אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רדיו חזק: המוזיקה בסטרימינג בצמיחה צילום: עוזי ג'ורג פריים תקשורת

רדיו חזק: המוזיקה בסטרימינג בצמיחה

תחזית PwC לשוק המדיה הישראלי ב־2022: צמיחה של 3.1% בשנה בלבד; המוזיקה בסטרימינג תצמח ב־40% בשנה

04.02.2019, 08:41 | עומר כביר
שוק הבידור והמדיה הישראלי צפוי לצמוח בשנים הקרובות בשיעור שנתי של 3.1%, ויגיע ב־2022 להכנסות של 6.5 מיליארד דולר - כך לפי תחזית של פירמת רוה"ח PwC ישראל. מדובר בתחזית מאכזבת, שכן שיעור הצמיחה דומה לזה של שווקים גדולים ובשלים יותר באירופה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי נתוני PwC, את הצמיחה הגדולה ביותר עתידים לרשום שירותי הסטרימינג במוסיקה שצפויים לגדול מדי שנה בשיעור של 40%, ואחריהם תחום הפרסום באתרים של ערוצי טלוויזה שיגדל ב־32.2%. צמיחה חזקה צפויה גם בפרסום וידיאו במובייל (21%), בפעילות משחקי קז'ואל (16.8%) ובמכירות ספרים דיגיטליים (16.1%).

עומר אדם. המוזיקה בסטרימינג בצמיחה, צילום: יאיר שגיא עומר אדם. המוזיקה בסטרימינג בצמיחה | צילום: יאיר שגיא עומר אדם. המוזיקה בסטרימינג בצמיחה, צילום: יאיר שגיא

מנגד, מזוהות מגמות מדאיגות כגידול אטי בהכנסות מגישה לאיטנרנט קווי בפס רחב, שצפויות לצמוח ב־0.9% בלבד. הפס הרחב בישראל נחשב למפגר ביחס למדינות מערביות רבות, והתחזית לגידול נמוך חרף העובדה ששחקניות כמו פרטנר וסלקום משקיעות משאבים רבים בפריסת סיבים אופטיים היא נורת אזהרה מהבהבת.

בנוסף, עד 2022 צפויות הכנסות פעילות הטלוויזיה של HOT ו־yes לרדת בשיעור שנתי משוקלל של 1.6%, בשעה שהכנסות פרטנר וסלקום ממנויי הטלוויזיה יגדלו ב־7.8%. נתונים אלו לא מלמדים על נתח שוק, אך מצביעים על מכמה של התחזקות שירותי הטלוויזיה הרזים והזולים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות