אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת ישראל סגרה את הקו החצי חשמלי לירושלים, צפוי לחזור לפעולה אחה"צ צילום: רויטרס

פרסום ראשון

רכבת ישראל סגרה את הקו החצי חשמלי לירושלים, צפוי לחזור לפעולה אחה"צ

לדברי הנהלת הרכבת, "הצוותים הטכניים של רכבת ישראל ובומברדייה הקנדית מטפלים בעת זו בקטר החשמלי. לצורך כך נותקה הרשת החשמלית והקטר יגרר ללוד"

30.01.2019, 13:10 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל סגרה לפני שעה קלה (ד') את הקו החצי חשמלי לירושלים עד להודעה חדשה. כך נודע ל"כלכליסט". על פי ההערכות הסגירה מיוחסת לתקלות באספקת החשמל לרכבת, מה שמונע מהרכבות להמשיך ולנוע לירושלים או לנמל התעופה בן גוריון. ההערכה היא כי העבודות לתיקון התקלה יימשכו עד שעות אחר הצהריים.

קראו עוד בכלכליסט

רצף התקלות בקו הרכבת נתב"ג ירושלים מלווה את השקת הקו מאז פתיחתו הכפויה על ידי שר התחבורה ישראל כץ. רק אתמול נרשמו ארבע ביטולי נסיעות - שתיים

בשעות הבוקר ושתיים בשעות הערב - בשל תקלות שונות שלא קשורות בהכרח לחשמול של המסילה. תשתית החשמול היתה אמורה להגיע בסביבות אפריל לדרום תל אביב אולם המועד הלא רשמי כעת הוא סביב החופש הגדול, אם בכלל.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הצוותים הטכניים של רכבת ישראל ובומברדייה הקנדית מטפלים בעת זו בקטר החשמלי. לצורך כך נותקה הרשת החשמלית והקטר יגרר ללוד". על פי ההערכות בחברה "זמן מוערך לסיום הטיפול וחזרה לשגרה - כשעתיים". 

קו ירושלים נתב"ג, צילום: רויטרס קו ירושלים נתב"ג | צילום: רויטרס קו ירושלים נתב"ג, צילום: רויטרס

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר בתגובה לסגירת קו הרכבת לירושלים: "לאורך כל הקדנציה התרעתי בדיוני המעקב בועדת הכלכלה שעל אף שמדובר בפרויקט אדיר מבחינת העלויות וחשוב מבחינה לאומית, הוא מנוהל בצורה מחפירה וכושלת. הכישלון רשום אך ורק על שמו של מי שמיהר לגזור את הסרט וידע שהקו עדיין לא מוכן לשימוש - ישראל כץ. אני קורא לאזרחי ישראל ליום תענית ותפילה למען הרכבת, כי כנראה זה הדבר היחיד שיעזור".

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
תרומתו של שר התחבורה כץ לתחבורה נמחקה בגלל רכבת קו ירושלים מרובה התקלות
אני מצפה מהשר לקום ולהודות כי הקו נפתח לפני שהוא מוכן, לבטל את הרכבות לנוסעים מטרמינל 3 לירושלים, להחזיר את הרכבות מקו ירושלים לקווי הצפון הצפופים ולחשב מסלול מחדש , דהיינו להפעיל את הקו כשיהיה מוכן וקרונות מותאמים יגיעו לארץ מתי שיגיעו. ההחלטה בידי שר התחבורה אם להמשיך לאמלל את נוסעי הרכבת לצפון או לא. בכל מקרה יום הבחירות קרב וכל אחד יעשה חשבון מאחורי הפרגוד.
שלי  |  31.01.19
לכל התגובות