אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: ההישג מתחיל בתוכי צילום: שאטרסטוק

אימון מתקדם: ההישג מתחיל בתוכי

שגרת אימונים מגוונת ויעדים בני־השגה שמשקפים תהליך יגבירו את החוזק המנטלי ויסייעו לנו בהשגת מטרות תחרותיות

19.02.2019, 08:30 | ארי תדהר

אחד התנאים העיקריים להצלחה של ספורטאים הוא המוטיבציה. זו נחלקת למוטיבציה פנימית, שנעוצה ברצון שלנו להצליח ולעמוד באתגר, בהנאה שלנו מהעשייה ובסיפוק, ולמוטיבציה חיצונית, שנוצרת מהצורך שלנו לזכות בגמול כמו גביע, פרס, פרסום או משוב.

קראו עוד בכלכליסט

מוטיבציה פנימית כמנוע להשגת המטרה. לקבוע יעד שמציג שיפור ביחס לעצמי, צילום: שאטרסטוק מוטיבציה פנימית כמנוע להשגת המטרה. לקבוע יעד שמציג שיפור ביחס לעצמי | צילום: שאטרסטוק מוטיבציה פנימית כמנוע להשגת המטרה. לקבוע יעד שמציג שיפור ביחס לעצמי, צילום: שאטרסטוק

ביכולתה של המוטיבציה החיצונית להגביר את החרדה. מי שיציב לנגד עיניו את התוצאה הסופית ולא את התהליך, לא יצליח להתרכז באימון וסביר שיישבר רגשית. במקרה כזה כאשר ייתקל בקושי או בכישלון יתקשה ללמוד מהם ולראות את הרווח. כך עומדת המוטיבציה החיצונית לרועץ ולמעשה מכשילה את הספורטאי חדור המטרה.

אך אם ישכיל המתאמן לחזק את המוטיבציה הפנימית שלו, יפחית את הסיכוי שלו לפרוש, יגביר את הרוח הספורטיבית וירצה להשקיע מאמצים רבים יותר כדי לעמוד ביעד שקבע לעצמו. כיצד יוכל לעשות זאת? ראשית מומלץ לגוון את שגרת האימונים; כשמדובר בריצה למשל ניתן לשלב בה אימוני כוח או רכיבה על אופניים ואפילו לצאת להפסקה ארוכה יותר לטובת חופשת סקי. כמו כן יש להציב לעצמנו מטרות מאתגרות אך בנות־השגה, תהליכיות ולא תוצאתיות. למשל, לקבוע יעד שמציג שיפור בתוצאה ביחס לעצמי, בניגוד ליעד כמו מקום ראשון בקטגוריית הגיל. בהתאם לכך יש לערוך תוכנית אימונים.

חוזק מנטלי יאפשר לנו להגיע להישגים טובים יותר ולבסוף גם לגרוף את הגמול החיצוני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות