אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאומי יתחרה בלאומי קארד על ביטוח נסיעות לחו"ל

בלעדי לכלכליסט

לאומי יתחרה בלאומי קארד על ביטוח נסיעות לחו"ל

הפרידה בין הבנק לחברת כרטיסי האשראי טרם הושלמה, אך לאומי כבר חתם על הסכם מול חברת הביטוח AIG שתספק ביטוח נסיעות לחו"ל למחזיקי הכרטיס הבנקאי החדש. כך נכנס לאומי לתחרות בכרטיסים החוץ־בנקאיים

03.02.2019, 06:49 | רחלי בינדמן

אף שנותרו קצת פחות משבועיים להשלמת עסקת מכירת לאומי קארד על ידי בנק לאומי לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס, מבחינת לאומי הפרידה כבר הושלמה והתחרות בין הבנק לחברת כרטיסי האשראי כבר החלה. ל"כלכליסט" נודע כי לאומי כבר הספיק לחתום על הסכם מול חברת הביטוח AIG שתספק ביטוח נסיעות לחו"ל למחזיקי כרטיס האשראי הבנקאי של לאומי. גם לאומי קארד מחזיקה בהסכם מול AIG לביטוח נסיעות לחו"ל.

קראו עוד בכלכליסט

במקביל כפי שנחשף ב"כלכליסט", לאומי מנהל משא ומתן עם AIG לספק לחברת הביטוח את שירותי תשלום התביעות ללקוחות שלה דרך אפליקציית התשלומים פפר פיי.

מנכ"ל AIG שי פלדמן ומנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח, צילומים.: עמית שעל, רון קדמי מנכ"ל AIG שי פלדמן ומנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח | צילומים.: עמית שעל, רון קדמי מנכ"ל AIG שי פלדמן ומנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח, צילומים.: עמית שעל, רון קדמי

זוהי למעשה הסנונית הראשונה של מלחמה על הלקוחות הנוסעים לחו"ל. בטרם נסיעה, הלקוח יוכל לעשות "שופינג" בין הצעות כרטיסי האשראי שהוא מחזיק להצעה הטובה ביותר. כיום חברות האשראי מציעות ביטוח חינמי לחמישה ימים, ולאחריהם הן גובות תעריף ביטוח על בסיס יומי.

בניגוד להטבות טרום־טיסה שמציעות כיום חברות כרטיסי האשראי, כמו כניסה חינמית לטרקלין שמותנית בהצגה פיזית של כרטיס האשראי (טקטיקה שנועדה לגרום לנוסעים להשתמש בכרטיס בקניות בחו"ל תוך תשלום המרות ודמי המרת מט"ח), לפי שעה ביטוח הנסיעות אינו מותנה בלקיחת הכרטיס לחו"ל. אך המדיניות הזאת עשויה להשתנות בעקבות כניסת לאומי לתחרות על הכרטיס שיגוהץ בחו"ל.

בעקבות פרידת לאומי מלאומי קארד, ההטבות שעד כה לאומי קארד סיפקה ללקוחות הבנק (כמו כניסות לאטרקציות וכן הלאה) שהנפיקו כרטיס אשראי בנקאי יתבטלו. לאומי קארד תיקרא מעתה "מקס", ותציע את ההטבות שלה רק למחזיקי הכרטיס החוץ־בנקאי.

לאומי קארד תספק רק את שירותי התפעול של הנפקת הכרטיס הבנקאי של לאומי. הסכם התפעול קצת מוציא את העוקץ מהפרידה ומהתחרות, משום שבמסגרתו לאומי קארד תחלוק את העמלות עם לאומי על השימוש בכרטיס.

הלקוחות של לאומי שינפיקו מעתה כרטיס אשראי בנקאי יחזיקו בכרטיס שכבר לא יכונה "לאומי קארד", אלא בשם שטרם נבחר, וייהנו מהטבות שיספק הבנק שהקים לאחרונה מועדון צרכנות משלו.

המטרה של לאומי היא שהלקוחות ישתמשו רק בכרטיס הבנקאי ולא יתפתו להטבות שמציעים הכרטיסים החוץ־בנקאיים, בדגש על הכרטיסים שמנפיקים מועדוני הלקוחות הגדולים כמו שופרסל, פוקס, אל על ואחרים.

לרוב ההטבות הללו מותנות בשימוש מינימלי בכרטיס על בסיס חודשי. ללאומי קארד יש, למשל, את תוכנית "פינוקים", ובלאומי גם צפויים להשיק חבילה כזו. אחת ההטבות בה תהיה ביטוח נסיעות לחו"ל בתנאים מועדפים.

רגע לפני השלמת רכישת לאומי קארד: ורבורג פינקוס מנסה לשפר עמדות

העיכוב הטכני באישור בנק ישראל להשלמת עסקת מכירת לאומי קארד לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס מאפשר לקרן לנסות לשפר עמדות מול הבנק. ל"כלכליסט" נודע כי בכירי הקרן מפעילים לחץ על הפיקוח על הבנקים להעמיק את המגבלה על אפליקציות התשלום של הבנקים ביט (הפועלים), פפר פיי (לאומי) ופייבוקס (דיסקונט) בכניסה הצפויה שלהם כאמצעי תשלום מול בתי עסק.

בוורבורג פינקוס חוששים שכניסת הבנקים לתחום הסליקה של בתי עסק תהווה תחרות ישירה מול חברות כרטיסי האשראי, אך גם תרחיק את לאומי קארד מהקשר שלה לבתי עסק.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", הלחצים כבר נשאו פרי כשהפיקוח על הבנקים נאות להגביל את אפליקציות התשלום למחזור פעילות שנתי של 2 מיליארד שקל ב־2019, 2.5 מיליארד שקל ב־2020 ו־3 מיליארד שקל ב־2021, אך בקרן לא מרוצים מההגבלה.

בוורבורג פינקוס מעוניינים לוודא שהמגעים של הפועלים ושל לאומי מול חברות ביטוח כמו הראל ו־AIG, שנחשפו לאחרונה ב"כלכליסט", לשימוש באפליקציות התשלום שלהם כאמצעי תשלום תביעות למבוטחים, ייכללו במגבלת המחזור של 2019. הבנקים מתנגדים להגבלה זו, בטענה כי מדובר בתשלום מבית עסק, וכי ממילא התשלומים לא מערבים כרטיסי אשראי, אלא העברות בנקאיות או צ'קים.

בנוסף, בקרן רוצים לוודא שיהיה זיהוי ברור של תשלומים המועברים דרך האפליקציות לבתי עסק לבין אנשים פרטיים, ובכך למנוע מעסקים קטנים לקבל תשלומים בכובעם כאנשים פרטיים ולעקוף את המגבלה.

גם אם הקרן לא תקבל את מבוקשה היא לא צפויה לפוצץ את העסקה. מהקרן נמסר בתגובה: "אנחנו נערכים לסגירה מבחינה פיננסית ומימונית וממתינים לאישור בנק ישראל".

 

רחלי בינדמן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות