חורש, בנו של יבואן טויוטה ג'ורג' חורש; רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של יבואנית טויוטה יוניון מוטורס; ויוניון השקעות ופיתוח, זרוע הפיתוח העסקי של קבוצת יוניון בשליטת חורש.

ההתקשרות בין צ'ארג'פוינט ל־EVedge לא היתה בלעדית, אבל EVedge היתה היחידה שהיתה אמורה לשווק בארץ את עמדות הטעינה של צ'ארג'פוינט. לפי EVedge, הציעה החברה באמצעות צ'ארג'פוינט עמדות טעינה לציי רכב ולבתים משותפים, עמדות טעינה ציבוריות ועמדות טעינה מהירות לדורות עתידיים של מכוניות חשמליות.

צ'ארג'פוינט נחשבת ליצרנית ולספקית הגדולה בעולם של עמדות טעינה לרכב חשמלי. החברה, שהוקמה ב־2007 בארה"ב, מחזיקה בכ־35 אלף עמדות טעינה בארה"ב ומשווקת מטענים ביתיים, מטענים לשטחים ציבוריים ומטענים לטעינה מהירה של מכוניות חשמליות. לפי מקורבים לחברה, הסיבה העיקרית להפסקת ההתקשרות נוגעת להבדלים בין התקינה (התקנות הנדרשות לטעינת רכב חשמלי) בישראל לתקינה הנדרשת בארה"ב.

עמדת הטענה לרכב חשמלי של ChargePoint עמדת הטענה לרכב חשמלי של ChargePoint עמדת הטענה לרכב חשמלי של ChargePoint

עם זאת, להערכת מקורבים לענף חדלה צ'ארג'פוינט מפעילות מול EVedge מכיוון שלא יכלה להתחייב על יעדי חדירה לשוק בארץ. לפי גורמים בתחום, הימנעות יצרנית עמדות הטעינה הגדולה בעולם מפעילות בישראל עלולה לאותת לחברות אחרות כי לא כדאי לפעול בישראל לנוכח קצב חדירה לא ברור של כלי הרכב החשמליים.

העיתוי לפרישת צ'ארג'פוינט לא אידיאלי: כפי שנחשף ב"כלכליסט", לפני כחודשיים הודיע משרד האנרגיה כי יפרסם מכרז להקמת כ־2,500 עמדות טעינה בהיקף של 30 מיליון שקל. בשנה שעברה הקימה ג'ינרג'י הישראלית עמדת טעינה מהירה ראשונה בקניון אם הדרך.

שוק הרכב החשמלי עדיין בחיתוליו: לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, ב־2018 נמסרו בישראל 145 מכוניות רנו חשמליות ושתי יגואר חשמליות מתוך 267 אלף מסירות כלי רכב בכלל.

אבל 2019 צפויה להיות שנת הפריצה. בתחילת השבוע הודיעה כלמוביל, יבואנית מיצובישי, על השקת יונדאי איוניק החשמלית, שצפי ההזמנות שלה עומד על יותר מ־300 יחידות. קרסו, יבואנית רנו, צפויה להשיק את ניסאן ליף השנה, אך טרם נקבע לה צפי הזמנות.

בשוק היוקרה צפויה צ'מפיון מוטורס לקבל בעוד כחודשיים משלוח ראשון של אאודי ETRON החשמלית. המשלוח הראשון, שהוזמן על ידי לקוחות, אמור למנות כ־40 מכוניות. כמו כן נצברו לפי הערכות שבע הזמנות ליגואר I PACE חשמליות שיסופקו בחודשים הקרובים.

מקבוצת יוניון נמסר בתגובה: "EVedge מקבוצת יוניון היא חברה מובילה בתחום פתרונות הטעינה לרכב חשמלי, הנמצאת בתהליך פריסה של מאות עמדות טעינה ללקוחות פרטיים ועסקיים. החברה התקשרה, בין היתר, עם צ'ארגפוינט האמריקאית. כיום מציעה EVedge פתרונות של ספקים בינלאומיים מובילים והיא ממשיכה לבחון שיתופי פעולה נוספים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות