אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטוויז'ן נקנסה ב-194 אלף שקל על רקע צירוף מנויים ללא הסכמה מפורשת

נטוויז'ן נקנסה ב-194 אלף שקל על רקע צירוף מנויים ללא הסכמה מפורשת

לפי משרד התקשורת, הקנס על נטוויז'ן, שבבעלות סלקום, הוטל בעקבות חקירה שנפתחה אחרי תלונות לקוחות. בסך הכל מתחילת ספטמבר נקנסו חברות התקשורת ב-1.6 מיליון שקל. נטוויז’ן: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים שטופל באופן מיידי"

10.02.2019, 13:59 | עומר כביר

משרד התקשורת קנס את נטוויז'ן ב-194 אלף שקל בגין צירוף מנויים ללא הסכמה מפורשת, לעתים תוך התחזות לעובדי בזק – כך לפי הודעה לעיתונות שהפיץ היום המשרד. במקביל הודיע המשרד שבין ספטמבר לינואר קנס חברות תקשורת ב-1.6 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

לפי משרד התקשורת, הקנס על נטוויז'ן, שבבעלות סלקום, הוטל בעקבות חקירה שנפתחה אחרי תלונות לקוחות. בחקירה, נטען, התברר שהחברה צרפה מנויים לאינטרנט ללא הסכמה, כאשר לעתים מתחזים נציגיה לעובדי בזק, או יוצרים מצג שווא שלפיו הלקוח הוא כבר מנוי נטוויז'ן והנציג מעוניין רק להציע לו הנחה.

סלקום. ספגה את מרבית הקנסות, צילום: אוראל כהן סלקום. ספגה את מרבית הקנסות | צילום: אוראל כהן סלקום. ספגה את מרבית הקנסות, צילום: אוראל כהן

"חברת נטוויז'ן טענה שהנציגים שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז'ן, אך המשרד לא קיבל את הטענה, שכן לחברה יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ", נמסר ממשרד התקשורת. "אנו קוראים לציבור לעמוד על זכויותיו ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות למשרד".

מנטוויז’ן נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים שטופל באופן מיידי. עבודתו של המשווק החיצוני שפעל בניגוד לנהלים הופסקה מיידית ומעט המנויים שנפגעו טופלו".

הקנס על נטוויז'ן מצטרף ל-1.6 מיליון שקל בקנסות שהטיל משרד התקשורת על חברות אינטרנט בין ספטמבר לינואר. את מרבית הקנסות ספגה סלקום, שנקנסה ב-884 אלף שקל בסך הכל: 130 אלף בספטמבר בגין עיכוב ניוד מנויים לספקית מתחרה, 405 אלף בדצמבר על כך שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר, ועוד 349 אלף שקל בינואר אחרי שלא אפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות שהוצעו ללקוחות חדשים.

גולן טלקום נקנסה בספטמבר ב-181 אלף שקל על זמני המתנה ארוכים במוקד שירות הלקוחות, וב-75 אלף נוספים לאחר שלא השיב כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר. בזק בינלאומי נקנסה בספטמבר ב-208 אלף שקל על הפרת כללים שמחייבים לאפשר התנתקות דרך אתר החברה, טלזר בספטמבר ב-170 אלף שקל בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו"ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים אחרים (החברה כבר נקנסה על נוהג זה בעבר), והוט באוקטובר ב-126 אלף שקל אחרי שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות על חיובי יתר.

"משרד התקשורת ימשיך לאכוף בנחישות את הציות להוראות הדין וקורא לציבור לעמוד על זכויותיו על פי חוק ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות למשרדנו", נמסר בהודעה לעיתונות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות