אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כבר לא מסתפקים רק בפרסומות: קשת רוצה נתח מהכנסות המפרסמים אצלה צילום: יוטיוב

בלעדי לכלכליסט

כבר לא מסתפקים רק בפרסומות: קשת רוצה נתח מהכנסות המפרסמים אצלה

לכלכליסט נודע שהערוץ סיכם עם הלמן אלדובי על בונוס תמורת הצלחת קמפיין הפרסום של בית ההשקעות. הסכם דומה מקודם מול הדקה ה־90

28.01.2019, 08:50 | רחלי בינדמן

בית ההשקעות הלמן אלדובי חתם על הסכם מול הנהלת קשת 12, הקובע שהתשלום שיעביר לערוץ הטלוויזיה תמורת קמפיין הפרסום לקרן הפנסיה שלו יכלול רכיב של "דמי הצלחה" — כך נודע ל"כלכליסט". בנוסף, בימים אלו קשת נמצאת על סף חתימת הסכם דומה עם חברת התיירות הדקה ה־90 על התקשרות דומה, שתקשור את הכנסות ערוץ הטלוויזיה בהצלחת קמפיין הפרסום של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

קמפיין הפרסום של הלמן אלדובי בקשת. מודל שעובד היטב עבור גוגל, צילום: יוטיוב קמפיין הפרסום של הלמן אלדובי בקשת. מודל שעובד היטב עבור גוגל | צילום: יוטיוב קמפיין הפרסום של הלמן אלדובי בקשת. מודל שעובד היטב עבור גוגל, צילום: יוטיוב

בהסכמים אלו נראה שקשת מאמצת מודל שעובד היטב עבור ענקיות פרסום בינלאומיות כמו גוגל, שנכנסה לשוק התשלומים המקוונים בין היתר כדי לקבל מידע מדויק יותר על אפקטיביות כלי הפרסום שלה. כך, שימוש בשירות התשלומים המקוון של גוגל כדי לרכוש מוצר שהלקוח הגיע אליו הודות לפרסומות של ענקית החיפוש, צפוי לזכות את גוגל בתשלום נוסף מהמפרסם. ההסכמים החדשים שמקדמת קשת הופכים אותה במובנים מסוימים מפלטפורמת פרסום למעין שותף עסקי של המפרסמים, כחלק ממודל שתופס תאוצה בעולם. 

מנכ"ל קשת אבי ניר. דמי הצלחה, צילום: אלדד רפאלי מנכ"ל קשת אבי ניר. דמי הצלחה | צילום: אלדד רפאלי מנכ"ל קשת אבי ניר. דמי הצלחה, צילום: אלדד רפאלי

הקמפיין הטלוויזיוני של הלמן אלדובי הוא חלק מנסיונו להסתער על תעשיית קרנות הפנסיה, לאחר שלאחרונה חודשה זכייתו במכרז רפורמת פנסיית ברירת המחדל של האוצר לצד המתחרות אלטשולר שחם, פסגות ומיטב דש. במרכז הקמפיין מופיע שחקן שמתיימר לחקות את שר האוצר משה כחלון (ראו תמונה), כמי שעומד מאחורי רפורמת פנסיית ברירת מחדל. בחברה בונים על מפץ פנסיוני בקרב המעסיקים ב־2019, שכן באפריל יבוטלו הסכמי ההתקשרות הקיימים עם קרנות הפנסיה, והמעסיקים יידרשו לצאת למכרזים חדשים או לצרף עובדים חדשים לאחת מקרנות ברירת המחדל. בית ההשקעות מגייס כיום עמיתים לקרן הפנסיה בקצב של כ־6,000 איש בחודש ומכוון להגדיל מספר זה ל־10 אלף איש בחודש בשנה הקרובה.

מקשת נמסר: "מדובר בעסקאות מסחריות רגילות הכוללות בונוס בהתאם להצלחה עתידית". מהלמן אלדובי נמסר: "מדובר בעסקת מדיה רגילה". מהדקה ה־90 נמסר: "מדובר בעסקת מדיה רגילה עם בונוס במקרה של הצלחה".

תגיות