אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורד תפטר אלפי עובדים ותצמצם ייצור מכוניות באירופה צילום: בלומברג

פורד תפטר אלפי עובדים ותצמצם ייצור מכוניות באירופה

הצמצומים הם במסגרת תוכנית התייעלות בהיקף 14 מיליארד דולר. היום דווח שיגואר לנד רובר מפטרת 5,000 עובדים

10.01.2019, 13:40 | שירות כלכליסט

יצרנית הרכב האמריקאית פורד תפטר אלפי עובדים ותצמצם את ייצור המכוניות ברחבי אירופה, זאת במסגרת תכנית התייעלות בגובה 14 מיליארד דולר. על פי דיווח בפייננשל טיימס, כל החטיבות של החברה באירופה יעברו ביקורת לקראת הצטמצמות. הדיווח על פורד מתפרסם במקביל להודעת יגואר לנד רובר על פיטורי 5,000 עובדים בבריטניה.  

קראו עוד בכלכליסט

אירופה נחשבת לאחד השווקים התחרותיים ביותר בתעשיית הרכב. "לא מדובר בהפיכה של העסק ליעיל יותר, אלא בתכנונו מחדש", מסר נשיא פורד אירופה, סטיב ארמסטרונג. לדבריו, החברה מנהלת מגעים עם איגודי העובדים, ועדיין אין מספר רשמי של משרות שיקוצצו בעקבות המהלך. אולם, ארמסטרונג הודה כי "זה יהיה באלפים... תהיה לתוכנית השפעה משמעותית על נתוני כוח האדם".

כיום מעסיקה פורד 53 אלף עובדים באירופה ומפעילה 15 מפעלים. אולם, בשנתיים האחרונות, החברה דיווחה על הפסדים באזור, על רקע שערי החליפין, ירידה במכירות מכוניות דיזל והאטה בשוק הכולל.

מפעל של פורד, צילום: בלומברג מפעל של פורד | צילום: בלומברג מפעל של פורד, צילום: בלומברג

לפני שנתיים הפסיקה ג'נרל מוטורס האמריקאית את הפעילות שלה באירופה לאחר שני עשורים של הפסדים בחטיבת אופל - ווקסהול, אותה מכרה ל-PSA, החברה האם של פז'ו. עם זאת, ארמסטרונג הדגיש כי בכוונת פורד להישאר באירופה. אם כי הוא הוסיף: "הכול אפשרי אם לא נצליח לבצע את האתחול מחדש".

הקיצוצים אמורים להוביל להפחתה במספר המכוניות שהחברה מייצרת לטובת התמקדות בתחומים רווחיים יותר בשוק. כך למשל, בארה"ב פורד פרשה מתחום מכוניות הנוסעים לטובת התמקדות במכוניות ספורט, טנדרים ומשאיות. בינתיים באירופה, החברה כבר צמצמה את ייצור דגמי המיני ואן C-Max, ותבחן את הייצור של "פיאסטה, פוקוס, מונדאו, הכול", אמר ארמסטרונג.

בנוסף, כל הדגמים החדשים שייצרו באזור יכללו אפשרות של רכב חשמלי או היברידי, זאת כחלק מהמאמצים להפחית את זיהום הפחמן של המכוניות לקראת כניסתם לתוקף של מכסים חדשים באיחוד האירופי בשנה הבאה. בפורד מתכוונים לחלק את הפעילות באירופה לשלושה תחומים: מכוניות מסחריות, מכוניות נוסעים ומכוניות מיובאות מארה"ב. לאחר הארגון מחדש בחברה מקווים להגיע לשולי רווח של 6% - שיעור שאליו מעולם לא הגיעו באירופה.

תגיות