אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כחלון: משבר התחבורה חייב להיות בחוק ההסדרים הבא צילום: טלי מאייר

כחלון: משבר התחבורה חייב להיות בחוק ההסדרים הבא

כך אמר היום בצהריים שר האוצר. לגבי העלות התקציבית הגבוהה אמר "אלו סכומים אדירים אבל זה 'ישלם את עצמו'"

13.02.2019, 14:35 | עמרי מילמן

"חוק המטרו, חייב להיות מלווה בריכוז סמכויות. כמו שעשינו בדיור. לקחנו את הדיור, את רמ"י, מטה הדיור, משרד השיכון. אם מישהו חושב שהוא יצליח עם כל מורכבות החוק הזה, וכל האינטרסים הלגיטימיים של ראשי ערים, להעביר את הדבר הזה בקלות, אני אומר בהצלחה, נתראה עוד הרבה מאד שנים.

קראו עוד בכלכליסט

"זה הדבר המרכזי שצריך לקרות. זה צריך להגיע לרמה הפוליטית של שר האוצר והתחבורה בהסכם הקואליציוני, כל המפלגות צריכות לראות את המשבר הרציני שיכול לפגוע במשק ובכלכלה, וכבר עושה את זה". כך אמר היום שר האוצר משה כחלון, בכנס המטרו של נת"ע ומשרדי התחבורה והאוצר.  

משה כחלון, צילום: עמית שעל משה כחלון | צילום: עמית שעל משה כחלון, צילום: עמית שעל

לדבריו "בשעת חירום מקצרים הליכים, עושים מעקפים, כמובן צריך לשמור על איזונים ועל רווחת הציבור אבל אי אפשר להתייחס לאירוע התחבורה בישראל כאירוע רגיל. מי שיתייחס לזה כאירוע רגיל, ואם הממשלה הבאה שתוקם במאי-יוני לא תכניס את זה כחוברת בחוק ההסדרים ותכתוב לא תוכנית מטרו, אלא תוכנית חירום לתחבורה ציבורית, המשפטנים לא יראו בזה תוכנית רגילה שמצריכה וועדות.

כחלון התייחס לדרישה שלו עם הקמת הממשלה הנוכחית ואמר "כל מה שרציתי להעביר בדיור, התנאי שלה היה להקים וועדת רפורמות. כדי להפריד כרטיסי אשראי מהבנקים, וועדת רפורמות, למשבר הדיור, וועדת רפורמות, אם אכנס לסדר היום של הוועדות, אין לי שום סיכוי."

לגבי העלות התקציבית הגבוהה של הפרויקט אמר "חירום זה חירום, אם יש מלחמה מביאים מקורות, ואם יש אירועים מז'ורים מביאים מקורות, וכך צריך להתייחס למשבר התחבורה. משבר התחבורה פוגע בכלכלה הישראלית, בחברה הישראלית.

עוד הוסיף כי "אלו סכומים אדירים אבל זה ישלם את עצמו מקרו כלכלית. אנחנו כממשלה צריכים לעשות הכל, אני מצטער שלא התחלנו כבר לבנות תשתיות באזורים כפי שהייתה המלצה במשרד האוצר. תמיד הדחוף דוחה את החשוב, היה משבר דיור מאד קשה, שאני מקווה שאנחנו ביציאה ממנו. כבעל ברית לפרויקטים האלה, אני אומר בצורה הכי ברורה. אם אתם תראו שבחוק ההסדרים הבא לא תהיה התייחסות באישור משרד המשפטים. כשמגדירים משהו כחירום יש לו הרבה מאד פטורים בשונה ממסלול רגיל."

מוקדם יותר בכנס, אמר החשב הכללי רוני חזקיהו כי "אין שאלה בדבר התועלת הכלכלית והחברתית מהקמת רשת המטרו. זה הפתרון היחיד וההכרחי לנושא גודש התנועה בגוש דן. התועלת מוערכת מהרשת נעה בין 10-16 מיליארד שקל בשנה. ניתן לחרוג מהמגמה להפחתת הגירעון לטובת פרויקט שיש לו תועלת חברתית וכלכלית".

תגיות