אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן בזק: יונדאי קונה החשמלית טובה יותר מגרסת הבנזין שלה צילום: תומר הדר

מבחן בזק: יונדאי קונה החשמלית טובה יותר מגרסת הבנזין שלה

עם טווח נסיעה של קרוב ל-400 קילומטר, תאוצה מרשימה ומערכות בטיחות מקוריות שעובדות היטב, הגרסה החשמלית של יונדאי קונה היא מכונית איכותית. בעיית עודף המשקל, ממנה סובלות רוב המכוניות החשמליות, מייצרת תחושה מעט לא נעימה בנהיגה על בורות ובסיבובים

21.01.2019, 12:54 | תומר הדר

370 קילומטרים - זהו טווח הנסיעה שעוד נותר ליונדאי קונה החשמלי לפני שהוא יעצור סופית ויזדקק להחייאה של חשמל. הרכב הגיע מאזור המרכז עד בית שמש, עשה סיבוב קטן, שרף בדרך חמישים-שישים קילומטרים, ועדיין יש לו הרבה קילומטרים לנסוע. על חשמל.

קראו עוד בכלכליסט

יונדאי קונה החשמלית. כמעט 400 קילומטרים לפני הטענה, צילום: תומר הדר יונדאי קונה החשמלית. כמעט 400 קילומטרים לפני הטענה | צילום: תומר הדר יונדאי קונה החשמלית. כמעט 400 קילומטרים לפני הטענה, צילום: תומר הדר

יונדאי קונה מוכר היטב לישראלים: מדובר ברכב כביש שטח קטן שמגיע בדרך כלל עם מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים והנעה כפולה. קונה החשמלי מהיר יותר מהקונה עם הטורבו: את התאוצה ל-100 קילומטרים לשעה הוא עושה תוך 6.7 שניות, וזה בהחלט מורגש: מדובר ברכב מהיר.

אך מהירות זה לא העיקר. קודם כל, יונדאי קונה החשמלי נראה שונה: אין לו צורך בגריל קדמי, אז אין גריל מקדימה. יש לו חישוקי גלגלים שונים, וכמובן סמלים זעירים שמציינים שהקונה הזו נוסעת על חשמל בלבד.

המכונית אינה משווקת בישראל באופן רשמי, לפחות לא בשלב זה. כלמוביל, יבואנית יונדאי, כן משווקת כאן את איוניק החשמלית, אך הטווח הרשמי שלה אינו מתקרב לכמעט 400 הקילומטרים של יונדאי קונה. הסוד הוא הסוללה: 60 קילוואט שמבטיחים נסיעה מתל אביב לאילת בין "תדלוקים". זה יותר מניסאן ליף חדשה, יותר משברולט בולט, יותר מרנו זואי. הקונה שלנו היא רכב נסיוני; לא כל הפלסטיק מחובר, אך תא הנוסעים אינו שונה משמעותית מיונדאי קונה רגיל, כולל גשר פיקוד מוגבה בין הנהג לנוסע שכולל מתגים שאחראים על נסיעה קדימה, אחורה וכמובן עצירה.

 , צילום: תומר הדר צילום: תומר הדר  , צילום: תומר הדר

רוב המכוניות החשמליות סובלות מבעיית משקל, ויונדאי קונה אינה שונה. הבעיה היא משקל הסוללה, שדוחף את המאסה של המכונית אי שם מעבר לטונה וחצי. ביונדאי ניסו לטפל בבעיה הזו - בהצלחה חלקית בלבד. הקונה אומנם אינה קופצנית, אך עדיין יש כאן תחושה מעט לא נעימה על בורות, או בסיבובים, בשל משקל הסוללה והעובדה שמדובר כאן ברכב שמצויד בהגה חשמלי נטול תחושה. מעבר לכך, לקונה החשמלית יש מערכות בטיחות מקוריות שעובדות היטב. קשה לדמיין מכונית חשמלית מתקדמת עם מערכת נחותה שרק יודעת לצפצף.

בשורה התחתונה: יונדאי קונה החשמלית היא מכונית מרשימה, גם בגלל הטווח וגם בגלל הביצועים. המשימה העיקרית הרובצת על כתפיה של גרסה חשמלית של מכונית קיימת כיום, היא להיות לא פחות טובה מהגרסה שמצוידת במנוע בנזין; ובמקרה של הקונה, מדובר בגרסה חשמלית שלמעשה עולה בביצועים וביכולות על גרסת הבנזין שלה.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
איך טוענים, כמה זמן הטעינה נמשכת, משך חיים צפוי של הסוללה
רכב חשמלי שרוצה להיות פופולרי - צריך אפשרות טעינה משקע חשמל רגיל. ובפרק זמן קצר יחסית. מה משך חיי הסוללה עד צורך בהחלפה? האם יש אומדן כזה ממקור מהימן (היצרנים לא נוהגים לפרסם זאת) ה-בעיה בכל רכבי היבריד או חשמליים היא עלות עצומה, כ-5 ספרות ! של החלפת סוללה, מה שלאור המחירים כרגע יוריד את הכדאיות שלהם, מעבר לגימיק אופניתי.
אישימוטו  |  21.01.19