אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמנכ״לית קשרי לקוחות ומשאבי אנוש של חברת Hibob, מספרת להייטקיסט איך זה באמת לעבוד בחברה צילום: יח"צ

מיתוג מעסיק

סמנכ״לית קשרי לקוחות ומשאבי אנוש של חברת Hibob, מספרת להייטקיסט איך זה באמת לעבוד בחברה

התחרות על עובדים מוכשרים בענף ההייטק גוברת. במסגרת סדרת הראיונות של ערוץ הייטקיסט עם מנהלים בארגונים, מצאנו כי עבור טאלנטים, הבחירה במקום העבודה הבא מבוססת על הרבה מעבר לתלוש השכר. ראיון 65 מתוך 100 בסדרה; והפעם, דנה גורן מטלון, מנהלת גיוס בחברת Hibob.

20.03.2019, 10:53 | בשיתוף מערכת הייטקיסט

1. דנה גורן מטלון, מה מאפיין אתכם כארגון ואילו ערכים חרטתם על דגלכם?

מצוינות ללא פשרות שמבוססת על הסתכלות מעמיקה ניתוח מצבים ומדידה מתמדת. בוב היא חברה שמנוהלת על ידי יזמים סדרתיים, אנחנו לא מסנוורים מההצלחות או מהצמיחה שלנו אלא מסתכלים קדימה לטווח ארוך ומנהלים את העשייה בהתאם. אנחנו קובעים את אמות המידה והמדידה שלנו, לא משווים את עצמינו למתחרים או לתעשייה אלא בונים תוכנית שאפתנית ועם זאת בת השגה. העובדים חשופים למדדים הללו ואנחנו מקבלים כל החלטה עסקית על בסיס השאלה: האם היא מקדמת אותנו ותומכת בהשגת היעדים? בנוסף, לפני הכל אנחנו ארגון שעוסק בתחום שקרוב לאנשים וזה משפיע באופן ישיר על התרבות שלנו - חרטנו על דגלנו את הסלוגן put your people first. אנחנו מאמינים שהמשאב האנושי הוא הנכס הכי חשוב (והכי יקר) של הארגון וככזה - חשוב להשקיע בו ולפתח אותו, והכוונה לא דווקא סביב happening בלתי פוסק של Fun ואוכל אלא שימת דגש על יצירת סביבת עבודה נעימה, מאתגרת, פתוחה, שקופה שהמאפשרת לכל אחד לצמוח, לנסות, לטעות וליזום.

2. אלו עובדים ״ירגישו בבית״ ויצליחו בארגון שלכם?

אנשים עםgrowth mind set -, כאלה שיש להם ה-attitude לשנות ולהשתפר, פתוחים לקבל ביקורת וליישם שינויים במהירות. אנשים שיודעים לעבוד עם דאטא ולקבל החלטות שכלתניות מפוקסות ומבוססות על עובדות. אנשים שרוצים ללמוד ולהתפתח ולהיות מעורבים ומשמעותיים בחברה בצמיחה. במקביל – מאחר והמוצר מתקשר לאנשים – אלו שההיבט החברתי והצד הלא פוראמלי חשוב להם, ירגישו פה מאוד בבית.

3. כיצד אתם עוזרים לעובדים להצליח בארגון ולפתח את הקריירה שלהם?

