אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אנחנו צריכים לעזור לילדים להבין את העולם הטכנולוגי כיצרנים ולא כצרכנים"

ד"ר אורן צוקרמן, מנהל המעבדה לחדשנות במדיה בבית הספר לתקשורת בבינתחומי בהרצליה, בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט": "אם לא ניתן לילדים שלנו את הכלים להיות יצירתיים עם טכנולוגיה יהיה להם קשה להדביק את הפער בדור הבא"

05.02.2019, 10:19 | נעמי צורף

"אנחנו צריכים לעזור לילדים שלנו להבין את העולם הטכנולוגי כיצרנים ולא כצרכנים", כך לדברי ד"ר אורן צוקרמן, מנהל המעבדה לחדשנות במדיה (miLAB) בבית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי בהרצליה, במסגרת כנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט". "אם לא ניתן לילדים שלנו את הכלים להיות יצירתיים עם טכנולוגיה יהיה להם קשה להדביק את הפער בדור הבא", הוסיף.

"לטכנולוגיה יש השפעה בלתי הפיכה על החברה. כשנותנים לבן אדם פטיש כל דבר נראה לו כמו מסמר. אני חשוב שהילדים הדיגיטליים של היום הם יוצרים מדהימים אבל הם לא יזמים, היצירה ולא הרווח היא מה שעומד בראש מעייניהם", אמר צוקרמן.

ד"ר אורן צוקרמן , צילום: עמית שעל ד"ר אורן צוקרמן | צילום: עמית שעל ד"ר אורן צוקרמן , צילום: עמית שעל

"צריך להבין שטכנולוגיה זה לא שחור או לבן, זה לא או טוב או רע. בידינו לשנות ולהשפיע על מה ואיך שזה יהיה. למשל אצלנו במעבדה לחדשנות אנחנו מפתחים טכנולוגיות הומניסטיות ששמות את האדם במרכז, אלו טכנולוגיות חדשניות ששמות את האדם והערכים שלו גבוה מאוד בסדר העדיפויות בעת הפיתוח", תיאר צוקרמן וסיפר כי אחד הפיתוחים מאפשר לילדים וילדות לתכנת וליצור משחקי חוץ עם מקל טכנולוגי שהוא כמו סמארטפון שיש בו אפילקציות שונות. "כך אנחנו משלבים בין עולם המסכים לזה שללא מסכים, משלבים עם הטכנולוגיה אינטראקציה חברתית ופיזית שכולנו חרדים שהן הולכות ונעלמות מהעולם".

"אני מבקש להפסיק עם הפשטנות בשיח הנוגע להשפעה של הטכנולוגיה על הילדים", אמר צוקרמן. "צריך להפסיק עם הקיצוניות הזו שלפיה פורטנייט זה או שווה ערך לסמים או שזה במה מדהימה ליזמים צעירים. הפשטנות והדיכוטומיה לא מביאה למקומות טובים. מהניסיון שלי כחוקר ואבא אני יכול להמליץ על מספר דברים. ראשית יש לאפשר לילדים לחקור לבד, לא לכפות עליהם שום דבר אלא לתת להם כלים לחקור וכך נגיע למקום בריא יותר. במקביל על ההורים והמחנכים לחקור בעצמם ולהיות בשיח מתמיד על הדברים האלו עם הילדים. שנית, כמובן שעלינו כהורים לאזן את החופש הזה, לא לתת חופש מוחלט אבל כן לתת חופש במידה. בנוסף יש לעודד חשיבה ביקרותית ולעודד למידת קוד כדי שיבינו את המשמעויות של הדברים וכיצד הם עובדים באופן עמוק".

תגיות