אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי סין: גם באירופה מכירות האייפון מתרסקות ברבעון הרביעי

אחרי סין: גם באירופה מכירות האייפון מתרסקות ברבעון הרביעי

לפי נתונים של חברת המחקר Canalys, המכירות של הענקית האמריקאית צנחו ביבשת ב-5%; שיאומי ו-וואווי הסיניות הן המנצחות הגדולות של הרבעון שעבר

15.02.2019, 14:48 | רפאל קאהאן

אחרי הירידה בסין: מכירות האייפון צנחו בכ-5.1% ברבעון האחרון של 2018 באירופה. על פי נתונים של חברת המחקר Canalys שפורסמו היום (ו'), אפל שילחה כ-14.7 מיליון אייפונים לאירופה לעומת 15.5 מיליון מכשירים בשנה הקודמת. נתח השוק שלה ביבשת הצטמצם בהתאם מ-26.8% לכ-26%.

קראו עוד בכלכליסט

גם סמסונג סבלה מירידה במשלוחים, אך במידה מועטה יותר. היא הציגה ירידה של כ-1%, מ-16.4 מיליון סמארטפונים לכ-16.2 מיליון במשלוחי הרבעון הרביעי בין השנים 2017 ו-2018. עם זאת היצרנית הקוריאנית עדיין מחזיקה את המקום הראשון בטבלת המשלוחים האירופית, למרות הלחץ מצד היצרניות הסיניות.

סמסונג. יורדת אך עדיין מובילה, צילום: שאטרסטוק סמסונג. יורדת אך עדיין מובילה | צילום: שאטרסטוק סמסונג. יורדת אך עדיין מובילה, צילום: שאטרסטוק

ולפני שנדבר על המנצחות, עוד נתון מפתיע: המותג שהציג את הירידה הגדולה ביותר במשלוחים היה נוקיה שמיוצר על ידי HMD גלובל בעלת הזכויות על השם. מדובר בהפתעה כי בשנתיים האחרונות המותג הראה זינוק אדיר בהיקפי המשלוחים והמכירות. אך כעת הוא התרסק בכ-18.3%, הירידה הגדולה ביותר של מותג בודד בתחום באירופה. החברה שילחה כ-1.3 מיליון מכשירים ב-2018 לעומת 1.6 מיליון בשנה קודם לכן.

הסיבה העיקרית לירידה היא שעד כה נוקיה לא הצליחה להציג מכשיר דגל שמסוגל להתחרות ביצרניות הסיניות, הקוריאניות או האמריקאיות. מכשיריה היו או יקרים מדי (נוקיה סירוקו) או בעלי עיצוב ישן מדי (נוקיה 8). מכשיר הדגל הבא שלה הוא הנוקיה 9 שאמור היה להיות מוצג כבר בשנה שעברה אך שהשקתו נדחתה שוב ושוב. כעת תאריך היעד לחשיפתו הוא בסוף החודש במהלך תערוכת ה-MWC בברצלונה.

שיאומי, צילום: רפאל קאהאן שיאומי | צילום: רפאל קאהאן שיאומי, צילום: רפאל קאהאן

שיאומי מזנקת 

כעת למנצחות הגדולות, היצרניות הסיניות. שיאומי היא היצרנית הסינית שהציגה את הזינוק הגדול ביותר עם עלייה של 62% במשלוחים. החברה מחזיקה כיום בכ-6% מהשוק האירופי בזכות משלוחים שעלו מ-2.1 מיליון מכשירים לכ-3.4 מיליון סמארטפונים בין 2017 ל-2018. הסיבה העיקרית היא פתיחת כמה עשרות חנויות של המותג ברחבי היבשת שהגדילו את הנראות של הצרכן האירופי למותג הסיני הנמרץ. עוזרת גם העובדה ששמה לא נקשר לפרשיות הריגול של יריבתה מבית וואווי.

וואווי היא באופן לא מפתיע המותג השני שצמח הכי הרבה באירופה. היצרנית הצליחה להגדיל את משלוחי המכשירים שלה בכ-55.7%, מ-8.6 מיליון מכשירים ברבעון האחרון של 2017 לכ-13.3 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. החברה ספגה לא מעט התקפות מצד הממשל האמריקאי - מה שאולי הביא לה יחסי ציבור טובים באירופה המערבית בה האוכלוסיה אינה חובבת, בלשון המעטה, את הנשיא הנוכחי בבית הלבן. 

ההישג של וואווי מרשים עוד יותר בהתחשב שהשוק האירופי אינו הומוגני. מותגים שונים זוכים להצלחה שונה במדינות הרבות שמרכיבות את האיחוד. יש גם לציין שמכשיריה של וואווי אינם זולים כלל כמו אלה של שיאומי, למשל. כך שקשה לומר שהמחיר הוא מה שמשך את הלקוח האירופי לרכוש את מוצריה. עם זאת ניתן לומר שהיצרנית השקיעה לא מעט מאמצים לחשוף את המותג שלה לקהל המקומי - אם דרך השקות מוצרים בפריז ולונדון או בקמפיינים שיווקיים נרחבים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות