אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תשקיע 300 מיליון דולר בקידום חדשות מקומיות צילום: marketingland

פייסבוק תשקיע 300 מיליון דולר בקידום חדשות מקומיות

הרשת החברתית ספגה ביקורת קשה על הפגיעה שלה במערכות חדשות, ויוזמות שנועדו למשוך עבורן מפרסמים גרמו יותר נזק מתועלת; עתה מתכננת החברה השקעה נרחבת שאמורה לשפר את ביצועי כלי התקשורת עצמם, ומתבצעת בשיתוף מו"לים בארה"ב

15.01.2019, 14:24 | שירות כלכליסט

פייסבוק מתכוונת להשקיע 300 מיליון דולר במשך שלוש השנים הקרובות בתחום החדשות המקומיות בארה"ב; לפי דיווח של רויטרס, החברה סבורה שההשקעה תקדם מודלים עסקיים חדשים בתחום.

קראו עוד בכלכליסט

שלא כמו השקעות קודמות בעסקי החדשות, האחרונה שונה בכך שאינה קשורה למוצרים של פייסבוק עצמה; השקעות קודמות נועדו לעודד מוציאים לאור ומפרסמים ע"י בניית תלות שלהם ברשת החברתית, מה שהזיק לארגוני חדשות והועיל בעיקר לרשת החברתית עצמה.

שת"פ בין יריבים? , צילום: marketingland שת"פ בין יריבים? | צילום: marketingland שת"פ בין יריבים? , צילום: marketingland

"בכוונתנו להמשיך להילחם בפייק ניוז, ובחדשות באיכות ירודה שמופיעות בפייסבוק. אבל יש לנו גם הזדמנות ואחריות לעזור לארגוני חדשות מקומיים לצמוח ולשגשג" אמרה קמפבל בראון, סגנית נשיא פייסבוק לשותפויות חדשות בין לאומיות.

פייסבוק למו"לים: "לא אכפת לנו מכם, העיתונות תגסוס בהוספיס" נציגי פייסבוק נפגשו עם בכירי העיתון האוסטרלי The Australian, והסבירו שהחברה לא מעוניינת להפנות לינקים לאתרי כלי תקשורת ולא מוטרדת מבעיות החשיפה שלהם. פרטי הפגישה נחשפו השבוע - ופייסבוק מיהרה להכחיש בתוקף עומר כביר, 4 תגובותלכתבה המלאה

סיבוב ההשקעה הראשון בארה"ב מיועד להגביר את המשאבים שמועברים לחדשות מקומיות, לסייע במחקר לגבי יישומה של טכנולוגיה חדשה לשם שיפור איסוף מידע ויצירת מוצרים חדשים, לגייס "עיתונאים קהילתיים מתלמדים" ולהציבם בחדרי חדשות מקומיים, ולעזור לממן תכנית שעוצבה בהשראת ה-Peace Corp, אשר תציב 1,000 עיתונאים בחדרי חדשות מקומיים במשך חמש שנים.

פראן ווילס, מנכ"לית קונסורציום המדיה המקומית האמריקאי, ארגון שמייצג 80 מערכות חדשות שמוציאות לאור 2,200 פרסומים שונים, אמרה שפייסבוק עוזרת ליצור תכנית תוכן ממותגת שמיועדת למשוך מפרסמים. "פייסבוק מבצעת את ההשקעה הזאת כדי לתמוך בחברות מדיה מקומיות, ולפתוח ערוצי הכנסה חדשים שיעזרו לעיתונאות המקומית", מסרה לרויטרס.

בדצמבר האחרון הודיעה פייסבוק על השקעה של 6 מיליון דולר בהוצאות לאור מקומיות בבריטניה. היא מתכננת גם להרחיב תוכנית אקסלרציה שהציגה אשתקד במטרה לעזור לכלי תקשורת למשוך יותר קוראים ומנויים.

תגיות