אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בארה"ב דיסני ניצחה את אפל: לאיזה מותגים אתם קשורים רגשית צילום: גטי אימג'ס

בארה"ב דיסני ניצחה את אפל: לאיזה מותגים אתם קשורים רגשית

תאגיד המדיה וולט דיסני במקום הראשון בסקר "אינטימיות של מותגים", שערכה חברת המיתוג MBLM. בעשיריה: נטפליקס, אמזון, יוטיוב, פורד, וגם אפל, שירדה אחרי שלוש שנים למקום השני, מה שמשקף את נקודת הרוויה מהמוצר הגדול של החברה

23.02.2019, 19:47 | שירות כלכליסט
תאגיד המדיה וולט דיסני הוכתר למותג שהאמריקאים מרגישים הכי קשורים אליו רגשית, כך עולה מסקר חדש שערכה חברת המיתוג MBLM תחת הכותרת "אינטימיות של מותגים".

קראו עוד בכלכליסט

דיסני, שבימים אלה שוקדת על השקת שירות סטרימינג משלה שיתחרה בנטפליקס, הוגדרה כקרובה ביותר לצרכנים. בכך היא הדיחה את אפל, שדורגה ראשונה בשלוש השנים האחרונות. לדבריו של מריו נאטרלי מחברת המיתוג, העלייה של דיסני מצביעה על כך שהצרכנים מחפשים בתכנים צורה של "אסקפיזם". "אנשים מחפשים דרכים לשקוע בתוכן ולהתרחק מהבעיות שסביבם", הסביר.

מקום ראשון בליבם של האמריקאים -  דיסני , צילום: גטי אימג מקום ראשון בליבם של האמריקאים - דיסני | צילום: גטי אימג'ס מקום ראשון בליבם של האמריקאים -  דיסני , צילום: גטי אימג

דיסני אינה מותג המדיה היחיד בעשירייה הראשונה. נטפליקס ויוטיוב שבבעלות אלפבית דורגו במקומות החמישי והשמיני, בהתאמה.

אפל נאלצה אם כך להסתפק במקום השני השנה. הירידה בדירוג קרוב לוודאי שמשקפת את האתגרים האחרונים עמם היא מתמודדת, כולל אזהרת הרווח שפרסמה לאחרונה. "המוצר הגדול ביותר של אפל מתקרב לנקודת הרוויה", הסביר נאטרלי. אם כי, 38% ממשתמשי אפל שהשתתפו בסקר, הצהירו כי לא יוכלו לחיות בלי המוצרים של החברה, זאת לעומת 26% ממשתמשי המוצרים של דיסני. מהמשך הדירוג נראה כי באופן כללי לאנשים יש יותר חיבור לאובייקטים פיסיים.

הודחה למקום השני - אפל , צילום: גטי אימג הודחה למקום השני - אפל | צילום: גטי אימג'ס הודחה למקום השני - אפל , צילום: גטי אימג

מקום שלישי - אמזון, צילום: יחצ מקום שלישי - אמזון | צילום: יחצ מקום שלישי - אמזון, צילום: יחצ

שלישית דורגה אמזון, שבדומה לדיסני גם לה שירות סטרימינג בנוסף לכל שאר הפעילויות שלה. אחריה מדורגת יצרנית הרכב האמריקאית שברולט שבבעלות ג'נרל מוטורס. במקום השישי נמצא מותג האופנועיים הארלי דיווידסון שדיווח לאחרונה על ירידה במכירות ואף נקלע לעימות מתוקשר מול הנשיא דונלד טראמפ.

העשירייה הראשונה כוללת מותג רכב נוסף – פורד במקום התשיעי. לפי נאטרלי, מותגי המכוניות האמריקאים התחזקו השנה הודות לסנטימנט חזק יותר בקרב הצרכנים, זאת בעוד שהיצרניות האירופיות נפלו בדירוג. ייתכן והתנודות הללו משקפות את המתיחות הפוליטית הנוגעת למכסים שהטיל טראמפ.

מקום רביעי - שברולט, צילום: peltierchevy מקום רביעי - שברולט | צילום: peltierchevy מקום רביעי - שברולט, צילום: peltierchevy

מקום  חמישי - נטפליקס, צילום: נטפליקס מקום חמישי - נטפליקס | צילום: נטפליקס מקום  חמישי - נטפליקס, צילום: נטפליקס

מקום שישי -  הארלי דוידסון, צילום: Harley Davidson מקום שישי - הארלי דוידסון | צילום: Harley Davidson מקום שישי -  הארלי דוידסון, צילום: Harley Davidson

מקום שביעי - סוני פלייסטיישן, צילום: Sony מקום שביעי - סוני פלייסטיישן | צילום: Sony מקום שביעי - סוני פלייסטיישן, צילום: Sony

קונסולת המשחקיים פלייסטיישן של סוני מדורגת במקום השביעי, ונחשבת לקונסולה המועדפת על בני גילאי 18-24. לעומת זאת, Xbox של מיקרוסופט דורג במקום ה-17.

את העשירייה הראשונה סוגר מותג המזון המהיר, רשת העוף Chick-fil-A, שהתרחב השנה לשווקים חדשים. מיד אחריו מדורגת רשת הול פודס שבבעלות אמזון.

מקום שמיני - יוטיוב, צילום:  MintPress מקום שמיני - יוטיוב | צילום: MintPress מקום שמיני - יוטיוב, צילום:  MintPress

מקום תשיעי - פורד, צילום: 23ford.com מקום תשיעי - פורד | צילום: 23ford.com מקום תשיעי - פורד, צילום: 23ford.com

מקום עשירי - רשת המזון המהיר Chic-fil-A, צילום: Chic-fil-A מקום עשירי - רשת המזון המהיר Chic-fil-A | צילום: Chic-fil-A מקום עשירי - רשת המזון המהיר Chic-fil-A, צילום: Chic-fil-A

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות