אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רפורמת שטרום נגמרה בכרטיס מוזל ללונה פארק צילום: DLD

רפורמת שטרום נגמרה בכרטיס מוזל ללונה פארק

תכנית ההטבות החדשה של לאומי ללקוחות שלה היא יריית הפתיחה לקרב על הרגלי השימוש והנאמנות של הלקוח לבנק שלו. הלקוח המבולבל ירוויח עוד כרטיס מוזל ללונה פארק אך הציפיות השאפתניות של שטרום מתנקזות לתחרות בשוליים ולא למהות: הוזלת השירותיים הבנקאיים

06.02.2019, 19:27 | רחלי בינדמן

קצת מצחיק שרפורמה שתלו בה כל כך הרבה תקוות - רפורמת שטרום - תתנקז בסוף למלחמה על ההטבה הטובה ביותר בכניסה ללונה פארק.

הקרב על הלונה פארק לאומי נותן פייט בהטבות מול כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הבנק השיק היום תכנית הטבות חדשה למחזיקי הכרטיס הבנקאי, שתאפשר צבירת הטבות בשימוש חודשי של לפחות 2,000 שקל בכרטיס הבנקאי. הלקוחות יצטרכו לבחור אילו הטבות משתלמות להם כדי לדעת איזה כרטיס לשלוף מהארנק רחלי בינדמן, 12 תגובותלכתבה המלאה

אבל ככה זה נראה, לפחות כרגע. זאת, על רקע השקת "לאומי גודיז" - חבילת ההטבות החדשה שמציע בנק לאומי למחזיקי כרטיס אשראי של הבנק ותחליף את תוכנית הפינוקים של לאומי קארד.

קראו עוד בכלכליסט

לא בנקים חדשים ולא ריביות אטרקטיביות יותר על הלוואות, אלא שני בנקים (לאומי ופועלים) שנדרשו למכור את הפרה החולבת של חברות כרטיסי האשראי שלהם רק כדי להחליף אותם באפליקציות תשלום ובגודיז שיגרמו ללקוחות לשלוף דווקא את הכרטיס הבנקאי מהארנק.

הרציונל פה ברור. עד כה לאומי סמך על הפינוקים של לאומי קארד שיבטיחו שכרטיס האשראי הראשון שנשלם בו הוא זה הבנקאי. כעת משלאומי קארד נמכרה הוא מבין שהיא והמתחרה שלה ישראכרט יעשו כל ביכולתן כדי לעודד אותנו לשלוף דווקא את הכרטיס החוץ בנקאי - זה של שופרסל או פוקס או פליי קארד.

מנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח, צילום: DLD מנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח | צילום: DLD מנכ"לית לאומי רקפת רוסק עמינח, צילום: DLD

נכון, 75% מהמחזור בכרטיסי האשראי מקורו בכרטיסים הבנקאיים אבל עכשיו המציאות הזו עשויה להשתנות בגלל התמריצים של החברות המופרדות. בכל זאת גיהוץ בכרטיס הבנקאי של לאומי כבר יכניס הרבה פחות ללאומי קארד (או בשמה החדש מקס). ראשית כי לאומי חייב לתפעל לפחות ממחצית מכרטיסיו אצל חברה מתחרה ושנית גם כשלאומי קארד תהיה המתפעל, רוב העמלות מגיהוץ הכרטיס יגיעו ללאומי שגם תהנה מהמידע על פעולות הלקוח.

התמריץ של לאומי קארד אם כן, לעודד אותנו לגהץ בכרטיס החוץ בנקאי גדל ועמה התחרות על הרגלי השימוש של הלקוח. אז מכל ההו-הא של שטרום תיוותר מלחמה על האחד פלוס אחד בקולנוע, נחמד אבל ממש לא דרמה.

הלא כמה מאיתנו באמת מקבלים החלטה עם איזה כרטיס לגהץ על סמך ההטבות שנקבל?

וגם אם כן, הציבור הולך להיות מוצף עכשיו בערב רב של הטבות - מועדון שופרסל ומועדון פליי קארד ורמי לוי וזה של פוקס והגודיז של לאומי ועוד שניה הצ'ופרים של פועלים ולא ימצא את הידיים והרגליים. ההוצאה הממוצעת בכרטיסי אשראי עומדת בחודש על כ-3500-5000 שקל כשהתנאי של לאומי כמו גם כרטיסים אחרים הוא גיהוץ של לפחות 2000 שקל כדי לצבור הטבות. כעת הלקוח המבולבל יצטרך לתעדף באיזה כרטיס משתלם לו יותר לבזבז.

לאומי עושה עם זאת דבר מאוד נכון. בגודיז שלו הוא מחבר את הלקוחות להרגלי השימוש של המחר בשירותים הבנקאיים. לא רק גודיז על גיהוצים בכרטיס אלא גם על שימוש בשירותים הדיגיטליים שחוסכים ללאומי בנקאים וסניפים. סביר שנראה את המתחרים שלהם הולכים בכיוון הזה של לצ'פר את הלקוחות שיחסכו לבנק כסף.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות