אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל: הרווח למניה עלה על התחזיות, צלילה של 15.6% בהכנסות מהאייפון צילום: בלומברג

אפל: הרווח למניה עלה על התחזיות, צלילה של 15.6% בהכנסות מהאייפון

הכנסות ענקית הטכנולוגיה עמדו ברבעון האחרון של 2018 על 84.3 מיליארד דולר - בדומה לצפי; הרווח הנקי ירד ב-0.5% ל-19.97 מיליארד דולר; הרווח למניה עמד על 4.18 דולר; המניה עולה ב-3.3% במסחר המאוחר

29.01.2019, 23:37 | עומר כביר

הכנסות אפל ברבעון הקלנדרי האחרון של 2018 ירדו ב-4.5% ל-84.3 מיליארד דולר – בדומה לתחזית ההכנסות המעודכנת שפרסמה החברה בתחילת החודש. הרווח הנקי ירד ב-0.5% ל-19.97 מיליארד דולר. עם זאת, הרווח למניה עמד על 4.18 דולר לעומת 3.92 דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ותחזיות אנליסטים שצפו רווח של 4.17 דולר למניה. המניה, שאיבדה 1% במסחר בוול סטריט, עולה ב-3.3% במסחר המאוחר.

קראו עוד בכלכליסט

הדוחות מגלים צלילה בהכנסות מאייפון, שירדו ב-15.6% ל-51.98 מיליארד דולר. עם זאת, ההכנסות מכל קטגוריות המוצר האחרות של אפל גדלו במשותף ב-19%, כאשר קטגוריות השירותים רשמה הכנסות של 10.9 מיליארד דולר הודות לגידול של 19%.

ההכנסות מהמק גדלו ב-9% והגיעו לשיא כל הזמנים של 7.42 מיליארד דולר. גם ההכנסות ממוצרים לבישים, מוצרים לבית ואביזרים היקפים (שכונו בדו"חות קודמים "מוצרים אחרים") הגיעו לשיא כל הזמנים עם 7.091 מיליארד דולר - גידול של 33%. ההכנסות מהאייפד גדלו ב-17% ל-6.73 מיליארד דולר.

 

טים קוק טים קוק טים קוק

בדו"ח הנוכחי, לראשונה, אפל לא מפרסמת את מספר היחידות שמכרו המכשירים השונים, ומובאים בו רק הנתונים הכספיים של קטגוריות המוצר השונות.

בחלוקה גיאוגרפית, סין הובילה את הירידות עם צניחה של 26.7% בהכנסות ל-13.17 מיליארד דולר. גם באירופה וביפן ירדו הכנסות אפל, אך בשיעור מתון יותר של 3.3% ו-4.5% בהתאמה, כאשר באירופה הן הסתכמו ב-20.36 מיליארד דולר וביפן ב-6.91 מיליארד דולר. באמריקה, מנגד, עלו ההכנסות ב-5% ל-36.94 מיליארד דולר, ובאזור אסיה-פסיפיק ב-1.1% ל-69.3 מיליארד דולר.

לאפל לא היו חדשות טובות לרבעון הנוכחי, והיא צופה שההכנסות בו ינועו בין 55 מיליארד ל-59 מיליארד דולר. זאת, לעומת הכנסות של 61.14 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2018. כלומר, ירידה בשיעור של בין 10% ל-3.5%.

"למרות שזה מאכזב להחמיץ את תחזית ההכנסות שלנו, אנחנו מנהלים את אפל לטווח הארוך", אמר המנכ"ל טים קוק, בהודעה לעיתונות, "התוצאות של הרבעון הזה מדגימות שהכוח הבסיסי של הפעילות העסקית שלנו הוא עמוק ורחב. מספר המכשירים הפעילים שלנו הגיע לשיא כל הזמנים - 1.4 מיליארד מכשירים, עם גידול בכל אחד מאזורי הפעילות הגיאוגרפיים שלנו. מדובר בעדות מצוינת לשביעות הרצון ולנאמנות של הלקוחות שלנו, שמביאות את עסקי השירותים שלנו לשיאים חדשים הודות לאקו-סיסטם שגדלה במהירות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ל - 1 - יש לי חדשות בשבילך
גם כשסטיס היה בחיים, החברה לא הביאה שום מוצר חדשני או מהפכני. לעומת זאת - היא ידעה לעשות הרבה מאוד באז, ולהפוך את הדברים לצעצועים להמונים. אפל תמיד, תמיד, תמיד, תמיד - מאז ומעולם - לקחה מוצרים של אחרים שנבדקו, פותחו, התבגרו השתכללו והבשילו בחברות אחרות, ורק כשהיה מוצר שלם ומוגמר, עם חווית שימוש טובה, הפעילה מכונת שווק אגרסיבית והוסיפה אי אילו מעטפות צעצוע. מערכות הפעלה גרפיות היו לזירוקס. טאבלטים היו כבר עם חלונות 95 ו95. מחשבי כף יד משולבי טלפון היו לפאלם, לקומפאק, לאסוס שנים לפני האיי-פון. רק מה ? הדורות הראשונים, שפותחו בחברות האחרות, היו מסורבלים יותר, מעצם היותם מוצרים שונים ופורצי דרך. רק אחרי שהטכנולוגיה הבשילה - והכל הפך טוב יותר, וידידותי יותר מעצם ההתקדמות, אפל קפצה על העגלה והפכה את זה, ע"י שווק, כמוצר להמונים.
המגיב  |  31.01.19