אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"הבינה המלאכותית מאפשרת לייצר מסלול למידה אישי לכל ילד"

גליה חלאוי, מנכ"לית ומייסדת אפליקציית A+Kids, בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט", "אנחנו אוספים מידע ומייצרים מערכת למידה שלא משעממת כדי שלא ינטשו אותה ובמקביל מאתגרת ומלמדת"

05.02.2019, 09:33 | עמרי מילמן

"A+ הוא מוצר דיגיטלי לילדים בגילאי 3-7 הכולל שילוב של סרטונים ומשחקים. הצלחנו לייצר לוח משחקים שנותן מוצר מאד אישי לילד כשהוא נכנס אליו. יש שם חיווי מוזיקלי שמתאים לכל ילד, ליווי תכני שמתאים לכל ילד. כשהמשתמש נכנס למערכת, הוא מקבל סרטון וידאו. לילד זו הרפתקה, לא אומרים לו מה הוא הולך ללמוד מראש. אחרי זה הוא משחק משחק. המערכת מחליטה עבור המשתמש מה תהיה התחנה הבאה שלו. האם הוא יעבור לנושא הבא או יקבל סרטון שיסביר בדרך אחרת את אותו נושא. ההורים מקבלים פידבקים לאורך הדרך על התכנים שהילדים שלהם מקבלים. ההורים גם מקבלים בריל טיים אפשרות לשנות את הנושאים שהילדים שלהם מקבלים", כך אמרה אתמול גליה חלאוי מנכ"לית ומייסדת אפליקציית A+Kids וממייסדי הערוצים הופ ולולי בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט".

גליה חלאוי , צילום: עמית שעל גליה חלאוי | צילום: עמית שעל גליה חלאוי , צילום: עמית שעל

חלאוי התייחסה לפערים השונים להם נחשפה לאור הידע שנצבר בבינה המלאכותית, "אנחנו רואים שוני מאד גדול בין ילדים בגילאים שונים, בין בנות ובנים. לא מדברים על היכולות אלא על האופן שבו מסבירים את אותן תופעות לבנים או בנות. מחקרים הראו זאת בגילאים מבוגרים יותר. באמצעות בינה מלאכותית הצלחנו לראות זאת גם בגילאים נמוכים".

עוד הוסיפה, "ראינו כי בנים אוהבים מסלולים טוריים בעוד שהבנות מחפשות דברים חדשים, מרימות את הראש אחרי מספר דקות לראות איזה עוד אזורים נמצאים באפליקציה. לגבי ההורים, באופן כללי יותר אמהות משלמות עבור האפליקציה מאשר אבות, באזור ת"א יש שוויון שנרשם בנושא". לדבריה, "אחד הדברים שהיה לנו חשוב זה לקרב בנות לתחום המדע והמתמטיקה. מה שרצינו לבדוק זה שבעוד שגברים לא מתרחקים כאשר מי שמוביל את התוכן זה אשה, דווקא בנות מתקרבות כאשר נשים מובילות זאת".

לדבריה "ילדים בכל העולם אוהבים מסכים. הורים לעומת זאת הדבר שהכי חשוב לנו זה החינוך של הילדים שלנו, לא רק האמא היהודיה, גם האמא הקוריאנית, השוודית, בדרום אפריקה וכו'. איך מגשרים על הפער בין המקום שהם הכי אוהבים להיות בו למה שהם הכי צריכים? מה גורם לילדים שלנו לרצות להמשיך ללמוד? התשובה לכל השאלות היא פרסונליזציה. בעברי באתי מעולם המדיה. מה ששאלנו את עצמנו אז הוא איזה סוג תוכן יתאים לכל הילדים. מורים שאלו את עצמם איזה תרגיל יתאים לכל הילדים ומעצבי משחקים שאלו איזה עיצובים יתאימו לכל הילדים? היום שואלים - מה מתאים לכל ילד ללמוד, איזה סוג תכנים צריך להתאים לו וכו'".

חלאוי התייחסה לשאלה כיצד יוצרים פרסונליזציה באמצעות בינה מלאכותית ואמרה "אנחנו אוספים מידע ומייצרים מערכת למידה שלא משעממת כדי שלא ינטשו אותה ובמקביל מאתגרת ומלמדת. מי לא מכיר היום את נטפליקס שמתאימה תכנים בהתאם לצרכנים שלה. הבינה המלאכותית מאפשרת לייצר מסלול אישי לכל ילד, עם מסלולי למידה ומשחקים שמתאימים לכל ילד. כל הורה נתקל בסיטואציה שבה הוא קונה משחק יקר לילד ואחרי שעתיים הוא מוטל בצד. הבינה מאפשרת לנו לעשות משחקים איכותיים במחירים יותר נמוכים".

תגיות