עובדים שרוצים יכולים, האמונה שלנו היא שחלק ניכר מההצלחה של העובד תלויה בו, אנחנו מייצרים עבורו את הפלטפורמה אבל מפה – מה הוא בוחר לבנות עליה – זה שלו. עובד אחד יכול למשוך לכיווני ניהול, עובד אחר דווקא רוצה לקחת הובלה מקצועית כלשהי, עובד אחר עושה שינוי רוחבי לתפקיד אחר וכדומה. כמובן שהכל צריך להיות בהלימה עם צרכי הארגון, אבל לרוב אנחנו משתדלים למצוא פתרון לאנשים שמביעים עניין, יש להם סבלנות לחכות להזדמנות ויכולת , רצון ו-passion להמשיך לצמוח עם בוב. כחברה שנמצאת בצמיחה מטורפת - ההזדמנויות קיימות, לא תמיד קוראים להן בשם / טייטל אבל אנחנו יודעים להיות יצירתיים ולמצוא פתרון שהוא מועיל עסקית ואישית. אנחנו מנהלים מדיניות שקופה בנוגע ליעדים ולמטרות שלנו וכולם יודעים את מצב החברה, מקבלים עדכונים מהמנכ״ל לאחר כל ישיבת board והודעות במערכת על כל עסקה או שותפות שנחתמה – הכל נמצא במערכת של בוב על גבי ה-wall הארגוני וכולם יכולים להגיב, לשאול ולהתייחס. בנוסף, קיימת שקיפות ועדכונים שוטפים מהלקוחות כך שכל עובד בתחום האחריות שלו יכול לדעת בכל רגע נתון כיצד מה שהוא עובד עליו נתפס על ידי הלקוח ומה חוויית המשתמש. ההיזון החוזר המיידי הזה (חיובי או שלילי) מאוד עוזר להתפתחות האישית והמקצועית של אותו עובד וכך הוא יכול להעריך ולבנות את תוכנית העבודה שלו.

4. אילו אירועים / פעילויות החברה מקיימת לטובת העובדים?

קודם כל העובדים כאן דואגים לעצמם – זה בא לידי ביטוי ביוזמות של מפגשי happy hour עם קוקטיילים לפי צבעים בימי חמישי. בנוסף, הם הביאו מדריכת יוגה כי ערכו שאלון בבוב ומצאו שזה החוג שרוב העובדים הצביעו כבעלי עניין להשתתף בו. במקביל – ברמת החברה אנחנו כמובן עורכים את כל הפעילויות הסטנדרטיות של הרמות כוסית בחגים, ימי גיבוש, מתנות חג, שי לציון אירועים מיוחדים וכדומה. אני סבורה שמה שמיוחד פה זה שהיוזמות באות מהשטח - במימון החברה כמובן. בנוסף, ללא עלויות גבוהות יש פה מגוון משחקים מצחיקים שהעובדים המציאו (החבאת בובת חתול וכל מי שמוצא אותה מעלה תמונה ב-slack וזוכה בניקוד), העובדים יוזמים האקתון של 24 שעות עם לו״ז מוגדר ושופטים מבחוץ (במקרה שלנו – מנהלות hr מארגונים אחרים), יש לנו channel נוסף של kudos שעובדים מפרגנים בו אחד לשני. במסגרת מדיניות העבודה – אנחנו מאמינים בשעון גמיש ומפרגנים work from home ולא מאמינים ב-micro management.

התמהיל של כל אלו יחד מייצר קרקע פורייה לעשייה, ליוזמה וליצירתיות. אנחנו מאמינים שתרבות ארגונית היא לא רשימת יעדים שמוכתבת על ידי המנכ״ל כי אם משהו המתהווה דרך הרגליים, דרך היומיום, דרך כלל העובדים וייאמר לזכותם שהם יצרו בחוכמה וברגישות תרבות שהיא מאוד ייחודית לבוב, שמאפשרת גם חיבור מאוד חזק למוצר – כמשתמש/ מעצב/ איש פיתוח/ נותן שירות ותמיכה.

דנה גורן מטלון סמנכ״לית קשרי לקוחות ומשאבי אנוש, צילום: יח"צ דנה גורן מטלון סמנכ״לית קשרי לקוחות ומשאבי אנוש | צילום: יח"צ דנה גורן מטלון סמנכ״לית קשרי לקוחות ומשאבי אנוש, צילום: יח"צ

5. מה החזון שלכם בכל הקשור לאנשים שעובדים בחברה?

קודם כל לבנות חברה מצליחה. חברה שמייצרת ערך לבעלי המניות שלה ומראה צמיחה מתמשכת ועמידה ביעדים עסקיים ממוקדים. את החזון הזה אנחנו מגשימים על ידי יצירת פלטפורמה שמטרתה לסייע למנהלים בארגונים בצמיחה לנהל את המשאב החשוב ביותר שלהם – האנשים. האמונה – מה שיכול לעזור לנו לממש החזון שלנו – יכול להתאים לכל ארגון אחר בצמיחה ששם את העובד במרכז.

6. כיצד נראה יום עבודה בארגון?

יום העבודה מתחיל בדרך כלל במסורת של חיתוך פירות, יוגורט וגרנולה – החברים מתאספים לפצצת אנרגיה של בוקר ושיתוף בחוויות מליל אמש. כל יום ראשון נפתח ב״פגישת סנכרון בעמידה״ של כל צוות הפיתוח המוצר העיצוב וה-CS ליישור קו על משימות השבוע, להבין האם קיימים צווארי בקבוק ואם כן – היכן, מהן הבעיות אקוטיות לטיפול או אפילו איתור ״מובטלים גלויים״ – אותם עובדים המצהירים שפנויים לקחת על עצמם עוד משימות חדשות :)

בהמשך כל אחד עובר לעמדתו, כולנו יושבים ב-open space ועם זאת שומרים על ריכוז. על מסך מרכזי מוקרנים יעדי המכירות ותמונות המצב של יעדי בוב. אחרי הכל אנחנו חברה צעירה עם יעדים אגרסיביים. התקשרות הפנים ארגונית שלנו מתקיימת בערוצי סלאק שונים, ואנשים זזים הרבה בין חדרי ישיבות לאזורי ישיבה אלטרנטיביים הפזורים ברחבי המשרד.

במקביל – כולם עובדים, פחות ישיבות, יותר שיחות לא פורמאליות, הרבה מפגשים קצרים בפינות ישיבה הפזורות ברחבי המשרד והרבה משמעת עצמית.

בשעה 12:30 בערך שקיות האכול מתחילות להתאסף על שולחן הבר וכולם מתפנים לאכול… בשעות הדמדומים הקשות החבר׳ה מתאספים לתרגילי כושר ומתח בעמדת כושר שאילתרו לעצמם במשרד. לקראת שעות הערב נכנסים לאווירת out chill ומוסיקה מתחילה לבקוע מאחד המחשבים – כל פעם מתכנת אחר לוקח אחריות על ה- Playlist לאותו הערב. לאט לאט, אנשים מתחילים להתפזר על גבי הקורקינטים שלהם הביתה.

7. מה מאפיין את העובדים והמנהלים בארגון שלכם? אילו אנשים אתם מחפשים?

בעוד הארגון צעיר (חגגנו 3 שנים) והגיל הממוצע של העובדים צעיר, המנהלים פה מגיעים עם הרבה שנות ניסיון בתעשיית ה היי-טק. בפן הניהולי והמקצועי, אלו אנשים שיודעים כיצד להתמודד עם סוגיות של שימור פיתוח והנעת עובדים. מבחינת כח אדם – אנחנו בחיפוש מתמיד אחר אנשים עם ראש פתוח, אנשי dev ואנשי אנליטיקס – אנחנו בונים מוח ארגוני ללקוחות אז אנחנו בחיפוש מתמיד אחר מוח שייצר זאת. כל הפיתוח שלנו מנוהל בצורה שטוחה, אנחנו פחות מאמינים בדרגים ולכן האנשים שמגיעים לפה צריכים להיות עצמאים ופחות להסתמך על יד מכוונת צמודה. אבל מעל הכל חשוב לנו הפוקוס, הבעיה הגדולה ביותר של היזם היא מה לא לעשות, וכך גם אצלנו. יש חשיבות מכרעת לעמידה ביעדים, לפוקוס ולעשייה תכליתית.

בואו להכיר אותנו לעומק ולהתעדכן במשרות הפתוחות שלנו באתר הקריירה שלנו בהייטקיסט.

הייטקיסט – פלטפורמת מיתוג המעסיק החדשה והיוקרתית לענף ההייטק בישראל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות