אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שריל סנדברג: "פייסבוק תרוויח את אמון הקהל במעשים" צילום: עדי ברק

שריל סנדברג: "פייסבוק תרוויח את אמון הקהל במעשים"

סמנכ"לית התפעול של הרשת החברתית הציגה בכנס DLD במינכן חמישה תחומים בהם תשתפר החברה. בין השאר, טענה שפייסבוק משקיעה מיליארדי דולרים באבטחה, ושתשפר את השקיפות כלפי המשתמשים. ואולם, לא הוצגה תוכנית עבודה קונקרטית או מדדים להצלחה

20.01.2019, 17:12 | עדי ברק, מינכן

״טכנולוגיה תמיד מביאה אתה אתגרים. יש בה גם תועלת וגם סיכונים ועלינו לשאול את עצמנו איזו אינטרנט אנחנו רוצים - אני מאמינה באחת שלא תצא משליטה אבל גם לא מפוקחת יתר על המידה, כך שאנשים יוכלו להתבטא" - כך אמרה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, בנאום שנשאה היום (א') בכנס DLD במינכן.

קראו עוד בכלכליסט

זוהי הופעתה הראשונה של סנדברג מאז שנחשף בנובמבר שהיא ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נקטו בשורת צעדים מפוקפקים להסתרת חלקה של החברה בתקרית קיימברידג' אנליטיקה. ואכן, התייחסה הבכירה בנאומה לאתגרי פייסבוק - אם כי לא הוסיפה על דברים שאמרו בכירים אחרים בנושא בעבר: "השנים האחרונות בפייסבוק היו קשות מאוד. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להשתפר ולהגיב מהר יותר", לעשות יותר כדי להגן על המידע של האנשים", אמרה סנדברג. "אמון הוא בסיסי מאוד בעבודה שלנו ואנחנו נרוויח אותו לא במילים אלא במעשים".

לדבריה, לשם כך יש צורך בשיתוף פעולה עם ממשלות, גופים רגולטוריים ועם הציבור עצמו. סנדברג לא הרחיבה על שיתופי הפעולה האמורים.

סנדברג נואמת על במת DLD מינכן, צילום: עדי ברק סנדברג נואמת על במת DLD מינכן | צילום: עדי ברק סנדברג נואמת על במת DLD מינכן, צילום: עדי ברק

סנדברג הציגה חמישה תחומי מיקוד של הרשת החברתית, שאמורים להשיב את אמון הציבור בה. הראשון הוא ההשקעה בביטחון ובבטיחות: "אם אתם רוצים לדעת מה חשוב לחברה מסוימת, הסתכלו לאן הולך הכסף שלה", אמרה. "הכסף שלנו הולך לשם. אנחנו משקיעים מיליארדי דולרים באבטחה כי זה הדבר הנכון לעשות. כי אין דבר חשוב יותר מלאבטח את מידע של המשתמשים". סמנכ"לית התפעול לא הסבירה לאן יוקצה ההון האמור.

פייסבוק תגביל פרסום פוליטי במערכות בחירות בעולם, ייתכן שגם בארץ במטרה להילחם בפייק ניוז, הרשת החברתית תחיל כללים נוקשים יותר במדינות ומסגרות בהן יערכו השנה בחירות. בישראל יישום הכללים עדיין נבחן עומר כבירלכתבה המלאה

התחום השני הוא הדיפת ההתערבויות הזרות בפוליטיקה מקומית. "בשנה האחרונה מחקנו מאות עמודים שאיימו תקינות פוליטית, למשל בברזיל, מקסיקו וגרמניה", סיפרה. "אנחנו ניישם את זה גם בבחירות לפרלמנט האירופי השנה, יש לנו שיתוף פעולה עם הממשל הגרמני בנושא הזה". תחום שלישי, שקשור לנושא הנ"ל, הוא המלחמה בפייק ניוז: "מחקרים שהתפרסמו לאחרונה מוכיחים שזה כבר עובד. שהאינטרקציות של פייק ניוז בפייסבוק יורדות במשך השנים", התגאתה סנדברג.

התחום הרביעי הוא השליטה של משתמשים במידע שלהם. "הורדנו משמעותית את הגישה שיש לחברות לנתוני המשתמשים", אמרה. "הדיון סביב הנושא הזה משתנה מפני שלא ניהלנו את המידע כמו שצריך. עדכנו את הגדרות הפרטיות שלנו לפני ה-GDPR". התחום החמישי הוא הגדלת השקיפות, אותה הגדירה סנדברג כקריטית כדי שאנשים יוכלו לשפוט את התקדמות פייסבוק בסעיפים הקודמים "החל מהשנה, בכל רבעון נפרסם יותר נתונים שיגבירו את השקיפות של פייסבוק כלפי הציבור", אמרה.

״השינויים האלה משמעותיים אבל הדרך עוד ארוכה. יש הרבה אנשים שמודאגים מהעוצמה שיש לפייסבוק ולפלטפורמות אחרות. החלטות צריכות להתקבל על ידי החברה כולה ולא רק על ידינו", סיכמה. "אנחנו נצטרך את המסגרת הרגולטורית המתאימה, שתציב גבולות. רגולציה צריכה להיות אפקטיבית אבל גם לוודא שהחברות יכולות לעמוד ברגולציה הזו".

פייסבוק נמצאת בימים אלה תחת ביקורת מתמשכת על התנהלותה במסגרת פרשת קיימברידג' אנליטיקה ואחרות, ובסוף השבוע נודע שנציבות הסחר הפדרלית מנסה לקבוע עונש על חלקה בפרשה. עד כה, לא ספגה פייסבוק כל קנס מהותי על גניבת המידע שבוצעה דרכה, או על ניסיונותיה להסתיר את המקרה ולהסיט את תשומת הלב הציבורית לגורמים אחרים.

הכותבת היא אורחת בנק לאומי באירוע

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות